Людяність вбила реклама!

Після перегляду нового рекламного ролику горілки “Цельсій” в мене був шок!!! Я розумію креатив у рекламі, але крім цього є ще й закони, які регулюють рекламну діяльність і їх варто доримуватися. Для тих, хто ще не бачив, розкажу коротко про суть. У телерекламі горілки “Цельсій” всі персонажі ролика тварини і не просто добрі і милі створіння, як в дитячих казках, а знахабліні, курящі та випиваючі тварюки!!! Дві милі мавпочки курять сигари, песики жорстоко займаються статевими зносинами…

Думаю цього вистачить, щоб зрозуміти суть. Можливо, я не зовсім обізнана в законодавстві, але наскільки мені відомо, в ЗУ “Про рекламу” в розділі 1, статті 8 пункті 1 чітко вказано:
“забороняється розповсюджувати рекламу (включаючи анонси кіно- і телефільмів), яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності”.

Оскільки рекламний ролик має вульгаризм і, на мою думку, є антиморальним, то знову ж таки, повертаючись до законодавства, я б відмітила розділ II “Загальні вимоги до реклами” пункт 3, а саме:
“Реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності”.

До речі, крім ЗУ “Про рекламу” у нас ще існує Закон України “Про захист суспільної моралі”, де в статті 2 “Загальні положення” вказано:
“Забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка пропагує наркоманію, токсикоманію, алкоголізм, тютюнопаління та інші шкідливі звички”.

Повертаючись до теми песиків, варто зазначити, що в даному законі в статті 12 вказано:
“Під час проведення видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру забороняється здійснення сексуальних контактів”. Також порушується стаття 13 “про заборону публічної демонстрації інформації, трансляції кіно-, аудіо-, відеопродукцію, яка містить елементи порнографії”.
Але я не є юристом, тому можливо в чомусь помиляюся.

Ця реклама є в певній мірі порівняльною, адже на прикладі тварин виробник реклами показує, як поводять себе люди в закладах відпочинку. При цьому мене найбільше вразило те, що слоган рекламної кампанії FOR HOMO SAPIENS! Показуючи тварин вульгарних, кампанію проводять для людей розумних! Цікаво, і який це хомо сапіенс до цього додумався? І для кого пишуться закони, якщо їх порушують?

До речі в статті 21 вказано, що “порушення норм законодавства України про захист суспільної моралі, умов обігу продукції, порядку проведення видовищних заходів сексуального характеру та розповсюдження продукції, яка містить елементи порнографії, тягне за собою цивільно-правову, дисциплінарну, адміністративну чи кримінальну відповідальність згідно з чинним законодавством України”.
Особисто я ніколи не купуватиму цей товар.

Можливо варто розібратися з якою метою глумилися над гідністю, що цим хотіли показати, які цілі рекламного ролику? Тут є декілька варіантів. Перший варіант – це мабуть творці реклами занадто креативні і творчі люди; варіант номер два – будь-якими методами хотіли привернути увагу і не усвідомили, що це є антиреклама, звідси варіант третій, а можливо ціль і є зробити антирекламу; варіант номер чотири – не всі мають принципи і норми пристойності, етики і моралі. Я не можу звинувачувати творців цього ролику, тому лише закликаю: “Залишайтеся людьми і пам’ятайте про мораль!”
Дякую.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Роман Гладуняк

    Насколько я понимаю эту рекламу, то в ней показаны семь грехов человеческих. Показано странно и не очень понятно, как для большинства зрителей.

  • uMBA

    реклама на редкость бестолкова
    типичный пример "больших денег на ветер"…
    кстати, эта водка Губкого вроде
    хотя могу и ошибаться

  • Анонімний

    Роман, дякую за відповідь!Але все одно фактично принцип зберігся, що це є антиреклама, чи не так?Адже більшість людей грішать не заплановано, а під впливом чинників. А тут принцип такий – хочете згрішити – випийте горілки "Цельсій"!Якось безглуздо…

  • Анонімний

    Не забувайте, що антиреклама також – реклама! Хоча я схильна віднести рекламу ТМ Цельсій до "провокуючої реклами". А виявилась вона вдалою чи ні, краще запитати у аналітиків з продажу продукту. До речі, може усі ми, хто негативно віднісся до ролика, не є потенційними клієнтами Цельсій, не для нас створювали цей бренд?..

  • Анонімний

    Olga Stepanchuk цікаво, а на вашу думку яка цільова аудиторія була обрана?

  • Анонімний

    irishalats, гадаю, що реклама була розрахована на агресивну, притендуючу на "гламурність" публіку, яка не сильно переймається етичними забобонами у меседжі. Така публіка любить, щоб її шокували, дивували, провокували! Я не прихильник традиційної сегментації та розподілу на традиційні цільові аудиторії, тому бачу лише портрет покупця, як деякий психотип. Думаю, що ті, кому сподобається реклама – це люди експериментатори по натурі, зупинити їх і утримати на одному продукті – ДУЖЕ ВАЖКО. Тому мені в деякій мірі зрозумілий хід рекламодавця: як можна сильніше шокувати потенційного покупця, щоб досягнути широкого розголосу (і швидкого результату), адже дана аудиторія дуже легко змінює свою думку, тому треба діяти приголомшливо і швидко збирати врожай:)

    Цікаво, що б на це сказали інші спеціалісти з просування продукту.

