Казочка про “таємного покупця”

В одній зі статей журналу “Маркетинг Менеджмент” мені дуже сподобалась казка, що відмінно ілюструє ефективність методу “таємний покупець”.

А казочка така.
Щоб уберегти свого сина від пагубного впливу двору, один король вирішив виховувати його не в палаці, а серед простих людей, інкогніто. Всі піддані знали, що десь серед них росте принц, і з будь-якою дитиною поводились так, ніби це був спадкоємець престолу. Ніхто не хотів випадково скривдити майбутнього короля, тому всі діти в країні були оточені турботою і ласкою. Коли принц виріс і зійшов на престол, жителі країни звикли ставитися до дітей як до королівських нащадків, і забули, що колись було по-іншому.

В загалі-то підхід, при якому притчи та казки ілюструють різні бізнес-ситуації, як на мене, дуже цікавий. Адже він допомагає яскраво, коротко і дотепно розказати про те, про що пишуть величезні зарозумні статті.

Отже, запрошую всіх до обміну такими казочками та притчами 😉

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Gavrylyuk Dmitro

    Непобачив параллелі з бізнесом. Хібащо, з*явилась компания, котру кришував кабінет міністрів, але незнали, яка саме, і пацани перестали наїжжати на біснесменів 🙂

  • Анонімний

    Вочевидь, малася на увазі практика "таємного покупця", про що й наголошується у назві посту. Справа у тім, що перш, ніж у якийсь магазин (ресторан, кафе чи інший заклад) завітає перевірка у вигляді таємного покупця, персоналу компанії повідомляють про цю перевірку. Але говорять не: "сьогодні до нас завітає таємний покупець", а наприклад: "на цьому місяці до нас зайде таємний покупець".

    Як наслідок – цілий місяць магазин, ресторан чи кафе працює на межі своїх можливостей. А звичайні покупці дивуються, чому це так сильно сервіс покращився?

  • Аспарагус

    Это и вправду сказочка.
    Если сказать что "на цьому місяці до нас зайде таємний покупець", тогда энтузиазм будет у сотрудников только первую недлю (что в общем тоже не плохо), но такая сказочка во второй раз не даст желаемого успеха.
    Если сказать , мол "сьогодні до нас завітає таємний покупець" – тогда сотрудники только в этот день и будут прилагать максимум усилий.

    Как по мне такая сказочка должна объявляться при поступлении на работу и кроме того – она должна действовать.
    Например. В этом месяце к нам заходила 20 "тайных покупателей". Вот список их заключений. На основании них одних премировать, а других штрафовать (если есть за что).
    Иначе "тайный покупатель" это просто бесполезная трата денег.

  • g_i

    особисто я паралелі з бізнесом ПОБАЧИВ. і дуже-дуже паралельні:)
    і не згоден шо це "казочка" як дурниця. це казочка – як повчання.

    так, якшо сказати шо буде таємний покупець в цьому місяці – ентузіазму довше тижня не протриматися.

    АЛЕ! можна періодично, при чому абсолютно випадково, підсилати своїх людей які прикидаються клієнтами/покупцями/замовниками і т.д. і потім розбирати ці випадки.

    кожен буде знати шо можна нарватися на неприємності якшо недобре себе повести – тому в кожному вбачатимуть людину яка може бути не просто клієнтом.
    це дуже ефективний метод, він використовується давно і альтернатив, мабуть, нема. просто можна міняти форму цього дійства.

    тут навіть жодних сумнівів. навіть їдеш з перевіркою в структурний підрозділ – нашо зразу ломитися до начальства і пантуватися своєю важливою місією? на показуху нариватися?
    а так – прийшов: так і так, хочу купити ото і ото…
    така байда

  • Ростік

    В мене є предмет який називається маркетинг і мені викладачка дала завдання – творчо підійти до визначення маркетингу та подати його у формі казки . Підкажіть будь ласка що можна написати???????