Святий Миколай vs. Санта-Клаус: традиції чи гроші?

Всіх вітаю зі святом Святого Миколая!
До речі, деякі люди досі вважають, що Санта-Клаус і Святий Миколай – одне і те саме. Звісно, це не так. Більше того, для Санта-Клауса в Європі настають некращі часи…

Цього року зображення Санта-Клауса офіційно заборонені на різдвяних ярмарках на території Австрії та Німеччини, повідомляє Ananova.

На думку супротивників Санта-Клауса, цей символ привласнений компанією Coca-Cola і давно вже асоціюється не зі святом Різдва, а лише із продукцією цієї компанії. Так, у Відні, на різдвяному ярмарку перед мерією, відвідувач не зміг знайти жодного Санта-Клауса. За словами представника віденської мерії, ярмаркові торговці були попереджені про заборону: якщо серед товарів виявиться зображення Санта-Клауса, їхня торгівля буде припинена.

Прикладу Відня пішли й інші міста Австрії та сусідньої Німеччини. Прихильники руху проти комерціалізації Різдва і повернення християнських джерел свята в цих країнах нагадують жителям, що за народною традицією подарунки на Різдво приносить не Санта-Клаус, а Святий Миколай.

Безумовно, Санта-Клаус – це надпотужний американський сезонний бренд, який приносить великі гроші. Експансія цього бренду на український ринок теж дуже відчутна. Хто переможе, а головне що – традиції чи гроші – питання часу. Як на мене, не хотілося б, щоб існувала традиція: гроші вирішують все.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →

Опубліковано Категорії Загальна
  • Blus

    Ця тема мене завжди зачіпала, а особливо, коли перед святами з"являються на полицях супермаркетів червоні Санта Клауси, фіолетові пасхальні зайці та інші атрибути, які не мають жодного відношення до сакраментального.
    Цікавим є факт, що власне Австрія та Німеччина першими виступили проти Санта Клауса.
    Re Danyliuk: Дякую за цікаві теми. Бажаю Веселих Свят!

  • Євген

    Американці (маю на увазі – сполучено-штатівці) мають надзвичайний хист робити гроші з усього, що є навкруги. Така ж участь чекала й Санта-Клауса. Зараз він настільки комерціалізований та знеперсоналізований, що годі й шукати, якого з Святих Микол було взято за праобраз сучасного вимагача грошей у населення.
    Думаю, було б гарно позбутися впливу масованої навали штампованих в
    Китаї (за штатівськими лекалами) одноманітних червоних чоловічків.

  • Александр

    Людина це соціальна істота і які настрої переважають у суспільстві то в такому руслі і буде йти людина.
    Скажіть будь ласка, коли більшість українців на Поліссі, Слобожанщині або Донеччині дізналися (згадали) про Святого Миколая ? Правильно, в середині 90-х років, коли дітям почали в школі розповідати на народознавстві що є таке свято – Святого Миколая.
    Санта Клаус прибув до нас як диковинний (модний) замінник Діда Мороза, який всім набрид і якого потроху забули. Адже Дід Мороз приходить лише на Новий Рік, а Санта Клаус (в нашому розумінні) є синонімом свят і він перебуває на планеті трохи більший термін ніж в ніч на новий рік. Крім того йому не потрібно Снігурки, він може обходитись самостійно.
    Повторююсь, Санта Каус (не Святий Миколай, а саме комерційний агент Санта Клаус) це була данина моді, але він майже миттєво закріпився в нашому суспільстві. І тепер буде важко переконати підростаюче покоління, що є Святий Миколай і щоб він приніс подарунок потрібно себе г