Не перестарайтеся з комунікацією!

Хочете бути більш продуктивними на робочому місці, при цьому витрачаючи на роботу ту саму кількість часу? Вам всього-на-всього варто відмовитися від надмірної „командної” роботи та зменшити час, який витрачається на комунікацію. Так стверджує Кеван Хол (Kevan Hall) в одній зі своїх статей, опублікованих на management-issues.com.

Звісно, такий підхід може видатися дуже незвичним, адже більшість компаній навпаки – намагаються підвищити рівень командної гри. Проте, пропрацювавши 12 років зі складними структурами понад 200 компаній, автор переконався, що саме зменшення надмірної комунікації може спросити співробітництво менеджерів та команд.

Нижче наведено чотири міфи, які не дають змоги працювати більш ефективно.

Міф 1. Робота в команді допоможе вирішити будь-які проблеми.
Навіть найпотужніші компанії страждають від наслідків цього міфу, симптомами якого є зайвий командний підхід та нудні зустрічі. Робота в команді перестала бути простим інструментом і перетворилася на корпоративну цінність. Зрештою, доходить навіть до таких курйозів, коли кожна людина в компанії має відношення до кожного виду діяльності.

Авторові були знайомі випадки, коли щоденні зібрання та спілкування з колегами (ефект від яких був практично нульовим) „з’їдали” до третини робочого часу працівників. То чи потрібна комусь така командна робота?

Міф 2. Слід завжди підвищувати рівень комунікації.
Якось авторові довелося працювати з менеджером з Каліфорнії. Його команда не встигала закінчити проект. Він описав звичний день співробітника. Щоденні ранкові та вечірні зустрічі у конференц залі, приблизно 100 електронних листів на співробітника, щотижневі звіти та проектні зустрічі щодо розвитку компанії…

Коли ж менеджера попросили відповісти, яка проблема може лежати в основі низької ефективності співробітників, його відповідь була просто приголомшливою: „Недостаток комунікації”.

Недостаток комунікації – проблема минулого. Сьогодні на перший план виходить питання про те, як відмежуватися від зайвої інформації і займатися дійсно важливими речами. Середньостатистичний менеджер, який взяв участь в опитуванні, щоденно отримує в середньому 57 електронних листів. І це за умови, що для ефективного виконання його обов’язків вистачило б 25 листів.

Міф 3. Необхідний тотальний контроль.
Децентралізація контролю та інформації у виробничому секторі призвела до якісної революції. Проте, в той самий час управлінський контроль тільки посилився. Як результат – третина опитаних менеджерів наголошують, що їхня компанія здійснює занадто інтенсивний контроль.

Надмір контролю, насправді, призводить лише до мікроменеджменту та зниженню очікувань. Тому слід переходити до локального контролю і відмовлятися від центрального.

Міф 4. Корпоративні цінності обов’язково повинні бути однаковими для кожного в компанії.
Природа робочих спільнот давно вже змінилася. Тепер вона набагато менше залежить від географічного розташування і більше – від різноманітності тих людей, які працюють у компанії. Проте, організації продовжують інвестувати в те, що ми називаємо „командним духом” та „корпоративними цінностями”.

У великих компаніях, де працюють люди з різних країн та культур, немає сенсу підлаштовувати всіх „під одну мірку”. Компаніям давно пора навчитися не витрачати надмірних грошей, часу та сил на те, що вони звикли робити, а навчитися працювати з новими підходами та інструментами, які допоможуть спростити їхнє життя.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →

Опубліковано Категорії Загальна
  • Александр

    Від командної гри не відмовишся, тому що це зараз модно і повсюди тільки й чути – команда, команда, команда… повторюється по кільканадцять разів на день як мантра.

    А щодо перегруженості працівників інформацією, то це дійсно є досить відчутною проблемою. Цим найбільше зловживають керівники середньої ланки, яким вище керівництво делегує свої повноваження з організації робочого процесу. Недостатність досвіду і освіти призводить до того що середня ланка намагається копіювати вище керівництво і з запалом проводить годинні наради, селектори; розсилають незліченну кількість е-мейлів і вимагають таку ж саму кількість звітів.

    Який може бути вихід з цієї ситуації – менеджери середньої ланки повинні мати гарну освіту і не менше ніж 3-4 роки керівного досвіду.

  • Олена

    Єдине слово в захист – усамітнення для менеджера це загибель його особистості.
    А взагалі нарад повинно бути мало,та вдало.

  • Анонімний

    Просто не треба перегинати палику: однаково небезпечні для менеджера середньої ланки як "усамітнення", так і постійні "наради".
    Щоб групові комунікації були ефективними, треба усвідомлювати іх мету та вміти їх організовувати/проводити. Якщо непідготовлений до цього менеджер починає колективне обговорення, то групова стихія може завести його в хибний бік (протилежний від очікуваного результату).
    Крім того, є певні форми групової роботи, які апріорі не можуть і не повинні вести до прийняття чіткого рішення, а використовуються лише для генерування варіантів. З іншого боку, групові збори можна використовувати просто для донессення думки та/або рішення + питання-відповідь.
    Найбільша проблема – це коли менеджер просто некомпетентний. Він звертається до групи в пошуках рішення, коли сам не знає навіть, ДЕ (в якій площині) лежить відповідь на питання, що знаходиться в сфері його відповідальності.
    Тому, шоб зрозуміти, чи ефективні в вашій компані