ФОРУМИ: Відгуки на статті: Відгук на 'Від медичної допомоги до медичних послуг' (читати)



 Відгук на 'Від медичної допомоги до медичних послуг' (читати)
Автор: Андрій, mako
Дата:   2007-10-09 13:08:26

Аналіз ситуації, яка склалась у системах охорони здоров’я в країнах пострадянського регіону, наразі дає підстави вважати, що «Охорона здоров’я України», не лише за змістом, але й за формою — є не що інше як жертва реформування фундаментальних понять і трансформації відносин у сфері медицини й охорони здоров’я. Не факт, що звернення по пораду до ”експерта з якості – свого пацієнта” виявиться саме тим аспірином, що здатен встановити стандарти якості. Більше того, ані думка про пацієнта (орієнтація на споживача), ані чітка мета (стратегічне планування), ані командні дії (оптимізація процесів) по окремо взяті - не варті жодного врятованого життя чи задоволеного пацієнта.

Стан системи охорони здоров’я на сьогоднішній день опинився в шаховій, мало не патовій ситуації, яка потребує комплексного підходу. Погоджуюсь з авторами у тому, що вихід з цього чи не єдиний – зсув парадигми мислення та світогляду («швидкий перехідний період рядянсько-гібридної філософії»).

Претендуючи на «розруху в головах» давайте не плутати «праведне з грішним». Оперуючи медичною допомогою Української Радянської Соціалістичної Республіки не вішати їй ярлики із законо-проектного сьогодення по типу життєзабезпечення чи здоров’язбереження; не плутати ролі та не ототожнювати поняття «лікар» та «клініка», «пацієнт» та «хворий».

Давайте визначатись “who is who” у ланцюжку хворий-пацієнт-клієнт. Не малювати рівносторонніх трикутників, бо ланцюжки не голосують, а тим більше «не голосують гривнею». Не забувати, що держава все ще є «тим хто дає гроші клінікам» та «платить зарплати лікарям» хоча б в переносному значенні. Пам’ятати, що культура інформаційної рівності залежить не від красиво завуальованих слів а від їх змісту і розуміння.
Усвідомлювати, що «повністю якісною» лікарня стає не від «найкраще вилікують»; що «ми», «ви», «їхня», наша» не інструменти бізнесу.

Вірю, що еволюції ринку медичних послуг в Україні на п’яти наступає революція. Бізнес в охороні здоров’я був є і буде. Наше з Вами завдання його організувати та зробити соціальну складову цього бізнесу пріоритетною.

 Re: Відгук на 'Від медичної допомоги до медичних послуг' (читати)
Автор: paolo
Дата:   2007-10-09 14:05:07

Дякую за серйозний і змістовний відгук.
Радий, що ми маємо спільні погляди на фундаментальні речі: я маю на увазі необхідність зсуву мислення.
Хочу сказати, що автори статті ще не можуть похвалитися тим, що у їхньому мисленні відбувся повноцінний "paradigm shift", але вони писали цю статтю як першу вправу для свого мислення на шляху до його оновлення. Того оновлення, якого, на мою думку, має шукати кожна людина, дотична до охорони здоров'я в цій країні. Стаття не є проголошенням істини - це початок пошуку. Це перша спроба сказати: "а давайте зробимо інакше".
Не дивлячись на те, що відгук містить дуже багато "не", було дуже цікаво його читати. Хоча хотілося б після кожного "не" прочитати, а як все ж таки варто робити.
З багатьма "не" я погодитися не можу. Наприклад, для мене хворий, пацієнт та клієнт є не ланцюжком. Всі ці троє - одна і та сама людина. Я не згоден з тим, що бізнес в нашій охороні здоров'я був, та мабуть і з тим, що нормальний, не "дикий" бізнес є. Але вірю, що він буде. Я не розумію, що таке зробити пріорітетною соціальну складову бізнесу. Натомість, я переконаний, що грамотно організований і здоровий бізнес ЗАВЖДИ має соціальну спрямованість, адже несе людям цінність. Нам необхідно активно будувати бізнес в охороні здоров'я, причому здоровий. Його там справді замало.


МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua