Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу

Розділ: Кейси

Інноваційна практика польських підприємств, заснованих після 1990 року

<< до Змісту

8. "Столдрев" — тяжіння до незалежності

Фірма "Столдрев" діє у північно-східній частині Мазовша. Підприємство засновано у 1992 році. У 1997 році на фірмі працювало 50 чоловік. Пріоритетним напрямком її діяльності є виробництво обладнання з дерева для барів та кухонь житлових приміщень. Основна продукція — шафи, стійки, столи для барів та вбудовані меблі для кухонь. Основними покупцями фірми є клієнти із Західної Європи, один з яких, дистрибутор з Німеччини, є посередником і скуповує 75% продукції фірми. Від 1996 року фірма "Столдрев" почала пропонувати свої вироби на ринку Польщі. Купують їх переважно приватні клієнти з Варшави та передмість. Головним постачальником є найближче деревообробне підприємство. У другій половині 1998 року фірма впровадила до асортименту супутні вироби: лампи для барів і кафе.

Найбільшими перевагами фірми "Столдрев" є ціни, нижчі від цін європейських виробників (зокрема німецьких) за аналогічної якості, та терміновість поставок.

Основними проблемами діяльності, як повідомив власник, є труднощі із пошуком працівників відповідної кваліфікації та дотриманням постачальниками термінів поставок і якості продукції.

Розвиток завдяки використанню можливостей та досвіду

Засновником підприємства є громадянин Польщі, який у вісімдесятих роках працював на столярному підприємстві у ФРН. Ситуація в родині змусила його наприкінці вісімдесятих років повернутися в країну. Економічні зміни в Польщі, що відкривали нові можливості для розвитку господарської діяльності, схилили підприємця до заснування фірми. Підприємство "Столдрев" повністю заснувало свою діяльність на контактах власника із замовниками його колишнього працедавця. Істотну допомогу в отриманні замовлень на виробництво продукції у перший період діяльності фірми надав брат власника, що постійно проживає в Німеччині. Через рік він став головним дистрибутором фірми "Столдрев".

Підприємство починало свою діяльність практично з нуля. Машини для виробництва було закуплено в Німеччині. Звідти ж фірма отримала перші специфікації на продукцію. Спроба налагодити контакти з польськими дизайнерами не вдалася. Брат власника замовляв виготовлення проектів німецьким дизайнерам. У такий спосіб він пристосовував специфікації на вироби до потреб конкретних клієнтів. Готові специфікації (креслення та вимоги до матеріалу) передавалися до фірми "Столдрев".

В основу діяльності підприємства було покладено виготовлення окремих комплектів меблів. Особа, відповідальна за виконання виробу, зазвичай отримувала дві або три особи для допомоги. Специфікації окремих виробів спочатку докладно обговорювалися власником та особою, відповідальною за проект. Нез'ясовані питання вирішувалися за допомогою телефону чи факсу з дистрибутором або безпосередньо з клієнтом. Після їх вирішення та згоди клієнта на пропозиції фірми починається виробництво комплекту меблів на підставі конкретних умов угоди.

Робота над комплектом триває від трьох тижнів до двох місяців. Жорстко контролюються терміни та якість робіт. Готовий комплект обладнання доставляється клієнту транспортними засобами, які орендуються; дистрибутор наймає бригаду монтажників, які збирають комплект меблів у приміщенні клієнта.

Клієнти відзначають хорошу якість та терміновість реалізації замовлень. Це виявляється у численних подяках та рекомендаціях, які згодом дистрибутор використовує для пошуку нових замовлень.

Спершу фірма використовувала для виробництва численні джерела постачання сировини. Коли замовлення нагромаджувалися, значну кількість елементів для виготовлення комплектів можна було отримати на найближчих столярних підприємствах. Однак у таких ситуаціях виконавці часто не дотримувалися термінів або вимог специфікацій. Власник фірми, який у німецького працедавця звик до відповідального ставлення до роботи, скаржився на роботу столярних підприємств та постачальників деревини, які часто порушували терміни угод.

У діяльності власника вже від 1995 року можна спостерігати кроки в напрямку отримання незалежності від значного числа постачальників та підрядників. Він інвестував кошти у власну сушильну камеру для деревини, розбудував виробниче приміщення таким чином, щоб у випадку нагромадження замовлень не наймати підрядників. З висловлювань шефа фірми "Столдрев" видно, що він охоче придбав би лісові ділянки, щоб не залежати від безвідповідальних постачальників.

Істотною проблемою у діяльності підприємства, на яку звертає увагу керівник, є труднощі в пошуку відповідальних працівників. Відсутність бажання працювати, незважаючи на високий рівень безробіття у регіоні, а також часті прогули робітників також є проблемою власника, який не може поскаржитися на відсутність замовлень.

Основною формою контролю на підприємстві "Столдрев" є запроваджена власником система промислового відеонагляду, завдяки якій він спостерігає за роботою своїх підлеглих. Систему було придбано на пропозицію одного з приятелів власника, який займається продажем систем відеонагляду для великих закладів. Використання цього способу контролю, на думку керівника, істотно вплинуло на зміну ставлення працівників до роботи. Самі працівники твердять, що відчувають постійний нагляд, тому що навіть за відсутності керівника на робочому місці кожна хвилина робочого часу записується на відеоплівку.

Останнім часом істотною проблемою фірми є ротація кадрів, зокрема серед осіб, що працюють менше чотирьох місяців.

На межі 1997 — 1998 років власник фірми "Столдрев" вирішив здійснити зміни у діяльності підприємства. За підтримки головного дистрибутора він розпочав будівництво нового виробничого приміщення, в якому буде проводитися монтаж оздоблювальних ламп для барів та кафе, які пропонуватимуться передусім замовникам меблів. Цей вид продукції буде додатковим до основного та відповідно до сигналів ринку користуватиметься значним попитом. З огляду на невисоку вартість робочої сили у Польщі ціни на цю продукцію будуть конкурентноспроможними стосовно цін на аналогічну західну продукцію. Специфікації нової продукції, як і у випадку виробів з дерева, мають бути наслідком співпраці дистрибутора з клієнтами та стилістами.

Наслідки функціонування

Досвід власника фірми, здобутий під час роботи за кордоном, та підприємливість його брата, який проживає у Німеччині, дозволили колишньому найманому працівнику створити фірму, що успішно розвивається. Сьогодні вона завдяки рекомендаціям клієнтів почала реалізовувати численні замовлення на виробництво кухонь для житлових приміщень у передмістях Варшави. Основною групою клієнтів фірми на місцевому ринку є представники артистичного середовища, які рекомендують її продукцію своїм колегам.

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC