Вчимося скаржитися…

Якщо ви хоч коли-небудь не погоджувались з чимось на вашій роботі, значить проблема скарг для вас не нова. Вміння скаржитися інколи буває доволі необхідним навиком. Проте, люди, які хронічно скаржаться на все у світі, руйнують мораль та продуктивність компанії. І, зазвичай, вони створюють більше проблем, ніж вирішують. Дуже складно залишатися професійним спеціалістом, якщо ви вже зайняли позицію професійного скандаліста.

Тому слід з професіоналізмом підходити до формування ваших скарг, пропонуючи кілька можливих способів вирішення проблеми. При чому принцип професійності повинен зберігатися навіть тоді, коли ви скаржитеся не на ситуацію, а на конкретну людину чи групу людей.

Проте, навіть професійні скаржники не застраховані від помилок. Скаржачись, вони намагаються уникнути відповідальності і живуть у світі вибачень за невдало здійснені справи. Вони не намагаються виробити більш всеохопну точку зору. Вони або взагалі не знають про існування загальної картини, або ж занадто зайняті собою, щоб звертати увагу на такі „дрібниці”. Нижче наводяться кілька порад від он-лайн журналу management-issues.com, які допоможуть скаржникам правильно сформулювати свій запит і не потрапити під гніт ліні та неефективності.

1. Звертайтеся до правильної інстанції. Зрозуміла річ, що немає ніякого сенсу йти зі скаргою на свого начальника до людини, яка має стільки ж повноважень, як і ви. Якщо ви хочете поскаржитися на начальника – тоді йдіть або до самого начальника, або до начальника вашого начальника. Тільки пам’ятайте, якщо інстанція, в яку ви хочете поскаржитися, стоїть занадто високо – вас можуть і не почути.

2. Виберіть відповідне місце. Скаржитися потрібно у найбільш закритому для сторонніх очей місці (наприклад, у закритому особистому офісі, а не у конференц-залі чи кімнаті для відпочинку).

3. Виберіть відповідний час. Якщо ви вирішили зробити це за п’ять хвилин до початку важливої наради, за п’ять хвилин до кінця робочого дня чи через п’ять хвилин після його початку – значить ви вибрали не найкращий час. Навчіться планувати свій час і вибирати найбільш ефективні моменти.

4. Переконайтеся у точності вашої інформації. Перевірте, чи відповідають ті факти, про які ви збираєтеся говорити, дійсності. Будьте об’єктивними. Якщо ви будете використовувати дати, місця, специфічні факти – це посилить вашу позицію. А якщо просто використовуватимете неперевірені чутки – послабить.

5. Вкажіть один чи більше варіантів вирішення проблеми. Якщо ви матимете спосіб вирішення проблеми, це не лише допоможе швидше дійти до консенсусу, але й вкаже на те, що ви хочете вирішувати проблеми, а не лише створювати їх.

6. Майте на увазі, що ви можете і не отримати миттєвої відповіді. Дуже ймовірно, що керівникові знадобиться певний час для того, щоб зібрати факти з різних джерел та прийняти правильне рішення.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →

Опубліковано Категорії Загальна