  • Анонімний

    Для каждой категории продуктов есть определённое направление, в которое необходимо направлять свои маркетинговые послания. Эти направления не всегда очевидны, но они точно есть. Они достаточно стабильны (меняются только в течение длительного периода, т.к. основаны на стереотипах и даже архетипах), и ТАМ живёт большинство или почти все потребители данного продукта.
    Поэтому есть несколько вариантов движения к потребителю:
    1. Стать на мейнстрим как на шоссе, и шпарить на полной скорости, с открытыми глазами. Да, много будет рядом догоняющих и обгоняющих, будут ограничивать правила БДД. Но зато ты точно нагрузишь много товара и в конечном пункте потребления точно будет много потребителей.
    2. С закрытыми глазами (просто не ведая других вариантов) ехать как попало: через поле, в гору, вниз, по просёлочной, т.п. Тут конкурентов не будет (либо будут такие же несведущие). Но и гарантий того, что вас кто-то с вашим небольшим даже грузом в пункте Б будет ждать, да ещё и плат

  • Анонімний

    Вчора знов бачила цей "шедевр" і песиків вже вирізали! Може все-таки зрозуміли, що це перегинання палки!

  • CoolRabbit

    Всі коментарі з приводу реклами Цельсію є дуже доречними. Додам ще один. У виробника горілки серйозні проблеми з брендингом і позиціонуванням.
    Ще зовсім недавно реклама Цельсію говорила "Цельсій, – інший", сьогодні це "Для гомо сапієнц". Що буде далі – невідомо. Висновок один – на собачках пошуки не зупиняться.
    Лишається питання – чи довго витримає у фінансовому плані виробник всі ці рекламні кампанії з неприйнятими та не зрозумілими меседжами до споживачів.
    Хоча, з іншого боку, "шедевр" з песиками розвиває попередній меседж – Інший. Нам лишається чекати на продовження..))

  • lekaga & 2K

    to Eugene:
    плохо, если они это делают от непонимания. ВСЁ РАССУДЯТ ПРОДАЖИ (или Конституционый Суд 🙂 )"

    прежде чем писать ерунду посмотрите законодательство, в частности закон украины про конституционный суд украины – в его ли это юрисдикции??

    да кстати там в конце есть бутылка с водкой на бутылке написано "цельсий". Жаль, что до вас это доходит только с 4го раза…

    to all:
    Судя по всему вас зацепило то как вас показали в реальной жизни??!! петушиние бои, смалящие обезьяны а ля "папики" в ночных клубах снимающие девочек на ночь, свинь жрущие что паполо, крысы – все это – настоящее нашего Общества! будьте более критичны к себе. И лишний раз посмотрите на себя со стороны.
    to CoolRabbit
    а по поводу проблем в брендинге… знаете – очень хорошо что в нашей стране остались люди которые способны делать что то стильно и креативное, были б все такие как вы – то вся реклама б сводилась к тете Асе

  • lekaga & 2K

    "irishalats пише:
    А тут принцип такий – хочете згрішити – випийте горілки "Цельсій"!Якось безглуздо… "

    Логіка залізна

    Здається навпаки, "Цельсий" – для гомо сапієнс", а грішать у даному випадку – тварючки…
    тобто не "випий і стань тварюкою", а навпаки…? може проглянете її ще раз?

  • Cергей Белошицкий

    первое – реклама очен ькреативна, так как достало то однообразие, которое царит в єфире))
    второе – заказчики своими требования обычно "убивают" любой креатив, так как хотят такую же рекламу как у Пети В,аси или еще у кого))
    третье – не всегда те ролики которые ценяться среди копирайтров и которых признают как очень смелые обеспечивают продажы!Ё
    четветное – по поводу тех кто ищет там порно, то может давайте узаконм что секса нет а детей приносять аисты???
    пятое – зайдите в клуб и вы увидите куриво, випыку и кучу зажимающихся порачек! кто после этого скажет что реклама не отображает клубную жизнь?

    все решат продажы… вот только тут мы не узнаем информацию как идет динамика продаж водки цельсий после ролика)))
    если тут кто- из РА которое занимаеться цельсием то киньте информацию!!

    ведь если продажы пойдут в верхз, то критики не состоятельны, а если упадут, то значит не угаданы вкусы целевой аудитория((

  • Сергей Белошицкий

    да вот еще вопрос.. а на чем по вашему мнению следует рекламировать женсоке белье как не на женских телах???

    это вопрос тем кт оподдержал снятие красивых девчонок в бикини с рекламных стендов в метро???

  • Анонімний

    lekaga & 2K!

    Теперь я понимаю, кто из участников обсуждения причастен к разработке рекламной кампании для цельсия (водки?).
    Главное в рекламе водки – это показать правду жизни 🙂

    А чтобы снять агрессивность, некоторым людям помогает алкоголь. Попробуйте цельсий. Он наверняка должен снять напряжение, хотя бы с 4-го стакана 🙂