Бізнес на вигаданих брендах

Бізнес на вигаданих брендах Вигаданих брендів, тобто тих, про які ми дізналися з кінофільмів, коміксів чи мульсеріалів стає все більше. Залежно від популярності продукту (медіаносія), в якому згадується вигаданий бренд – його відомість може бути достатньо високою. То чому б не використати знайомство потенційних користувачів з вигаданим брендом як модель для бізнесу? Деякі компанії саме так і роблять, стверджують автори журналу BizTimes.

Вочевидь, один із найвідоміших на Заході віртуальних брендів – цигарки Morley. Їх пачка чимось схожа на Marlboro, хоч трохи й відрізняється. Ці цигарки вже більше, ніж пів-століття з’являються в різних американських фільмах та телевізійних шоу. А отже бренд знайомий багатьом людям. І реалізувати в життя його заважає тільки один факт – він занадто схожий на Marlboro.

Можливо, навіть ще більш популярним віртуальним продуктом є напій Slurm, який належить до частини всесвіту мультсеріалу “Футурама”. За своєю суттю цей напій нагадує Coca-Cola. І йому була присвячена ціла серія “Футурами”, після чого він постійно з’являвся у серіалі постійно. Що ж – хороший привід задуматися для підприємців.

Від “Футурами” не відстає серіал “Сімпсони”, який подарував світові велику кількість культових брендів. Одним з найвідоміших є пиво Duff. До творців серіалу багато разів зверталися різні виробники, щоб почати ліцензійне виробництво такого пива. Але їм було відмовлено. Втім, підприємливі бізнесмени таки почали випускати однойменне пиво, яке відмінно продається у багатьох країнах. І хоча офіційного зв’язку з мультсеріалом немає – одного погляду на упаковку достатньо, щоб зрозуміти, звідки взята ідея.

Дане явище називається “Зворотній Product Placement”. І хоча воно ще досить нове, та все ж численні експерти вважають, що достатньо перспективне. Прикладів його реалізації уже можна відшукати достатньо. Наприклад, в культовому фільмі “Форест Гамп” з Томом Хенксом головний герой володів компанією Bubba Gump Shrimp Co. Сьогодні в США можна знайти мережу ресторанів з такою назвою. І працюють вони самі собою, роблячи численні відсилки до свого вигаданого засновника.

Цукерки Bertie Bott із серії книг про “Гаррі Потера” вже кілька років знаходяться на прилавках магазинів, радуючи всіх фанатів цієї франшизи.

А прихильники Тіма Бертона і Джоні Деппа, безперечно, були щасливі, коли компанія Nestle випустила серію цукерок “Willie Wonka”, які з’являлися у фільмі “Чарлі та шоколадна фабрика”.

Навіть в Україні є приклади зворотнього product placement. Фанати серіалу “Не родись красивою” будуть приємно здивовані, дізнавшись, що в Україні вже давно і доволі успішно працює туристична агеція “Зималетта”.

Втім, вигадані бренди – це продукт не лише кінематографу. Наприклад, виробники автомобілів тепер іноді запускають свою нову модель в якості прототипу в якусь комп’ютерну гру. І тільки потім випускають її в серію. Реальний приклад – гра Gran Turismo для Sony Playstation. В ній вперше була представлена модель Mitsubishi Lancer Evolution, яка з’явилася на ринку тільки в 2003-му році.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Denys

    На мою думку, автор змішує два поняття.

    Франшиза за кінострічкою і т.д. -це зовсім не нова річ.

    Більш цікавим є інший – суто вітчизняний – підхід.

    А саме – бізнес на віртуальних брендах.

    Яскравим прикладом є історія Студіїї Артемія Лєбєдева.

    Початок діяльності його студії дизайну був складним.

    Великої кількості замовників не було, а креативності було у надлишку.
    Відповідно хлопці створювали сайти та фіромвий дизайн для компаній, яких ніколи не існувало. При цьому абсолютно спокійно вказували їх імена дял портфоліо.

    Зрозуміло, що це дрібне шахрайство. Але такий підхід спрацював 🙂