Як побудувати довірливі стосунки із клієнтом

Як побудувати довірливі стосунки із клієнтомБільшість бізнес-консультантів хотіли б, щоб клієнти ставились до них із довірою та були вдячні за можливість працювати разом. Але у добі є тільки двадцять чотири години, третину з яких ми витрачаємо на сон, а те, що залишається, змушені розділяти між безліччю інших потреб, як особистого так і бізнес-характеру. Що ж можна зробити аби заслужити довіру та зміцнити стосунки із клієнтом, якщо у вашому розпорядженні дуже обмежена кількість часу? Відповідь на це запитання дає автор професійного блогу Passion, People and Principles Девід Мейстер (David Maister).

Насамперед, слід бути абсолютно впевненим, що у ті рідкісні моменти, коли ви взаємодієте із клієнтом – ви досягаєте повного порозуміння. Щоб унаочнити це твердження, розгляньмо таку взаємодію з точки зору стосунків між лікарем та пацієнтом. Пацієнт не вимагає від лікаря, щоб той проводив із ним якомога більше часу. Все, чого він хоче – це абсолютної уваги та допомоги лікаря під час сеансів огляду або лікування.

По-друге, хороший лікар завжди повинен виходити на контакт раніше, ніж пацієнтові по-справжньому стане необхідна його допомога.

MUST READ:  Чи можливий "індокитай" у бізнесі?

Те саме стосується консультанта. Перш ніж попрощатися із клієнтом після вдало проведеної наради чи стратегічної сесії, консультант повинен переконатися, що клієнтові не потрібна ще якась його допомога.

Зайве говорити, що у клієнта завжди повинна бути змога вийти на контакт із консультантом. Це один із тих випадків, коли прохання про дозвіл бути тимчасово недоступним для контакту – це краще, ніж подальші вибачення щодо того, що з вами не мали змоги зв’язатися.

На жаль ви не завжди матимете змогу віддавати клієнтам свій час. Тож максимізуйте користь від того часу, який вам таки вдається проводити разом.