Вантажівка без вітрового скла або Компанії на роздоріжжі

Вантажівка без вітрового скла або Компанії на роздоріжжіСігурд Рінд (Sigurd Rinde), незалежний європейський експерт із маркетингу, в одній зі своїх заміток досить цікаво й образно описав систему обліку і процес управління компанією в наш неспокійний час. Отже, приємних, а головне – корисних, вам асоціацій.

Уявіть собі, що ви ведете вантажівку без вітрового скла, замість якого стандартизований набір звітів [1], що виводяться на панель [2]. Звіти повинні давати вам уявлення, куди ви направляєтеся і яка вас може чекати небезпека.

Укладачі звітів [3] знаходяться не в салоні, а десь під капотом. Вони навчені інтерпретувати те, що бачать (або думають, що бачать) і озброєні товстими підручниками стандартизованих методів інтерпретації. Час від часу до поїздки приєднується інспектор [4], щоб перевірити, чи відбивають хоч трохи звіти за останній місяць викладене в підручниках по стандартизованій інтерпретації.

Очевидно, що неправильні дані згубні для процесу водіння, але, на щастя, вам дозволяється опустити вікно й кинути швидкий погляд на те, що відбувається [5]. Повертаючись до панелі, ви здатні співвіднести її дані з тим, що побачили. Кращі водії – ті, хто часто висуває голову з вікна.

Зрозуміло, що швидкості вашої хури все це серйозно заважає. І олень, що вибігає з лісу, частенько щосили врізається в капот. Але у вас є вчителі, власники вантажівки [6], і вони вам добре платять за швидкість та обсяг вантажу, який ви везете. Ви починаєте переконувати їх у тім, що вони повинні дати вам гроші для покупки більшої вантажівки [7], бажано з могутнішим двигуном і поліпшеною панеллю, що дає вам як мінімум ілюзію контролю. І вчителі часто погоджуються, оскільки згодом ваш водійський досвід росте.

Бізнес деяких водіїв складається в доставці бензину [8]. Їхні машини колись були маленькими й маневреними, вони їхали з невеликою швидкістю, а водії увесь час визирали з вікна [9]. У той час панель була не електронною, а паперовою [10] і доставлялася кур’єром, так що витикатися назовні було необхідністю.

Із новою панельною технологією [11] машини з бензином виросли в розмірах, а швидкість підвищилася до свисту у вухах [12]. Якийсь час учителі були задоволені, поки бонус водія [13] робив їх дуже багатими. Незабаром з’явилася безліч інспекторів, які налагодили прекрасні відносини з учителями й водіями.

Представники дорожньої поліції [14] і аналітики автомобільних потоків [15], стоячі на дорозі, бачать кардинально іншу картину. Їх майже відкидає в канаву, коли потужні монстри пролітають повз них на скаженій швидкості. Деякі з них [16] скаржаться, але в сформованій обстановці законодавці починають уживати якісь дії тільки в тому випадку, коли швидкість та обсяг використовуваного палива стають надмірними. До речі, поліцейські начальники й законодавці бачать навіть менше, ніж водії чи дорожня поліція.

Але одним прекрасним осіннім днем перша хура уріжеться в дерево [17] і займеться. Машини, що їхали за нею, врятуються в останній момент [18], інші ж ледве уціліють [19]. Згодом всі машини з бензином почнуть пересуватися на мінімальній швидкості. Інші хури, що доставляють звичайні продукти, зрозуміють, що їм теж потрібно вдарити по гальмах, щоб уникнути нежданих, але очевидних небезпек там, зовні. А потім повільно рухатися вперед, щоб заощадити бензин, що раптово зріс у ціні [20].

Дорожня поліція свистить у свої свистки. Хтось забирається в найбільші хури й упевнено бере кермо у свої руки, тому що водії подавлені нахабними дорожніми ковбоями й перетворені в грудку нервів. Навіть нещодавно назначений і незаплямований шеф поліції [21] був викликаний, щоб збільшити шанси на порятунок. Ми ще подивимося, чи буде він досить радикальним, чи ми просто побачимо збільшення кількості дорожніх поліцейських.

Ось у цій точці ми всі сьогодні перебуваємо. І намагаємося зрозуміти, що було зроблено не так, і як вийти з ситуації, що склалася.

Чи будуть водити автомобілі з меншою швидкістю? Чи зменшаться розміри вантажівок? Чи буде це краще? Чи виправить ситуацію збільшення кількості дорожніх поліцейських? До певного ступеня, так, тільки якщо вони, звісно, не заберуть кермо, що може знизити інтерес учителів вкладати гроші в хури.

Відповідь на це може бути знайдена у здатності водіїв (і всіх інших) бачити реальність як вона є. Звітна панель розроблена для паперової технології. Вона адекватно працює на малій швидкості, у малогабаритному автомобілі й для водіїв, які постійно дивляться у вікно. Але вона більше не буде працювати, якщо ми хочемо підняти економіку.

Що нам потрібно, так це прозоре вітрове скло, де водій може бачити реальність без фільтрів. І це необхідно прямо зараз.

Так що забудьте про збільшення кількості дорожніх поліцейських або поліпшення правил дорожнього руху, або навіть про менші вантажівки й зниження швидкості. Дискусія повинна сконцентруватися на тому, як дати водіям доступ до реальності.

Переклад російською – у журналі “Компаньон” (№50, 2008)



[1] Бухгалтерські правила, GAAP, IFRS
[2] Системи управління та обліку
[3] Бухгалтерський відділ
[4] Сертифікований незалежний бухгалтер (CPA)
[5] Люди «у полі», які спілкуються зі споживачами
[6] Акціонери
[7] Підвищення капіталізації, IPO
[8] Фінансові інститути
[9] Ваш місцевий банк
[10] Старі добрі бухгалтерські книги
[11] Програмне забезпечення для ведення бізнесу
[12] Деривативи й інші креативні фінансові інструменти
[13] Wall Street workers
[14] Комісія з цінних паперів і бірж і т.д.
[15] Аналітики (а вже ж!)
[16] Washington, Brussels, Westminster etc. workers
[17] Lehman Brothers
[18] AIG
[19] Fannie Mae, Freddie Mac
[20] TED Spread
[21] Barack Obama

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →