Інтернет-реклама: включіть гальма!

Інтернет-реклама перспективна, дуже перспективна і дуже-дуже… – такі епітети ми чуємо в кожному закуточку вже не тільки самої Мережі. Так, це найбільш швидкозростаючий сегмент рекламного ринку, всіляко розвивається і т.д. і т.п.

Перефразовуючи відомого персонажа: «Незабаром не буде ні радіо-, ні телевізійної реклами. Вся реклама буде тільки в Інтернеті». Думаю, що власники популярних інтернет-порталів не відмовилися б від такої перспективи 🙂

Звичайно ж, жартами-жартами, але все-таки цікаво, який відсоток в остаточному підсумку зможе досягти наймолодший тип реклами. У США, приміром, в 2006-му році витрати компаній на рекламу в Мережі, як очікується, виростуть на 30% до $16 млрд. В усьому іншому світі в цьому секторі також очікується потужний ріст: за прогнозами Merrill Lynch – на 35% до $11,6 млрд. Чи є своєрідні обмеження проникнення реклами в Інтернет?

Одне з таких обмежень, на думку аналітиків, це брак кваліфікованих кадрів. Дійсно, зараз у ВУЗах не навчають такій спеціальності як, наприклад, інтернет-маркетолог або ж оптимізатор (SEO). І не дивно. По-перше, де брати викладачів? Як правило, це самоучки, які згодом, думаю, трансформуються в цілком самостійних учителів. По-друге, все ще існує несерйозне ставлення до Інтернету як інформаційно-розважального середовища і перенесення подібного ставлення до фахівців.

Інше обмеження – соціальні мережі, що стрімко розвиваються (блоги, спільноти). Здавалося б, розвиваються – це чудово, яке ж це обмеження? Образно кажучи, це таке собі „перспективне обмеження”. Насправді, на відміну від інтернет-ресурсів, які із самого свого „немовлячого віку” заточені під рекламні послуги, учасники віртуальних спільнот створюють свого роду «державу» зі своїми законами і правилами. Для них важливо висловити СВОЮ точку зору, поділитися СВОЇМИ враженнями та переживаннями, виявити СВОЮ винятковість і оригінальність. Погодьтеся, що підв’язати до всього цього рекламу, нехай і витончену, досить важко. Звичайно ж, є й бажаючі просто заробити (аналітики підрахували, що таких не більше 7%), але цінність, із погляду співтовариства, їх «партизанських» повідомлень буде дуже низькою. Крім того, є велика ймовірність обструкції з боку «некомерційних» учасників.

От так і дивляться на величезний трафік, вироблений соціальними ресурсами, рекламодавці з мільярдними бюджетами, слинки течуть, а зробити майже нічого не можуть. Чи це добре? Думаю, так. Рекламодавці однаково викрутяться, а в нашому, нехай і віртуальному, світі, що божеволіє на рекламі, повинні залишатися оази.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →

Опубліковано Категорії Інтернет
  • v.pavlyuk

    немає ціннішої реклами, ніж рекомендація товару/послуги при живому спілкуванні.

    Ну збільшується трафік і шо? Кількість клієнтів в компаній збільшеється не так стрімко як трафік. І високі обороти в секторі інтернет-реклами ще не свідчать про її високу ефективність.

  • Анонімний

    >немає ціннішої реклами, ніж
    >рекомендація товару/послуги при
    >живому спілкуванні.

    Вірусний маркетинг, мабуть, найефективніший. Але, пробачте, масштаби не ті…

    >І високі обороти в секторі
    >інтернет-реклами ще не свідчать
    >про її високу ефективність.

    Як завжди, залежно з чим порівнювати і що рекламувати.

  • v.pavlyuk

    вірусний маркетинг також масштабний, але досить інерційний.

  • Анонімний

    >вірусний маркетинг також масштабний,
    >але досить інерційний.

    Що мається на увазі… Береться звичайна людина, якій сподобався якійсь товар. У середньому вона поділиться інформацією зі, скажімо, 5-ма. Звісно, серед цих 5-ти також можуть з’явитися учасники "сарафанного радіо", але не факт.

    Інша ситуація – в Інтернеті на популярному сайті або форумі розміщується таке собі оповідання про товар. Скільки людей його побачать і, тим більше, повірять – судити не берусь. Але, думаю, на порядки більше. Звісно, в межах Мережи… І ще момент – інформація зберігається.

    До речі, помічено, що людина набагато завзятіше ділиться негативною інформацією про товар, якщо він не сподобався або не відповідає очікуванням.

  • v.pavlyuk

    >Що мається на увазі… Береться звичайна
    >людина, якій сподобався якійсь товар. У
    >середньому вона поділиться інформацією
    >зі, скажімо, 5-ма. Звісно, серед цих
    >5-ти >також можуть з’явитися учасники
    >"сарафанного радіо", але не факт.

    якщо та людина, якій сподобався товар, одержить певний відсоток, від обороту, який зробили клієнти, яким вона порекомендувала товар, то кількість учасників того сарафанного радіо буде невпинно зростати (звичайно за умови, що товар якісний).

    >Скільки людей його побачать і, тим
    >більше, повірять – судити не берусь.
    >Але, думаю, на порядки більше.

    http://www.bazaarblog.com/ – тут описано наскільки ефективними є відгуки клієнтів.

