БІЗНЕС-ОСВІТА | Lifelong Learning 13 серпня 2021 р.

Що робити, якщо співробітник не володіє навичкою постійного навчання

Автор: Лідія Білас
Джерело: "НВ Бізнес"

Концепція безперервної освіти згадується ще в 1926 році в роботі Едуарда Ліндемана (Eduard C. Lindeman) «Значення освіти для дорослих» (The Meaning of Adult Education), опублікованій в США. Але лише зараз, через сто років, lifelong learning набуло найбільшої актуальності.

Що робити, якщо співробітник не володіє навичкою постійного навчання

Світ стає все більш мінливим та технологічним, тривалість життя стає довшою. Кожні 10 років людство в середньому збільшує тривалість життя на 1-2 роки. Згідно з прогнозами футурологів, ті, кому зараз 20 років, будуть працювати до 80 років. Планування свого кар’єрного життя на 60 років вперед, обираючи професію в юному віці, не є найкращою ідеєю. Натомість розуміння важливості постійного навчання стає все глибшим та торкається все більшої кількості людей.

Американський футуролог Елвін Тоффлер (Alvin Toffler) сказав: «Безграмотність у XXI столітті — це не ті, хто не вміє читати і писати. А ті, хто не вміє вчитися, розучуватися і переучуватися». Саме тому лідерам компаній так важливо звертати увагу на бажання постійного навчання у своїх співробітників.

Чому навчання важливе?

Консалтингова компанія 10Eighty, що займається розвитком лідерських якостей, управління та покращенням ефективності команди, провела дослідження щодо важливості постійного навчання. Спеціалісти дослідили, що перманентна освіта покращує рівень життя людини, її можливості, зарплатню, психологічний стан, а також відкриває нові приховані таланти. Більше того, постійне навчання працівників є одним із найбажаніших скарбів для компанії. Адже особистості, що постійно зростають, рухають компанію вгору. Що ж робити, якщо працівники не вмотивовані до розвитку? Звільнити їх? Примусово записати на курси підвищення кваліфікації? Найняти ворожку, яка б приготувала приворотне зілля і змусила працівників захопитись вивченням китайської або продажів онлайн?

Перш за все лідер компанії має зрозуміти, що в пост-ковідному суспільстві постійне навчання стало ще більш актуальним, ніж раніше. Якщо раніше любов працівників відвідувати семінари або читати книги була плюсом, тепер це необхідність для компанії, яка хоче завжди бути попереду конкурентів.

Багато керівників переймаються тим, що вкладаючи гроші в освіту команди, компанія ризикує потім втратити цінні кадри, що виростуть за їх рахунок. На практиці, не підтримуючи прагнення до навчання, бізнес більше ризикує втратити співробітників, які знайдуть інше робоче місце для кар’єрного зростання.

1. Навчання розкриває таланти. Компанія Linkedin опитала порад 1500 HR-спеціалістів з більш, ніж 25 країн світу та дослідила, що трендом 2021 року є перекваліфікація кадрів. Замість того, щоб шукати нових співробітників, компанії почали доручати виконувати нові обов’язки своїм співробітникам. Цей термін почали називати внутрішньою мобільністю. Деякі працівники поставились до цього негативно, супротивлячись змінам. Але багато з них відкрили в собі нові сторони для розвитку та розширили професійні навички. Це підвищило їх професійну цінність, впевненість у собі, та звісно принесло багато користі для компанії, якій не довелось витрачати ресурси на пошук нового персоналу. Навчання дозволяє перезавантажити мозок та вийти за рамки своїх можливостей, дивуючи самого себе своїми новими компетенціями.

2. Лояльність персоналу. Керівники часто питають себе, яку користь приносить мені цей працівник. Але також варто запитати, що я можу дати своєму персоналу окрім грошей та безкоштовного печива і кави на кухні? Саме навчання для багатьох працівників є показником того, що компанія його цінує та зацікавлена в професійному зростанні. Інвестуючи в навчання кадрів, ви отримаєте підвищення якості виконання обов’язків, розвиток у нових сферах та вдячність працівників, які отримали від роботодавця дещо в сотні разів цінніше, ніж тюльпани на свято або бонус до зарплатні.

3. Уникнення буденності. Вигорання може спіткати найвідповідальнішого та найлояльнішого працівника. Згідно з дослідженнями перша стадія невеликих помилок починається у персоналу через 3-5 років роботи, а через 5-15 років професійне вигорання може змусити абсолютно абстрагуватись від проблем і завдань компанії. Саме навчання новому, розширення повноважень та нові виклики допоможуть персоналу зарядитись новою енергією та повернутись до більш якісного виконання обов’язків.

Що робити, якщо працівник відмовляється навчатись?

На Всесвітньому Економічному форумі експерти припустили, що до 2022 року більше 75 млн робітників втратять свої робочі місця. Лідерам варто розуміти, що працівник, який вважає, що він знає все і не може навчитись нічому новому, скоріше за все тягне компанію вниз.

1. Визначте причину небажання навчатись. Якщо працівник не хоче навчатися, скоріш за все він не бачить зв’язку своїх цілей з цілями навчання. Важливо прояснити, які цінності людини будуть задоволені після навчання новій навичці і чому це важливо для win-win.

2. Створіть таку ситуацію, в якій співробітник буде сам шукати знання. Їх можна пропонувати отримувати у зручний час та в зручному форматі. Мінімізуючи перешкоди на шляху до знань, можна збільшити бажання до їх отримання.

3. Вміння прощатись. Для лідера важливо вміти сказати «прощавай» працівнику, який не розуміє важливість постійного професійного росту та відстає від рівня інших. Скидання балансу позитивно вплине на інших співробітників, цінності яких співпадають з постійним розвитком та розумінням важливості навчання для успіху компанії.

Будучи президентом, Барак Обама приділяв читанню по годині вдень. Навряд чи у нього було менше обов’язків, ніж у будь-якої іншої людини. Свою любов до книг екс-президент США пояснив так:

«Цей досвід для мене безцінний. Я не можу стверджувати, що саме читання зробило мене хорошим президентом. Але я впевнений, що книги допомагали мені зберігати баланс протягом восьми років, оскільки президентська посада повністю поглинає тебе».

Окрім очевидного здобуття нових знань, постійне тренування нейронних зв’язків в мозку є чудовим способом покращити настрій та наповнитись енергією. Навчання — це пожива для мозку, необхідна так само, як і їжа для організму або вода для квітів. Навчання також є просто приємною звичкою. Варто почати навчатись та отримати задоволення від цього процесу хоча б один раз, як захочеться повторювати це знову і знову.

Ілюстрація: bized.aacsb.edu

Про автора:

    Лідія Білас, співзасновниця мережі шкіл повного дня КМДШ (Креативна Міжнародна Дитяча Школа).


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)