НОВИНИ від 29.11.2001

Визначено переможців конкурсу в сфері бізнес-інновацій Wall Street Journal Europe Business Innovation Awards. Цього року золота нагорода була вручена британським компаніям 7E Communications Ltd. та Cable News Network. Об’єднавшись, ці організації змогли створити легку відеокамеру, що дозволяє передавати звук і відео через звичайний телефонний канал супутникового зв'язку. Таким чином, для того, щоб вести прямі репортажі з віддалених кутків планети з нерозвиненою інфраструктурою зв'язку, тепер зовсім не обов'язково тягти туди колишню громіздку апаратуру.

Срібна нагорода була вручена французькій компанії Poseidon Technologies, що розробила «розумну» систему відеоспостереження для басейнів, що подає сигнал тривоги в тому випадку, якщо хтось з плавців почне тонути. Повідомляється, що системі від Poseidon Technologies вже вдалося спасти людське життя.

Коли такі продукти виходять на ринок, ідеї, що лежать в їх основі, можуть здатися небезперечними. Через це дуже легко помилитися і недооцінити процес, що призвів до появи подібних інноваційних ідей, народження яких найчастіше йде врозріз із традиційним засобом мислення. «Якщо ти хочеш чогось досягти, тобі не потрібні правила», - у свій час писав знаменитий винахідник Томас А. Едісон.

В результаті уповільнення світової економіки компанії все активніше шукають підходи, що дозволили б їм вивести на ринок принципово нові, перспективні з точки зору попиту продукти та послуги. Проблема полягає в тому, що дотепер так і не вдалося розробити методику, що забезпечує постійний приріст інноваційних ідей.

«Дійсна інновація з'єднує в собі чорну магію і силу інтелекту», - вважає Педді Міллер, професор з організаційної поведінки бізнес-школи IESE у Каліфорнії.

Зламати стереотипи, подивитися на проблему під іншим кутом - все це набагато краще вдається невеличким динамічним організаціям, ніж великим компаніям з ієрархічною системою управління. Для того, щоб підтримувати ріст креативності серед свого персоналу, півтора року тому компанія British Telecommunications PLC створила спеціальну групу-інкубатор Brightstar, головна задача якої - працювати з перспективними ідеями, що не вміщуються в межі основного бізнесу BT. Іншою причиною створення інкубатора стала необхідність більш ефективного використання 14 000 патентів, що належать ВТ, багато з яких не пов'язані з основними бізнесами компанії. «Перспективні ідеї не завжди є породженням розуму начальників. Більшість із них, навпроти, приходить знизу», - говорить глава Brightstar Харрі Беррі. За час, що минув з моменту створення інкубатору, для реалізації створених його співробітниками ідей вже було створено чотири незалежних компанії. Ще десять проектів знаходяться в стадії розробки.

Багато менеджерів сьогодні працюють над створенням механізмів, що сприяли б розвитку креативності всередині компаній. Так, вчених компанії Minnesota Mining & Manufacturing Co. нещодавно зобов'язали відводити 15% робочого часу на сторонні проекти, не пов'язані з їх посадовими обов'язками. Схожий підхід практикується в компанії Corning Inc., персоналу якої приділяється на сторонні проекти половина робочого дня щоп'ятниці.

Професор Стенфордської промислової школи Роберт Саттон, автор книги «Дикі ідеї, що працюють», вірить у те, що інновації народжуються там, де разом збираються люди, що по-різному дивляться на ті ж самі проблеми. Деякі з запропонованих їм методик стимулювання креативності можуть здаватися, щонайменше, незвичними. Так, він радить менеджерам наймати на роботу тих людей, які їм неприємні або тих, поряд із якими вони почувають себе дискомфортно. «Логіка, що породжує інновацію, цілком суперечить тим правилам, що лежать в основі більшості компаній», - вважає він.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=58


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua