5 унікальних продуктів, які прославили своїх творців

5 унікальних продуктів, які прославили своїх творцівНа одному зі своїх виступів знаменитий американський інвестор Гай Кавасакі (Guy Kawasaki) показував початківцям-стартаперам, як він бачить маркетинг. Він показав їм невеликий графік, на якому вертикальною лінією була унікальність продукту (вище = унікальніше), а горизонтальною – потреба людей у цьому продукті, передає BizTimes. Посміхнувшись, Гай сказав, що допоможе всім слухачам зекономити 100 тисяч доларів на курсі MBA, пояснивши, що таке хороший маркетинг.

Категорії продуктів

На його думку на цьому графіку знаходиться 4 групи продуктів. В лівому нижньому куті (B) знаходиться група невдах, які виробляють не унікальний продукт, який до того ж не користується попитом. В лівому верхньому куті (A) знаходиться новатор, який винайшов щось таке, що не має аналогів. Проблема тільки у тому – що це нікому не потрібно. В правому нижньому куті (C) знаходяться компанії, які пропонують хороші продукти, які мають багато схожих рішень, але при цьому користуються достатнім попитом. Нарешті, правий верхній кут (D) – це саме те місце, де й повинен знаходитись продукт успішної компанії – він не має аналогів, але володіє величезним попитом.

Саме на основі унікальних продуктів, на які існує величезний попит, і створюються найуспішніші компанії. Нижче наводиться перелік 5 продуктів, які “потрапили у правий верхній кут”. Вони зробили свої компанії успішними!

MUST READ:  Чому помирають стартапи?

1. Macintosh.
У 1984 році Стів Дожбс представив комп’ютер Macintosh. Це був перший комп’ютер з графічним (віконним) інтерфейсом та маніпулятором (миша). Це була революція. Саме цей комп’ютер вказав напрямок всієї сфери, кардинально її змінивши. Це був перший комп’ютер, якого не боялись звичайні домашні користувачі.

2. Nutella
Черговий сімейний бізнес, в якому продукт набагато важливіший, ніж будь-які гроші. Щоправда, в цьому випадку продукт приносить мільярди доларів. Напевне, в Європі (та й у всьому світі) немає жодної людини, яка б не чула про сім’ю Ферреро. Сім’я завжди славилась виробництвом шоколаду. Але в одни прекрасний момент вони вирішили, що можуть зробити шоколад невід’ємною частиною сніданку. Для цього було розроблено спеціальне шоколадне масло, яке можна було намащувати на печиво або хліб. Продукт було названо Nutella і він отримав широке розповсюдження по всьому світі.

3. Starbucks
До Starbucks у США не було культу кави. Було багато різних кав’ярень, куди час від часу можна було забігти. Але після появи Starbucks у США почався справжній культ кави. Ідея Говарда Шульца була проста – зробити так, щоб на кожному кутку в кожному місті США була його кав’ярня. При цьому важливим моментом було те, що у Starbucks із самого початку планували продавати якісну і дорогу каву. Коли було відкрито першу кав’ярню – журналісти крутили пальцем біля скроні. Кому потрібна така дорога кава? Виявилось, що вона потрібна мільйонам американців.

MUST READ:  Когда постепенное усовершенствование заводит слишком далеко

4. Amazon
Джефрі Безос подарував світові найбільш знаменитий інтернет-магазин. Саме Amazon вказав усім іншим напрямок, дизайн, навігацію, опції – всі магазини мережі інтернет рівнялись на Amazon. Але засновник цього магазину ще й наніс серйозний удар по роздрібних магазинах книг. Удар, від якого вони до сих пір не можуть відійти. Адже книги в Amazon коштують дешевше, ніж у будь-якому іншому звичайному книжковому магазині.

5. Xerox
Компанія Xerox створила цілу товарну категорію однойменних продуктів. Поява ксерокса змінила офісний світ. І це при тому, що результати маркетингових досліджень вказували на те, що компанії не варто займатись виробництвом даного рішення – на нього просто не знайдеться попиту. Так вважали маркетологи. Але керівництво компанії вирішило по-іншому і зробило правильний вибір.

Можна продовжувати скільки завгодно: доставка за одну ніч FedEx, напій Coca-Cola, онлайн-магазин Apple iTunes, комунікатор iPhone, бази даних Oracle, Facebook, Hilton Hotels, Palm. Місце для нових товарів було і буде існувати завжди. І як би банально це не звучало – створення інновацій – це справді шлях до успіху.