Чи ненавидите ви свою роботу?

Чи ненавидите ви свою роботу?Кожна людина частково недолюблює свої щоденні обов’язки. Адже якби робота була суцільним задоволенням – вона б перетворилася на гру… або хобі!.. Якщо ви погоджуєтеся із цим твердженням – тоді вам не завадить переосмислити свій підхід до праці, переконана експерт з мотивації та професійний тренер, авторка сайту QueenOfUp.com, Джоан Хертлі (Joan Hartley).

Так, робота дійсно вимагає від нас енергії та зусиль – але це зовсім не означає, що вона повинна бути нудною та набридливою. Навіть Конфуцій колись говорив: „Робіть те, що вам подобається, і ви не пропрацюєте жодного дня у своєму житті”.

Для багатьох людей робота – це здійснення їхньої мрії – потужне джерело задоволення та заробітку. Вони не можуть дочекатися, поки візьмуться за улюблену справу, а почавши працювати – не можуть відірватися від роботи. І тут не йдеться про „роботоголіків” – людей, які жертовно година за годиною присвячують себе роботі, лише задля того, щоб досягнути кар’єрного зростання чи підвищення зарплати. Йдеться про тих осіб, які по-справжньому люблять свою роботу і здатні відчути задоволення від самого процесу.

Як же визначити, любите ви, чи ненавидите свою роботу (це не так легко, як може видатися на перший погляд)? Якщо ви працюєте лише заради прибутку чи – що набагато гірше – виживання, і не отримуєте жодного задоволення від виконання щоденних обов’язків – ви потрапляєте під ризик стресу та різноманітних серцевих захворювань. Стрес же, в найкращому випадку, дуже серйозно зашкодить вашому самопочуттю, а в найгіршому – дуже суттєво скоротить ваше життя.

Але правда й те, що більше, ніж 50% працівників у всьому світі не знаходять повного задоволення у своїй роботі. Як таким співробітникам визначити, чи дійсно вони ненавидять свою роботу, чи просто переживають тимчасові труднощі, які минуть із часом? Нижче наведено 7 найбільш явних ознак того, що ваша ненависть до роботи – це серйозно і надовго:

MUST READ:  Чого варто очікувати від представників покоління Z, коли вони стануть працівниками?

1. Ви завжди страждаєте від „синдрому понеділка”.
В понеділок ви відчуваєте себе найнещаснішою людиною у світі і ладні віддати всі світові багатства, лише б тільки не йти на роботу. І вам байдуже, що зрештою, понеділок нічим не відрізняється від інших шести днів у тижні. Він обіцяє нові відкриття, можливості, виклики і т. п. Якщо все це для вас затьмарюється усвідомленням нового робочого тижня – можливо, ви дійсно ненавидите свою роботу.

2. Дякую, Господи, нарешті п’ятниця.
Разом із приходом п’ятниці ви відчуваєте неймовірне полегшення і не можете дочекатися того моменту, коли нарешті зачините за собою офісні двері. В цьому немає нічого кримінального – кожна людина отримує задоволення від заслуженого відпочинку. Але якщо половину п’ятниці ви проводите у нервовому очікуванні кінця – значить вам варто ще раз задуматися, чи там ви працюєте.

3. Ви отримали моє тіло, але мій розум – далеко звідси.
Деякі дослідники роблять висновок, що середньостатистичний працівник витрачає на свої безпосередні обов’язки не більше, ніж 60% робочого часу. 40% часу витрачаються на беззмістовні балачки, серфінг по Інтернету, ігри, телефонні дзвінки тощо. І що більшим є відсоток часу, який ви витрачаєте не на свої безпосередні обов’язки – то більша ймовірність того, що ви ненавидите свою роботу. В успішного та ефективного працівника 95% робочого часу повинно йти на посадові обов’язки.

MUST READ:  9 дурнуватих офісних правил, котрі всіх дратують

4. Ви проводите більше часу у кімнаті для відпочинку, ніж на робочому місці.
Плітки та пустопорожні балачки із колегами – найпростіший спосіб марнування часу та енергії. Варто пам’ятати лише одне – у людини, яка дійсно зайнята справою, ніколи не залишатиметься часу на плітки.

5. Перевіряючи електронну пошту, ви кожного разу відчуваєте потужний стрес.
Звісно, адже саме туди може прийти лист із проханням попрацювати. Ви помічаєте за собою звичку всіма силами уникати додаткових завдань та брати на себе відповідальність за нові проекти.

6. Ви не впізнали б керівника компанії, якби його портрет не висів у передпокою.
Нестача уваги до підлеглих з боку керівництва – основна причина, через яку співробітники втрачають лояльність до компанії та роботодавця. Звісно, який сенс викладатися на повну, якщо за свої старання ви не отримаєте навіть подяки.

7. „Цього немає у моїй посадовій інструкції”
Якщо ви хоч раз просили свого колегу про допомогу, а у відповідь чули фразу-виручалочку „цього немає у моїй посадовій інструкції”, значить така компанія заслуговує, щоб її ненавиділи. Подібну фразу неможливо почути у компаніях, які володіють чіткою та потужною візією, в яких кожен зацікавлений у загальному успіху.

А отже, настав час визначити, чи дійсно ви ненавидите свою роботу. І якщо ненависть до роботи присутня – найкращий спосіб все змінити – відмовитися від неї (від ненависті звісно, а не від роботи). Визначте свою власну візію, змініть напрямок свого життя і донесіть це до роботодавця. А головне – донесіть це до власної свідомості.