    Наприклад, Якщо щось потрібно купити, то я обззвонюю всіх знайомих і питаюся, чи користуються вони тим то і тим, чи воно їм подоба

  • Анонімний

    >http://www.bazaarblog.com/ – тут описано
    >наскільки ефективними є відгуки клієнтів.

    Дякую, цікавий ресурс. Може згодом щось перекладемо та розмістимо у нашому блозі.

    >якщо немає стратегії, то ніяка реклама не допоможе

    З цим важко не погодитись 😉

  • Анонімний

    to v.pavlyuk

    До речі, відсоток від обороту товару, який вірусно рекламуватиме та людина, якій він сподобався – це дуже схоже на типовий приклад так званої "піраміди". А ставлення до цього феномену у більшості людей не надто позитивне.

    Хороший вірусний маркетинг (якщо можна його так назвати) тому й хороший – що ніякого відсотку ніхто не отримує. Людям дійсно подобається той продукт, про який вони говорять. А реклама, яку вони здійснюють своїми розмовами – то лише побічний ефект їхньої щирої любові до продукту…

  • Петро

    От тільки одне не тішить – Bіgmіr)net, якого ви цитуєте в статті – по суті монополіст, бо до власності цих же людей належать і PA Mi6 і портал i.ua (який активно рекламує самого ж себе). Нема конкуренції – нема розвитку… Одна надія на такі проекти, як http://myseo.com.ua – адже ринок Інтернет реклами не повинен належати одній корпорації.

  • Анонімний

    2 Петро:
    Так-так… одна надія… і зовсім така собі "невимушена" реклама власного сайту.

  • Анонімний

    Зате – цілком в тему. Адже ж про вірусний маркетинг говоримо. А щоб не бути голослівними – от вам і ілюстрація 😉

  • Анатолій

    Ну не знаю, як щодо того, чи є факультети, де навчають на оптимізаторів інтернет проектів, але я особисто знаю кількох (всього трьох). Вони, до речі, студенти-самоучки, досить непогано заробляють. Сам цікавився такою штукою, але в інтернеті на цю тему багато непотрібу, вибачте на слові. Звісно є курси, але вони перважно проходять у Москві.
    Щодо самої реклами на сайтах, то я проти, намагаюся її не розміщувати, бо і самого нервує, і когось. Але це неминуче.

  • Анонімний

    До речі, мій товариш, який навчався на факультеті Інформаційних Технологій в НаУКМА, якраз писав диплом на цю тему. Не пам"ятаю, як точно він звучав, але щось на зразок: "Оптимізація веб-сайтів у мережі Інтернет". Доволі цікава штука.

    Особливо мені сподобався розділ: "Нетрадиційні способи розкрутки сайтів". Одна із порад: написати адресу сайту на гривневій чи двогривневій купюрі (ці гроші проходять через руки найбільшої кількості людей). Хтось та й зацікавиться 😉

    І, до речі, не можу погодитися з твердженням, що реклама на сайтах усіх нервує. Якраз, інтернет-реклама, є найменш неприємною для її споживачів, оскільки тенденція до прив"язування до контексту дедалі більш посилюється. Тобто на сайті про мобільні телефони (куди ви зайшли шукати мобільні телефони) ви знайдете також рекламу про мобільні телефони. І цілком можливо, що вона стане вам у нагоді.

  • roman

    Хех… Вірте чи ні, а з менеджерами із http://www.bazaarblog.com я спілкувався особисто 8). Те, як поставала ця фірма – просто класика ведення бізнесу.
    Слід зазначити, що проблема довіри потенційного покупця до продавця в США, як в нас, теж проблема неабияк гостра. І там теж "кидають", і продають не те, що ви б часом хотіли.
    Проте головна фішка Bazaarvoice – завсім не у систематизації системи відгуків про продукти. Ключовим моментом є розробка меркетингової стратегії, в основі якої лежить концепція "word оf mouth" або ж простіше кажучи "баба бабі сказала". Ідея проста як двері – нехай твої покупці зроблять тобі рекламу, лише дай їм можливість це зробити, адже ніхто не може бути кращим "спеціалістом з реклами", аніж сам покупець 🙂
    Завдяки цьому обороти деяких клієнтів зросли майже на 30-40% при доволі співмірних інвестиціях.
    Якщо хочете дізнатися більше – читайте

  • Ірина

    Реклама як одяг!Кожному своє.Багато схожого, але на різних людях по різному виглядає і "сидить".Так само для кожного сегменту і товару індивідуальне вбрання, під яким розуміється реклама!

  • Станіслав

    Я не розумію, чому українські ВУЗи не наймають викладачів з еМаркетингу, еБізнесу, SEO, не відкривають таких курсів? Адже попит є.

  • TSDrive

    Могу только добавить из своего личного опыта:
    -контекстная реклама работает;
    -ее эффективность довольно легко оценить;
    Особенно когда это касается узкоспециализированных рыночных ниш
    (категория В2В).

  • Максим Момот

    Интернет уже настолько переполнен рекламой что откровенно говоря начинает надоедать. Большинство компаний делается с принципом: чем больше тем лучше, и совершенно незадумываются об эффективности. Это все будет не вечно, рано или поздно этот пузыть лопнет, и все дружно начнут думать о том а надо ли это, и как сделать рекламу в интернет более эффективной.