Десять інгредієнтів менеджменту змін

Десять інгредієнтів менеджменту змінУправління змінами – одне з вічних питань. Ця тема часто піднімається, але рідко належним чином розробляється. Ян Гурвеннец (Yann Gourvennec), директор Visionary Marketing, який має 20-річний досвід у маркетингу, інноваціях і розвитку бізнесу, склав список із десяти інгредієнтів, найбільш, на його погляд, важливих і термінових, якщо ви хочете впровадити нове в компанії. Список заснований на його власному досвіді управління змінами в компаніях у різних куточках світу.

Молитва про душевний спокій: завжди знати, що можеш змінити, а що ні, із переконанням, що здатний відрізнити перше від другого.

Думайте про велике, починайте з малого: зрозуміло, що зміни впроваджують тому, що розуміють, навіщо це треба. Але постарайтеся бути раціональним і починайте з малого, крок за кроком рухаючись до великих змін.

Виберіть шлях найменшого опору: уникайте людей, які за всяку ціну противляться змінам, і намагайтеся не витрачати час на їхнє переконання.

Навпаки, сфокусуйтеся на людях, прихильних до ваших ініціатив (такі люди називаються «агентами змін»).

Попросіть начальника показати приклад: коли потрібно змінити порядок речей, керівництво повинне показати напрямок і довести, що воно може не лише призивати й наказувати, але й саме щось робити. Не думайте, ніби тільки тому, що начальник розіслав всім повідомлення, зміни почалися самі собою. Вони не почнуться.

MUST READ:  Стратегічна ціль повинна бути простою

Просіть дати вам повноваження тільки тоді, коли вже видні якісь результати. Або, якщо повноваження у вас уже є, не демонструйте їх, поки чого-небудь не доможетеся. Це покаже людям, що вам не наплювати на їхню думку.

Поважайте людей: людський фактор – один їх найважливіших в управлінні змінами. Не недооцінюйте співробітників і постарайтеся їх по-людськи переконувати.

Прагніть до кращого, готуйтеся до гіршого: як й у будь-якому проектному менеджменті, тут працюють закони Мерфі. Готуватися до гіршого, щоб уникнути його.

Дійте швидко: найкращий період для завершення впровадження нового – від трьох до шести місяців. Якщо за цей час нічого не змінилося, то є велика ймовірність, що й не зміниться.

У період труднощів не зупиняйтеся й, у той же час, не прискорюйте процес змін. Часи хаосу більшістю людей сприймаються як небезпечний період, але для багатьох менеджерів з управління змінами – це час, коли все можна. Зміни найчастіше втілюються й приймаються саме в тяжкі часи.

Застосування цих простих правил не гарантує успіх, але їхнє ігнорування напевно буде означати провал.

За матеріалами журналу “Компаньон”.