Принципи ретромаркетингу від Дена… пробачте… Стівена Брауна

Професор маркетингу Стівен Браун вважає, що безмірна турбота про клієнта часом заходить занадто далеко і стає клієнтоманією. У своїй статті він призиває повернутися в той час, коли маркетинг процвітав, не потураючи споживачеві, а всіляко мучаючи його. І назвав цей підхід ретромаркетингом.

Ретромаркетинг будується на споконвічній істині: фахівці з маркетингу, подібно гарним дівчатам, домагаються більшого за допомогою незговірливості та флірту. Це повна протилежність тому, що відбувається в сучасному маркетингу.

Ось вони, принципи ретромаркетингу:

Ексклюзивність
Ретромаркетинг уникає прийнятої в сучасному маркетингу практики: “Будь ласка, сюди! У нас є все й для всіх!”. Його прихильники притримують поставки і відкладають задоволення потреб. “Вам потрібно це й це? Нічим не можу допомогти. Зайдіть іншим разом!”

Таємність
У той час як сучасний маркетинг відкритий і прозорий, ретромаркетинг обожнює загадки, інтриги і таємні операції. Прикладом може служити класична засекреченість рецептів виготовлення різних видів харчових продуктів – Coca-Cola, кетчупу Heinz.

Перебільшення
У нашому світі нескінченної реклами перебільшення життєво важливо і може бути досягнуто безліччю способів – від містифікації до виклику громадськості. Головне – вразити.

Розважальність
Маркетинг повинен відволікати, займати і звеселяти. Недолік розважальності – біда сучасного маркетингу.

Крутійство
Споживачеві подобається, коли його дражнять. Ефективність трюку не обов’язково вимагає ретельної розробки, і обійтися він може зовсім недорого. Нагорода ж буває величезною, якщо бренд стає центром загальної уваги, нехай навіть на короткий час.

Реферат статті представлений на сайті E-xecutive.ru.

Цікавий матеріал, як на мене. Щось з серії “роби все навпаки”.
Питання більш ніж достатньої кількості однакових якісних товарів на ринку тут не обговорюється. І чому сучасний маркетинг дійшов до “життя такого”, мабуть, теж…

В Україні ще достатньо фірм, що сповідують “ретромаркетинг”. Не хотілося б, щоб з’явились і ті, що приймуть всі принципи шановного Брауна як керівництво до дії.
А чи не брат він Дена Брауна? 😉

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →

Опубліковано Категорії Маркетинг/Реклама
  • Анонімний

    Супер! Відразу пригадався анекдот:
    Дружина до чоловіка:
    – Любий, а ти знаєш, що у майбутньому всі люди носитимуть сорочки без гудзиків?
    – О, кохана, то виявляється я вже 5 років у майбутньому живу.

    Так і у нас – заходиш у магазин комп"ютерної техніки, тримаючи у руках їхній же прайс. Говориш:
    – Мені потрібно такі-то і такі-то комплектуючі.
    – Таких немає, – відповідають вони, – а є лише отакі. А цих, що ви просите – взагалі швидш за все не буде. Так що беріть інші, поки є.
    Розвертаєшся і йдеш геть, думаєш: погане обслуговування! А виявляється – ретромаркетинг 😉

    Насправді, ідея вочевидь не нова, і базується в основному на бажанні шокувати. Це дійсно може вплинути на клієнта і змусити його купити продукцію того чи іншого бренду. Але, як і зазначено у статті – мабуть не на довго. Тобто лише для тих компаній, які шукають короткострокової вигоди.