Майбутнє належить нішевим тематичним сайтам

Майбутнє належить нішевим тематичним сайтамПри згадуванні терміна “соціальна мережа” багатьом відразу спливають на думку такі проекти як Myspace і Facebook. Вони постійно на слуху, але зовсім не відбивають головної ідеї соціальних мереж, що складається в об’єднанні тематичних співтовариств. Такі співтовариства формуються навколо певної теми, так званої “raison d’etre”, – стверджує Андерсон, головний редактор журналу Wired.

Кріс Андерсон (Chris Anderson) виступив на конференції MediaBistro Circus з промовою про перспективи соціальних мереж. На його думку, дана концепція зовсім невірно тлумачиться більшістю експертів, пише “Хабрахабр”.

“Ком’юніті – одне з тих слів, які ми весь час використовуємо, не замислюючись про його суть. – сказав Андерсон. – Проблема із сайтами соціальних мереж на зразок Myspace і Facebook полягає в тому, що вони ні про що – вони про Myspace і Facebook”.

Майбутнє належить невеликим сайтам, які мають вузьку спрямованість і формують навколо себе тематичні співтовариства, вважає головний редактор Wired.

У якості прикладу Кріс згадав ефект “довгого хвоста”, відповідно до якого абсолютна більшість користувачів розподіляється по безлічі нішевих сайтів. Той же самий ефект цілком застосовується і до сайтів соціальних мереж.

MUST READ:  Особистісний аспект вашого бренду

Будь-який сайт може впровадити в себе блоги, профілі й можливість публікувати користувальницький контент. Але цього зовсім недостатньо для побудови ком’юніті. Успішна модель побудови ком’юніті може бути застосована тільки навколо специфічного тематичного контенту, і що більш він специфічний – тим краще. У цьому сенсі перспективними можуть бути конструктори на зразок Ning, які надають можливість створення максимально нішевих соціальних мереж. Зараз там уже 25 000 співтовариств, об’єднаних навколо того або іншого фільму, марки автомобіля та інших специфічних тем.

Мега-портали Myspace чи LiveJournal занадто великі й аморфні; кожен користувач там неминуче попадає у вороже оточення незнайомців. “Ми повинні витягнути відтіля соціальні мережі й перенести їх на наші сайти”, – сказав Андерсон, маючи на увазі насамперед аудиторію користувачів і генерований ними контент.

На користь концепції Андерсона говорить і той факт, що зараз гігантські соціальні мережі зазнають деякі проблеми з ефективністю реклами. Незважаючи на теоретичні гарні викладення, насправді ці проекти дотепер не знайшли ефективної рекламної бізнес-моделі. Камінь спотикання тут – таргетінг. І ця проблема автоматично вирішується при переході від універсальних соціальних мереж до тематичних. Тоді як проекти Facebook чи Myspace продають рекламу оптом по 20-30 центів за тисячу показів, рядова нішева соціальна мережа, присвячена саморобним безпілотним літакам, одержує до $7 за перехід через контекстну рекламну систему Google Adsense.