Чи є медичний бізнес аморальним?

Чи є медичний бізнес аморальним?Наше суспільство уже нормально толерує комерційні відносини у більшості сфер життя. Іноді навіть важко уявити, як можуть існувати неприбуткові банки, ресторани або кінотеатри. Але в охороні здоров’я ми продовжуємо дивитися на ті заклади, які працюють для прибутку, не так рівно, як на “безкорисливих”. Скажу більше, слово “бізнес” по відношенню до медицини все ще дуже часто звучить як лайка. Не буду розказувати про те, що всі бізнесмени в медицині “білі та пухнасті”. Але я переконаний, що ми маємо щодо них доволі сильні неправильні стереотипи. Маю просту пропозицію, як їх подолати.

Читати далі →

Ціль та система. Приклад охорони здоров’я

Ціль та система. Приклад охорони здоров'яУільяму Едвардсу Демінгу належать слова “система – це мережа взаємопов’язаних компонентів, які працюють разом для досягнення однієї цілі. У системи повинна бути ціль! Якщо немає цілі – немає системи“. Отже, Демінг міг би сміливо стверджувати, що в Україні немає системи охорони здоров’я. І я схильний вірити йому більше, ніж будь-якому українському експертові або чиновнику.

Читати далі →

Ви довіряєте йому? Він слухає Вас? Ви порекомендуєте його?

Ви довіряєте йому? Він слухає Вас? Ви порекомендуєте його?На ці питання про власного доктора пацієнтів просить відповісти нещодавно створений у Британії веб-сайт www.iwantgreatcare.org (дослівно: я-хочу-якісної-допомоги.org). Якби ми були британцями, ми могли б зайти на сайт і по кожному з трьох питань поставити своєму лікарю оцінку від 0 до 100 балів. А також знаходити лікаря з найкращими оцінками та відгуками. Щоправда, багато лікарів не тільки не розділяють ентузіазму щодо такого сайту, але й бурхливо проявляють обурення змішане з панікою.

Читати далі →

Спеціалізація як стратегія майбутнього для лікарень

Спеціалізація як стратегія майбутнього для лікарень“Для лікарень, принаймні американських, намагання бути всім для всіх пацієнтів не є більше життєздатною стратегією”. Так пишуть автори однієї з останніх статей в журналі The McKinsey Quarterly. Що ж, це правда не лише для США. Який вихід? Спеціалізуватися на тому, що добре вмієш, що потрібно суспільству і що дозволить розвиватися.

Читати далі →

Лікарня. Менеджерам вхід заборонено

Лікарня. Менеджерам вхід забороненоНавіщо лікарням менеджери? Сама тільки назва цієї професії “проситься” відправити її працювати кудись далеко, у “бізнес”, подалі від місць, де пацієнтам надають не продукти і послуги, а “допомогу”. Лікарнями повинні управляти лікарі. Тільки лікар може зрозуміти пацієнта. І тільки лікар може зрозуміти іншого лікаря. Хоча це звучить дуже переконливо, дослідження доводять: лікарі управляють лікарнями гірше, ніж менеджери компаніями. Програють від цього якраз і пацієнти, і прості лікарі.

Читати далі →

Пацієнти хочуть інформації!

Пацієнти хочуть інформаціїЩо повинна зробити пацієнтові лікарня, щоб він припинив лікування у ній і звернувся до іншого закладу? Звичайно, погано лікувати його хворобу. Але це далеко не все! Виявляється, пацієнтам конче необхідно від лікарні не тільки саме лікування, але й інформація про нього. Необхідно настільки, що вони готові змінити через це місце лікування.

Читати далі →

Підприємливість – шлях до нової охорони здоров’я в Україні

Підприємливість - шлях до нової охорони здоров'я в УкраїніУкраїнська охорона здоров’я – це сфера, де розмова про управлінські проблеми має особливу вагу. Менеджмент@Блог вирішує взяти участь у дискусіях про управління в цій специфічній галузі, до якої у різних ролях має відношення кожен з нас. Віднині на блозі розпочинається публікація дописів, пов’язаних із менеджментом в охороні здоров’я.

Читати далі →