Як виявити в компанії співробітників з негативною репутацією?

Як виявити в компанії співробітників з негативною репутацією?Група дослідників Північно-Східного університету Бостона стверджує, що виявити в компанії співробітників з негативною репутацією можна, поспостерігавши за тим, як вони обмінюються поглядами. На людях, про які ходять невтішні чутки, інші співробітники… зупиняють свій погляд довше.

Основою такої поведінки є переконаність у тім, що за тими, кого варто уникати, спостерігати потрібно пильніше. Така поведінка вкоренилася еволюційно – уважність до потенційно небезпечних членів групи дозволяє іншим учитися опосередковано, а не лише на власному досвіді проб і помилок.

Для проведення експерименту команда дослідників надала випробуваним фотографії людей, обличчя яких були доволі нейтральними. Деякі фото вони супроводили негативними коментарями на зразок того, що «ця людина кинула стільцем у свого однокласника», інші – позитивними, а треті – нейтральними.

Випробуваним для перегляду спочатку пропонували фотографії окремо, потім кілька одночасно, а потім перемішали їх із зображеннями, які зовсім не стосувалися до справи (будинків, різних предметів тощо). Попередня гіпотеза в ході цього експерименту підтвердилася: учасники довше затримували погляд на фотографіях осіб, яких супроводжували невтішні відгуки. Така реакція випробуваних цілком закономірна, стверджують дослідники, адже плітки є важливою частиною еволюції, що підігріває згуртованість людей у групах.

MUST READ:  Як привнести більше значення у свою роботу

Але не тільки плітки невикорінні – у колективах також не вдається уникнути секретів. Згідно даним, опублікованим Journal of Organizational Behavior, багато компаній, що проповідують внутрішню відкритість інформації, все частіше зіштовхуються з тим, що ця політика не працює. Коротко висновок цього дослідження звучить так: співробітникам просто подобається створювати секрети. Це явище ще називають «прихованням знань», де основний мотив – недовіра до навколишніх.

За матеріалами журналу “Компаньон”.