Людяність вбила реклама!

Після перегляду нового рекламного ролику горілки “Цельсій” в мене був шок!!! Я розумію креатив у рекламі, але крім цього є ще й закони, які регулюють рекламну діяльність і їх варто доримуватися. Для тих, хто ще не бачив, розкажу коротко про суть. У телерекламі горілки “Цельсій” всі персонажі ролика тварини і не просто добрі і милі створіння, як в дитячих казках, а знахабліні, курящі та випиваючі тварюки!!! Дві милі мавпочки курять сигари, песики жорстоко займаються статевими зносинами…

Думаю цього вистачить, щоб зрозуміти суть. Можливо, я не зовсім обізнана в законодавстві, але наскільки мені відомо, в ЗУ “Про рекламу” в розділі 1, статті 8 пункті 1 чітко вказано:
“забороняється розповсюджувати рекламу (включаючи анонси кіно- і телефільмів), яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності”.

Оскільки рекламний ролик має вульгаризм і, на мою думку, є антиморальним, то знову ж таки, повертаючись до законодавства, я б відмітила розділ II “Загальні вимоги до реклами” пункт 3, а саме:
“Реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності”.

До речі, крім ЗУ “Про рекламу” у нас ще існує Закон України “Про захист суспільної моралі”, де в статті 2 “Загальні положення” вказано:
“Забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка пропагує наркоманію, токсикоманію, алкоголізм, тютюнопаління та інші шкідливі звички”.

Повертаючись до теми песиків, варто зазначити, що в даному законі в статті 12 вказано:
“Під час проведення видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру забороняється здійснення сексуальних контактів”. Також порушується стаття 13 “про заборону публічної демонстрації інформації, трансляції кіно-, аудіо-, відеопродукцію, яка містить елементи порнографії”.
Але я не є юристом, тому можливо в чомусь помиляюся.

Ця реклама є в певній мірі порівняльною, адже на прикладі тварин виробник реклами показує, як поводять себе люди в закладах відпочинку. При цьому мене найбільше вразило те, що слоган рекламної кампанії FOR HOMO SAPIENS! Показуючи тварин вульгарних, кампанію проводять для людей розумних! Цікаво, і який це хомо сапіенс до цього додумався? І для кого пишуться закони, якщо їх порушують?

До речі в статті 21 вказано, що “порушення норм законодавства України про захист суспільної моралі, умов обігу продукції, порядку проведення видовищних заходів сексуального характеру та розповсюдження продукції, яка містить елементи порнографії, тягне за собою цивільно-правову, дисциплінарну, адміністративну чи кримінальну відповідальність згідно з чинним законодавством України”.
Особисто я ніколи не купуватиму цей товар.

Можливо варто розібратися з якою метою глумилися над гідністю, що цим хотіли показати, які цілі рекламного ролику? Тут є декілька варіантів. Перший варіант – це мабуть творці реклами занадто креативні і творчі люди; варіант номер два – будь-якими методами хотіли привернути увагу і не усвідомили, що це є антиреклама, звідси варіант третій, а можливо ціль і є зробити антирекламу; варіант номер чотири – не всі мають принципи і норми пристойності, етики і моралі. Я не можу звинувачувати творців цього ролику, тому лише закликаю: “Залишайтеся людьми і пам’ятайте про мораль!”
Дякую.