Звільнити чи залишити. Завдання з трьома невідомими

Звільнити чи залишити. Завдання з трьома невідомимиДуже часто по телевізору і в Інтернеті зустрічаються фрази типу “криза розставить все по місцях – нероби, ліниві та інший офісний планктон будуть звільнені/скорочені”. Але чи так все просто, як здається?

Пропоную відповісти на це питання кожному самостійно. Задача, яку слід вирішити, проста і складна водночас. Із 3-х співробітників, які працюють, треба скоротити лише одного – це просто. Але кого саме – це важко.

Умови задачі читайте в цьому пості. Мені дійсно дуже цікаво, кого оберете Ви.

Уявіть, що Ви директор компанії, яка займається організацією виставок. У Вас є 3 менеджера з реклами. Назвемо їх менеджер А, менеджер Б і менеджер В.

Перед Вами завдання звільнити одного з цих менеджерів. Це необхідно для того, щоб скоротити витрати компанії й утримати її на плаву.

Менеджерів А і Б особисто приймали на роботу Ви, а менеджер В був прийнятий одним із Ваших підлеглих.

Дані, яки Ви маєте в своєму розпорядженні:

1. Менеджери ведуть різну кількість виставок: А – 3, Б – 5, В – 9.

2. Менеджери проводять різний час на робочому місці: А і Б в 90% випадків не затримуються на роботі; менеджер В у 80% випадків затримується на роботі, нерідко повертається додому вночі на таксі (за свій рахунок).

3. Виставка, яку вів менеджер В, визнана кращою за підсумками минулого року.

4. Також Ви знаєте, що у своїй роботі ці менеджери використовують шаблони/стандарти, багато з яких розроблені менеджером В, а також, що багатьом аспектам роботи менеджери А і Б навчаються у менеджера В.

5. Найближча виставка буде в лютому у менеджера А.

6. Менеджери А і Б у конфліктах не помічені. У менеджера В періодично виникають розбіжності з колегами з інших відділів (бухгалтерія, відділ продажів, тощо), про що Вам постійно говорить Ваша секретарка. Ви не знаєте істинних причин розбіжностей, тому що самі не розмовляли на цю тему з менеджерами, але інформацію секретарки підтверджує її подружка (менеджер із продажу).

7. Заборгованостей щодо подання звітності і документів у менеджера В менше, ніж у інших.

8. Від Ваших замовників відгуки про всіх менеджерів позитивні.

9. Заробітна плата у всіх менеджерів однакова! (всі працюють на ставці без %, премії за підсумками року у всіх однакові).

10. Менеджер В хотів звільнитися за власним бажанням місяць тому, мотивувавши це фізичним та моральним виснаженням. Ви вмовили його залишитися, оскільки не хотіли втрачати дійсно цінного співробітника, при цьому дали йому кілька днів вихідних щоб він міг відпочити після пари безсонних ночей, проведених на роботі за складанням звітів та підготовкою до виставок.

11. Всі менеджери приблизно одного віку – 25 років.

12. Менеджери А і Б працюють близько півроку, менеджер В – 10 місяців.

Даних для вирішення задачі вдосталь. Як правило, в дійсності ніхто не робить такий вибагливий аналіз при прийнятті подібних рішень.

Питання: кого з менеджерів А, Б чи В потрібно скоротити і на підставі яких даних (на підставі чого)?

Від Вашої відповіді не залежить доля людей, тому можете відповідати суб’єктивно, так як Ви вважаєте.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Костянтин Треф-як

    Рішення А.
    —————————————————-
    При вирішені таких питань варто опиратися на конкретні
    бізнес-результати, а саме:
    1. На кількість прорекламованих виставок кожним менеджером.
    2. На якість рекламної і PR кампаній.
    *К-сть ЦА, яка відвідала виставку
    *Ефективність використання коштів на рекламу в $ на 1 людину.

    Виходячі з попередніх даних, менеджер А і Б разом виконують менше роботи і на менш якісному рівні від менеджера В.

    Найгірші показники у менеджера А. Тому з логічної точки зору варто звільнити його, якщо є можливість після проведення виставки.

    ——————————————————————-

    Рішення Б. (Win-Win)

    Потрібно повністю переробити статегію компенсацій, наприклад :

    *знизити основну зарплату всіх менеджерів на 33%
    *додати премії в розмірі від 50 до 100% від ЗП.

  • Анонімний

    Рішення Б виглядає, як найбільш ефективне.
    Можливо, я помиляюсь?

  • Костянтин Трефяк

    На мою думку так.

    Крім того рішення є лояльне для всіх менеджерів.

    Згідно статті McKinsey "Успешные стратегии в условиях кризиса" правильні стратегічні кроки і зміни у роботі підприємтва робити під час кризису варто, оскільки це дає шанс стати сильнішим після неї.

    "Руководителям, готовым к смелым шагам, кризис дает шанс радикально изменить корпоративную культуру и методы работы: акционеры, сотрудники и кредиторы осознают необходимость перемен, и сопротивление им слабеет"

  • Володимир

    Най прийнятн1ший вар1ант зв1льнити роб1тник1в А та Б
    при чому провести зв1льнення наступним чином

    1. перший роб1тник А п1сля проведення виставки.
    2. перекладаемо 3 виставки на роб1тника Б
    3. винаймаемо роб1тника Г стажуемо готуемо
    4 зв1льняемо роб1тника Б

    як результат маемо роб1тныка В старшим менеджером
    роб1тныка Г його стажером

    мотивац1я
    роб1тник А та Б "стара гвард1я" що виступають певним стримуючим фактором в покращенн1 роботи, а також утворюють неформальну групу з 1ншими прац1вникам компан11 де вс1 притримуються принципу "рука руку мие"