Що спільного між консультантами та дантистами?

Відповідь на це запитання спробував дати Девід Мейстер (David Maister) у своєму блозі „Захоплення, люди та принципи” (Passion, People and Principles). Він переконаний, що спільною рисою для дантистів та консультантів є той факт, що коли люди потребують їх – вони не хочуть їх. І не зважаючи на те, що дантисти роблять чудову справу (вони лікують людей) – глибоко в душі пацієнти мріють більше ніколи не бачити дантистів.

Те саме притаманне й для консультантів. Навряд чи хтось скаже: „Слава Богу, я викликав консультанта” чи „Нарешті я матиму нагоду зустрітися з консультантами. Яке щастя!!!” Ті самі твердження справедливі і для спеціалістів зі сфери ІТ, і для PR-спеціалістів і т. п.

Як постачальники сервісів, консультанти різних сфер та галузей усвідомлюють ту користь, яку вони приносять для своїх клієнтів. Проте, з точки зору клієнтів, консультанти вказують на непорядок та недосконалість у роботі компанії. У крайньому разі компанії погоджуються на співпрацю з консультантами, але глибоко в душі вони мріють більше ніколи з ними не стикатися.

Та чи варто консультантам раз і назавжди змиритися зі своєю багатостраждальною роллю „спасителів”, яких ніхто і ніколи не чекає? Про яких не мріють. Зустрічі з якими бояться та уникають всіма силами… Чи слід міняти щось у свідомості тих, хто користується послугами консультантів?

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Анонімний

    Порівняння цікаве, але…

    Чому деякі люди не йдуть до дантиста, коли болить зуб? Головна причина – вони просто його бояться. Менш розповсюджені: "дорого", "може саме пройде".

    Чому не звертаються до консультантів, коли це конче потрібно? Невже їх бояться? Думаю, що більше бояться змін, тим більше, коли ти не впевнений, що зміни ці будуть позитивними.

  • Анонімний

    Правильно. Але ж бояться не дантиста… Бояться болю (у випадках з консультантами – змін)… Так що все сходиться. Варіанти "дорого" і "може саме пройде" також спільні для обох випадків. 😉

  • Анонімний

    Є така фобія – дентофобія (Dentophobia). Спеціально придумали саме для тих людей, які бояться дантистів. Адже, як ми знаємо, сучасне лікування може цілком обійтися і без болю.

    Цікаво, чи існують у сучасних керівників бізнесу своєрідні фобії щодо консультантів?
    А термін, думаю, придумати неважко 🙂

  • Анонімний

    Є ще одна аналогія консультант-дантист: і першому, і другому потрібен певний баланс між "проблемними клієнтами" та "прикладами успіху". Для того є 2 основних причини: (1) гроші, (2) задоволення від роботи.
    Для грошей, консультантові-дантисту потрібна певна кількість "проблемних клїєнтів", які будуть постійно приходити з новими або навіть з тими ж самими проблемами – і приноситимуть ГРОШІ. В той же час, певна кількість вдалих консультаційно-зубних проектів потрібна для референсів – на які будуть клювати всі категорії клієнтів, в т.ч. "проблемні".
    Для задоволення, професійному зубнику-пораднику потрібні й виклики у вигляді сумнівної тяжкості проектів для не дуже адекватних замовників; і проекти, де все йде за планом та більш-менш "правильно" – треба ж отримувати кайф від роботи! 🙂

  • Olga Stepanchuk

    Гадаю є ще одна проблема: ніхто не звертається до консультанта(дантиста), коли все добре, коли проблеми лише назріває. Я маю на увазі консультацію щодо майбутнього, можливих проблем повязаних із доглядом за зубами (чи бізнесом). Але це необхідно. Як у кожного з нас є фізичні особливості зубів, їх здатностей до різних захворювань, так і у бізнесі завжди існують "тонкі" місця, на які потрібно звернути увагу завчасно. Ось коли люди навчаться ходити за порадами до дантистів до того, як стане занадто пізно доглядати зуб, а простіше буде його вирвати, ось тоді і боятись дантистів припинять (хоч на 70%). До речі поради дантиста і консультанта, які дозволять запобігти проблемі коштують не дорого, але не цінуються:)