Менеджмент.com.ua - Інтернет-портал для управлінців

НОВИНИ від 02.02.2012


Найбільші провали бізнес-лідерів у 2011-му році

Так склалося, що саме з бізнес-лідерів часто беруть приклад. Але що робити, якщо самі бізнес-лідери припускаються значних помилок? Чого ми можемо навчитися з них? Онлайн-видання management-issues пропонує поглянути на кілька провалів компаній 2011-го року, переважно викликаних помилками управління.

1. Колишні генеральні директори Research in Motion (RIM) Майк Лазарідіс (Mike Lazaridis) та Джим Балзілі (Jim Balsillie)

Канадська компанія RIM займається розробкою та просуванням BlackBerry одного з найпопулярніших у світі смартфонів. На жаль, колишньому генеральному директору RIM не вдалося адаптувати свій продукт до потреб сучасного ринку і, як наслідок, — він не зміг конкурувати з iPhone та Android.

Наявність двох генеральних директорів не тільки не допомогло компанії, а навпаки, зашкодило їй, призвівши до сповільнення розвитку.

"Структура, в якій працює два генеральних директори практично гарантує провал, — пояснює Сідні Фінкельштейн (Sidney Finkelstein), професор Tuck School of Business at Dartmouth та автор книги "Чому провалюються розумні керівники" (Why Smart Executives Fail).

2. Колишній генеральний директор Hewlett Packard Лео Апотекер (Leo Apotheker)

Як керівник однієї з найбільших у світі компаній, яка займається виробництвом персональних комп'ютерів, Апотекер привів її до втрат, які оцінюються у $30 мільярдів ринкової капіталізації менш ніж за 11 місяців свого правління. Спершу він вирішив позбавитися від $40-мільйонного бізнесу персональних комп'ютерів, але згодом передумав і вирішив зберегти його. Лео Апотекер також змінив свою думку, спершу вирішивши створити новий планшет, а потім відмовившись від цієї ідеї.

3. Керівник Netflix Рід Хестінс (Reed Hastings)

Netflix зробив собі ім'я, пропонуючи клієнтам DVD в оренду. Через деякий час він почав пропонувати ролики в Інтернеті та мав плани розширення в Європу. Хестінс вирішив розділити бізнес на дві структури, одна з яких підтримуватиме попередню бізнес-модель, а друга — зосередиться на інтернет-відео. У зв'язку з цим було підвищено ціни на послуги компанії. При цьому сервіси виявилися настільки складними і заплутаними, що користувачі так і не змогли розібратися в них.

4. Керівник Johnson & Johnson Уільям Велдон (William Weldon)

За останній рік було занадто багато "відкликаних" продуктів: інсулінових помп, швів, шприців, імплантатів, контактних лінз, брендованих ліків та навіть дитячого шампуню.

"Для такої компанії як Johnson & Johnson це серйозний провал, оскільки очікується, що організація, яка випускає медичне обладнання та ліки повинна бути надзвичайно надійною", — пояснює професор Фінкельштейн.