Менеджмент.com.ua - Інтернет-портал для управлінців

НОВИНИ від 07.03.2012


Третина підлеглих низько оцінює роботу своїх керівників

Якщо ви один із тих, хто вважає свого керівника неефективним і навіть некомпетентним — ви не самотні. За даними нового дослідження, третина працівників у всьому світі вважає своїх керівників неефективними, а чотири із десяти звільнилися із попереднього місця роботи саме через поганого лідера.

Компанія з управління талантами Development Dimensions International (DDI) провела опитування, участь в якому взяло майже 1300 респондентів з США, Великобританії, Австралії, Канади, Китаю, Німеччини, Індії та Південно-Східної Азії. Основною метою дослідження було визначити, що керівники роблять правильно, а що — ні.

Виявилося, що керівники дійсно допускають чимало помилок. Так, третина респондентів (34%) назвали своїх керівників неефективними у всіх чи більшості ситуацій. 37% респондентів наголосили на тому, що вони ніколи не почувалися достатньо мотивованими, щоб працювати на максимумі своїх можливостей.

Всього чотири з десяти опитаних відзначили, що їхні керівники ніколи не шкодили їхній самооцінці. При цьому 50% респондентів переконані, що справилися б з роботою керівників не гірше за них. Щоправда тільки половина з них справді хотіла б зайняти місце лідера.

"Ми хотіли дізнатися, якими бачать своїх лідерів самі менеджери та керівники", — говорить Саймон Мітчел (Simon Mitchell), керівник DDI UK та один з авторів дослідження.

"Результати нашого дослідження повинні стати суттєвою пересторогою для бізнесу. Адже вони свідчать, що більшості лідерів не вдається виконати своїх обов'язків перед працівниками, а значить і компанією. Наслідки слабкого лідерства часто виявляються фатальними для бізнесу", — додає Саймон.

Невміння слухати, нездатність справлятися з конфліктами, фаворитизм, нестача зворотнього зв'язку — ось далеко неповний перелік недоліків, притаманних значній кількості лідерів. Більше того — аж 7 із 10 респондентів відзначають, що їхнім керівникам не вдається залишатися спокійними та конструктивними, коли вони обговорюють проблеми. А це, в свою чергу, призводить до того, що працівники намагаються приховати проблеми від керівництва, адже вони знають, що замість допомоги отримають неадекватну поведінку.

Ще одним наслідком нестачі фундаментальних лідерських навичок стає неможливість розвитку здорових стосунків між менеджерами та працівниками, що також негативно впливає на такі сфери, як клієнтський сервіс, інновації та досягнення складних цілей.

Більшість респондентів відчувають, що їм вдалося б підняти свою продуктивність на 20-60%, якби вони працювали з кращими керівниками.

Хороша ж новина для керівників полягає в тому, що більшість лідерських навичок не є вродженими, а отже їх можна набути завдяки практиці та навчанню.

За інформацією management-issues.