НОВИНИ від 16.03.2016

«Тиха година» на роботі

Напевно, в багатьох ідея про те, що на роботі потрібно ще й встигнути здрімнути, викличе іронічну усмішку. Проте деякі провідні компанії світу вже передбачили час на денний сон у робочому графіку свого персоналу і навіть обладнали для цього спеціальні приміщення.

«Тиха година» на роботі
Ілюстрація: Shutterstock
Компанії, серед яких Google, Zappos, Ben & Jerry's та видавництво The Huffington Post, керуються не стільки турботою про ближнього, скільки звичайним прагматизмом. Якщо людина змучена, її продуктивність суттєво знижується, через що, наприклад, американські компанії втрачають $63 млрд. в рік.

Під час недавнього опитування 196 бізнес-лідерів, який провела McKinsey & Company, 43% респондентів сказали, що недосипають принаймні чотири рази на тиждень, з яких 46% зазначили, що це ніяк не позначається на їхній працездатності.

Але наукові дані спростовують цю думку, вказуючи на те, що якщо людина недосипає роками, це негативно впливає на її пам'ять, навички прийняття рішень, творчий потенціал та здатність продуктивно взаємодіяти з іншими. Ці вміння є критично важливими для тих, хто займає вищі управлінські позиції (як, зрештою, і для решти членів організації). Коли ми перебуваємо у стані, протилежному неспанню, мозок мовби вимиває з себе шкідливі токсини, фільтруючи інформацію, набуту нами протягом дня.

А як сприймають цю проблему самі бізнес-лідери? Більшість учасників опитування погодились з тим, що в організаціях практично не наголошується важливість повноцінного сну для продуктивної праці. Так, 83% респондентів відповіли, що їхні компанії майже не намагаються це робити; ще 36% сказали, що фірми, в яких вони працюють, просто не дозволяють відносити значущість нічного сну до кола пріоритетних питань.

Втім, як пише The McKinsey Quarterly, є безліч способів сформувати культуру, в якій би підкреслювалась важливість повноцінного відпочинку. Для цього варто провести семінари, на яких би працівники могли б ознайомитися з механікою сну. Також неабияку користь можуть дати програмні додатки, котрі допомагають людині відстежувати, скільки годин триває її сон і при можливості корегувати свій графік.

І, безперечно, суттєве значення має політика компанії. Скажімо, чому б не заборонити таку звичну практику відряджень, як робота вдень — сон в літаку вночі? Адже всім відомо, що «продуктивність» індивіда після такого «відпочинку» є майже нульовою.

Крім цього, ніщо не заважає компаніям змусити персонал повністю використовувати відпустки (десь 40% американців цього не роблять), запрограмувати сервери на не-надсилання повідомлень після певної години або визначити дні, в які накладається повна заборона на e-mail та виконання будь-яких завдань. Певною мірою заборону на роботу у вихідні впроваджено в JPMorgan Chase (хоча працівники, що безпосередньо працюють над активними угодами, все ще мусять заходити до системи під час уїк-ендів). Очікування на ймовірне електронне повідомлення в час, коли робочий день завершено і ви знаходитись поза межами офісу, не така вже й безневинна річ. Адже ви перебуваєте у стані певної напруги, яку можете і не помічати. Якщо ж вам «пощастило» мати боса-«сову», котрий любить обговорювати робочі питання будь-коли, не дивлячись на годинник, це може негативно позначитись на нічному сні, бо змушуватиме вас перебувати у стані безперервного очікування.

За інформацією The Huffington Post.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1569


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua