Криза як дзеркало управління

Криза як дзеркало управлінняДля того, щоб виграти у війні, до неї варто готуватися в мирний час. Людині властиво вірити в краще і це основна рушійна сила, однак, однієї віри недостатньо… Не варто також забувати про логіку і причинно-наслідкові зв’язки кожної події.

Ситуація навколо глобальної економічної кризи звичайно ж так чи інакше торкнеться кожного бізнесу. Всі ми зав’язані на клієнтах, постачальниках, кредиторах… і збій у роботі одного з них неминуче відіб’ється на фінансових показниках інших учасників ланцюжка. У цій ситуації діяти потрібно вкрай чітко, виважено й оперативно.

Сьогодні дуже наочно проявляться компанії зі слабким рівнем управління, у яких переважає спонтанне прийняття рішень. Такі компанії зазнають фінансового удару двічі: у найближчий період, коли ухвалені рішення не будуть вчасно реалізовані, оскільки у цих компаній основне слабке місце – відсутність як мобільності, так й оперативності. Найбільш популярним рішенням у них стане скорочення штату. У такий спосіб компанії будуть намагатися захищатися від зайвих накладних витрат, намагаючись витягнути на самофінансуванні. І в цьому буде закладена бомба другої дії: через 6-12 місяців, коли ситуація стабілізується, ці ж компанії опиняться в гострому кадровому дефіциті, при якому практично ніякий розвиток неможливий.

Інша категорія компаній – це власники, які вчасно задалися системністю свого бізнесу, при якому завжди працює функція аналізу і є оперативні об’єктивні дані для його проведення. Аналіз визначить найбільш рентабельні товари (послуги) і будуть прийняті відповідні рішення по управлінню витратами, за територіальною структурою бізнесу, по асортиментному ряду, за ціновою пропозицією, що в сукупності повинне забезпечити збільшення маржинального прибутку, а значить і стійкість бізнесу у фінансовому ключі. Але найголовніше, що ухвалені рішення будуть вчасно реалізовані і такі компанії досить швидко зможуть перейти від стратегії збільшення обороту до стратегії максимальної рентабельності бізнесу. А до часу стабілізації швидше інших повернутися до активного захоплення ринку, зберігши для цього і фінансовий ресурс і ресурс людський.

У сучасному світі новою доволі модною тенденцією стало застосування інтуїції в питаннях бізнесу. І ми, що властиво всім слов’янам, опускаємося “у вир з головою”. Не беручи до уваги при цьому, що свідомо обділяємо себе вибором: перекреслюємо логіку, ігноруємо факти. Істина завжди посередині. Інтуїція може й повинна бути використана, але не варто забувати про необхідність запобігати такі ситуації, коли в компанії немає інформації для аналізу, не налагоджені внутрішні комунікації, не працюють елементарні управлінські процеси. При відсутності таких функцій, які забезпечують надійність бізнесу, нічого й не залишається, крім як покластися на власну інтуїцію…

Сьогоднішня криза відіб’є внутрішнє ядро кожної компанії, покаже істинну ціну бізнесу. І, на жаль, у недалекому майбутньому фондовий ринок буде завалений дешевими пропозиціями від мильних міхурів, що лопнули.

Бажаю всім нам учитися на власних помилках!