НОВИНИ від 15.09.2010

Лестощі — шлях нагору

Якщо до ваших думок хоч раз закрадалася підозра, що далеко не всі працівники отримують свої посади за таланти чи здібності — можливо ви не так вже й помиляєтесь. Адже за даними нового дослідження, проведеного Kellogg School of Management, менеджери, які мають навички складних форм лестощів — з більшою швидкістю збираються по корпоративній драбині у великих корпораціях.

"Останнє дослідження продемонструвало, наскільки значний ефект на кар'єру корпоративного лідера має його вміння переконувати", — стверджує Ітай Стерн (Ithai Stern), професор Kellogg School.

"Наше дослідження — це по суті перша спроба визначити ефективність різних тактик підвищення ймовірності зростання та просування по кар'єрній драбині, аж до ради директорів, та визначити характеристики тих людей, яким вдається досягнути цієї мети".

Інтерв'ю з 42-ма менеджерами та генеральними директорами великих корпорацій допомогли визначити сім типів взаємодії, які сприяють кар'єрному зростанню управлінців:

  1. Лестощі, як пошук поради. Звертання до керівника або людини, яка знаходиться вище вас, за допомогою, при цьому визнаючи його високі досягнення ("Як Вам вдалося так швидко здійснити цей проект? Це ж просто неймовірно!")

  2. Суперечка заради майбутньої згоди. Коли людина вдає, що не погоджується з точкою зору іншої, а потім, слухаючи її аргументи, нібито змінює свою точку зору. ("Спершу я не зрозумів, що Ви мали на увазі. Але тепер бачу, що Ви повністю праві! Ви переконали мене")

  3. Розхвалювання керівника його друзям. Ви розхвалюєте керівника поза очі в надії, що друзі розкажуть йому, як ви до нього ставитесь.

  4. Лестощі зі вказанням того, що ви не хочете його засоромити. ("Я не хочу видатися нав'язливим чи прозвучати банально, але Ваша презентація — це дійсно щось неймовірне. Я такого ще ніколи не бачив!")

  5. Демонстрація цінностей чи думки, яка повністю співпадає з цінностями та думкою керівника.

  6. Демонстрація цінностей чи думки, яка повністю співпадає з цінностями та думками керівника його друзям. В надії, що ця інформація дійде до керівника.

  7. Демонстрація політичних чи релігійних поглядів, які співпадають з поглядами керівника.

Дослідники Стерн та Вестпал (Westphal) також виявили, що менеджери, які мають політичне або юридичне минуле, чи займалися продажами, з набагато більшою ймовірністю вдаються до складних форм лестощів, щоб просунутися по кар'єрній драбині.

Можливо, це пояснює, чому компаніями так рідко керують вихідці зі сфери інжинірингу, бухгалтерського обліку чи фінансів, порівняно з кількістю топ-менеджерів-політиків, юристів чи продажників.

"Юристи, політики та люди, які працюють у сфері продажу, так чи інакше повинні використовувати лестощі для того, щоб вдало виконувати свою роботу", — пояснює цей нюанс Стерн. "Більше того, така поведінка є очікуваною формою міжперсональної комунікації і, якщо ви прагнете зібратися на вершину, від вас навіть вимагатимуть її дотримання".

Тим не менше, Стерн та Вестпал наголошують, що успішними такі лестощі можуть бути тільки у випадку, якщо об'єкт, на якого вони спрямовані, не розгадує ваших справжніх намірів та не здогадується, що ви лестите йому лише задля того, аби просунутися по кар'єрній драбині.

За інформацією management-issues.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1264


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua