Невидима конкурентна перевага

Невидима конкурентна перевагаБізнеси постійно перебувають у стані пошуку конкурентної переваги. Вони постійно намагаються дати відповідь на запитання: “Яким чином ми можемо стати найкращими в очах наших клієнтів?” На тему конкурентної переваги написано безліч літератури. Але сьогодні мені хотілося б поділитися думкою, опублікованою на відомому ресурсі Тома Пітерса (Tom Peters). Йдеться про “невидиму” конкурентну перевагу, якої можливо досягнути тільки у довгостроковому розрізі.

І ця конкурентна перевага – здорова екосистема!

Дозвольте навести кілька прикладів.

Компанія Microsoft має більше, ніж 600 000 партнерів у різних куточках світу. Бізнес цих партнерів залежить від бізнесу Microsoft, вони приймають свої рішення, базуючись на технологіях Microsoft. І кожного разу, коли вони досягають успіху – частина цього успіху по праву належить Microsoft.

Візьмімо іншу величезну компанію, про яку сьогодні дуже багато говорять – Apple. Магазин App Store на офіційному сайті компанії пропонує понад 25 000 продуктів, починаючи від програм для бізнесу, карт, ресторанних рекомендацій і закінчуючи книгами, головоломками, іграми, та різноманітними месенджерами. Програмісти з різних куточків світу займаються розробкою програм для iPhone та iPod Touch. І хоча більшість з цих програмних продуктів створені “третьою стороною” – всі вони щоденно збагачують “екосистему” Apple.

Остання інновація компанії Amazon – Kindle – базується на екосистемі, яка створюється видавництвами, авторами та медіа-компаніями. По суті, Kindle може досягнути успіху лише у випадку, якщо інші компанії будуть працювати для її розвитку.

Приблизно ті самі принципи працюють і в інших галузях – не лише у сфері інформаційних технологій та розробки програмного забезпечення.

Наприклад, у сфері продажу квітів. Сервіс 1-800-FLOWERS може задовольнити понад 6 мільйонів замовлень квітів на день. Втім, цей чудовий сервіс не зміг би працювати, якби компанія не потурбувалася про створення широкої мережі магазинів у найвіддаленіших куточках Америки. Вони вдалися до моделі франшизи і почали співпрацювати з тисячами квіткових магазинів у США. Використовуючи цей процес, вони зуміли розширити не лише свої можливості, але й можливості тих квіткових магазинів, які виявили бажання скористатися франшизою.

Створення екосистеми зазвичай вимагає значного часу. Учасники екосистеми повинні відчувати, що їхня приналежність до неї приносить їм велику користь і варта витрат часу, енергії та інших ресурсів. Проте, коли екосистема створена і починає функціонувати – у компанії з’являється ще одна надзвичайно вагома конкурентна перевага – до розвитку її бізнесу тепер причетна не тільки вона, але й багато-багато інших організацій, які користуються її продуктами чи сервісами.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →