Чи можлива “об’єктивність” у бізнесі?

Категорія об’єктивності, як вже мабуть зрозуміли наші читачі, властива насамперед видавничому бізнесу. Проте, вона може бути однією з характеристик будь-якої справи, що так чи інакше пов’язана зі спілкуванням. І особливо гостро ця проблема постає тоді, коли йдеться про Інтернет-технології: передову платформу для спілкування мільйонів користувачів.

Сьогодні мені хотілося б поділитися досвідом однієї американської власниці бізнесу, історія якої опублікована на CNNMoney.com. Починанню цієї жінки довелося не на чутках зіткнутися із проблемами етичності та об’єктивності. Нам же тільки залишається дивуватися, наскільки вправно та з гідністю власниця вийшла із ситуації. Та це й не дивно, адже йшлося не про що інше, як про репутацію її бізнесу. А ось, власне, й сама історія:

Управління веб-сайтом, який публікує огляди відеокамер на перший погляд може видатися простою справою. Проте, Робін Ліс (Robin Liss), власниці такого сайту, довелося зіткнутися зі справжніми проблемами, коли один з виробників відеокамер звинуватив її у втручанні у внутрішню корпоративну мережу компанії, щоб отримати інформацію про новий продукт.

Сайт Робін Ліс CamcorderInfo.com проводить оцінку відеотехніки для споживачів. Він почав свою роботу ще 5 років тому, коли вона ще навчалася в університеті. При цьому основною відмінною рисою сайту завжди була його репутація – більшість оглядачів давно втратили довіру, вступивши у змову із окремими потужними компаніями виробниками відеокамер. Сайт Робін зумів зберегти незалежність і завжди відкрито наголошував на цьому факті.

Звинувачення від компанії поступили після того, як на сайті CamcorderInfo.com було опубліковано розширений огляд однієї із нових відеокамер. Виробник звинувачував Робін в тому, що вона отримала інформацію із закритих джерел і таким чином може зашкодити майбутньому продажеві виробу. Компанія вимагала, щоб Робін Ліс відкрила інформацію про анонімне інтерв’ю, яке їй дав один зі співробітників компанії. У випадку її незгоди, виробник погрожував звернутися до ФБР.

Після консультацій із правниками, які допомогли Робін укріпитися у її переконаннях, вона поспілкувалася із представниками компанії та відмовилася відкривати джерело. Це була дуже складна розмова. Компанія, з якою сперечалася Робін, пропонувала викупити близько $1000 рекламної площі сайту, який існував тільки завдяки рекламі. При цьому жінка чудово усвідомлювала, що внаслідок суперечки втратить цю угоду. Більше того, кожного дня вона очікувала, що у двері постукають представники ФБР – проте цього так ніколи й не сталося.

Через деякий час етична політика компанії стала її основною конкурентною перевагою, про яку згадується у кожній статті чи прес-релізі сайту. І хоча співробітникам CamcorderInfo.com кожного дня доводиться тестувати обладнання, яке коштує $2000, а іноді навіть більше, власниця ні в якому разі не приймає цього обладнання в подарунок. Сайт або оплачує його за власний рахунок, або ж просто бере на деякий час для тестування.

Зважаючи на те, що три чверті відвідувачів сайту заходять сюди вперше, Робін прагне, щоб вони довіряли цьому джерелу і знову поверталися до нього. І це їй вдається – база відвідувачів невпинно зростає.

А нещодавно, на превеликий подив власниці, компанія, яка погрожувала сайтові звернутися до ФБР, знову запропонувала розмістити свою рекламу на сайті Робін Ліс. Оскільки старі суперечки завжди повинні залишатися у минулому, Робін погодилася на розміщення реклами, а обговорюючи угоду, не втрималася і таки запитала керівника компанії, чи дійсно він подав на неї заяву в ФБР? Керівник визнав, що справді звернувся до федеральної служби, проте агенти не змогли звинуватити сайт CamcorderInfo.com ні в чому окрім бажання створити надійну та відкриту компанію, якій довірятимуть споживачі.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →