Ефект ореолу в маркетингу та менеджменті

Ефект ореолу в маркетингу та менеджментіЕфект ореолу (halo effect), як стверджує один із авторів блога Biztimes – це класичне відкриття у сфері соціальної психології. Ідея полягає в тому, що ми створюємо своє загальне враження про людину, базуючись на якійсь одній її рисі. Наприклад, якщо людина нам зовнішньо подобається – то ми швидш за все зробимо висновок, що вона володіє хорошим інтелектом, дружелюбна і інтелігентна.

Ефект ореола, наприклад, дуже ефективно використовують зірки Голівуду. Часто за їх зовнішньою привабливістю приховується або пустота, або щось таке, що миттєво відвертає від них інших людей.

Багато політиків використовують “ефект ореола”, намагаючись видатися дружелюбними. Як наслідок – їх загальне сприйняття в наших очах покращується.

Ефект ореола в маркетингу

Ефект ореола в маркетингу діє тоді:

коли за звичайні джинси доводиться платити вдесятеро більшу суму тільки тому, що на них красується емблема відомого модельєра. Звісно, ці джинси видадуться багатьом із нас далеко не найзвичайнішими, навіть якщо насправді саме такими вони і є;

MUST READ:  Друге життя рекламних щитів від Google

коли в рекламі ми бачимо зірку шоу-бізнесу: актора, музиканта, спортсмена. Ми відразу ж починаємо інакше дивитися на сам продукт;

коли у компанії присутня достатньо потужна продуктова лінійка і один із її продуктів нам сподобався, ми будемо вважати, що інші продукти наділені такою ж якістю. Наприклад, захоплюючись iPod ви швидш за все рано чи пізно купите Mac. І будете очікувати від нього не меншої якості. Адже у вашій свідомості Apple робить тільки найякісніші продукти;

хороша обкладинка книги часто сприяє її покупці. Ми очікуємо побачити не менш цікавий зміст. На жаль у реальності це трапляється далеко не завжди;

ще до виходу якогось фільма на екрани багато людей починають стверджувати, що це буде одна із найголовніших подій року. Керуючись тільки 2-хвилинним рекламним трейлером, показаним у кінотеатрі;

наявність одного успішного продукту може створити хороше враження про всю компанію.

MUST READ:  Маркетинг: В очікуванні останньої краплі

Halo effect в менеджменті

В управлінні “ефект ореола” проявляється постійно. Адже це робота з людьми напряму. Наприклад, всім відомо що ми сладаємо враження про людину при першій зустрічі. Ми ще не знаємо ні її особистості, ні її професійних навичок, але у нас уже є певне враження, яке згодом буде складно змінити.

Тут виникає ще один цікавий момент. Якщо людина вже колись досягала успіху (скажімо, запустила три успішних бізнеси), нам починає здаватися, що і нове його починання очікуватиме успіх. Хоча це зовсім не обов’язково буде правдою. Адже його професіоналізм далеко не завжди означає, що він є експертом у всіх питаннях.

Основна проблема полягає в тому, що розумом ми усвідомлюємо, що не можна покладатися на якусь одну рису людини і робити висновки, базуючись тільки на ній. А ось в реальності нам це вдається далеко не завжди.