Менеджмент.com.ua - Інтернет-портал для управлінців

НОВИНИ від 01.12.2006


Reputation Institute: Імідж 200 найбільших компаній світу

Європейські компанії більш уважно ставляться до своєї репутації, ніж американські чи азіатські. Такий висновок міститься в опублікованому дослідницькою компанією Reputation Institute рейтингу 200 компаній із кращою репутацією.

У ході дослідження було проведено більше 30 тис. онлайн-интерв'ю з жителями 25-ти країн. Оцінювалися в цілому 600 найбільших компаній за виторгом у 2004-2005 роках. Споживачі присуджували бали в чотирьох базових категоріях: оцінка, довіра, захоплення і хороші емоції стосовно компанії. Компанії оцінювалися жителями тільки тієї країни, де перебуває її центральний офіс. У підсумковий рейтинг увійшли 200 компаній, що набрали більше 64-х балів (середній світовий показник) по 100-бальній шкалі.

"Подивіться на такі компанії, як Enron у США або Parmalat в Італії: вони загрузли в скандалах, — говорить автор нової книги про корпоративну психологію "The Bullshit Factor" Джеймс Белліні. — По їхній репутації нанесений серйозний удар. На початку XX-го століття компанії були вільні робити все що завгодно: не було системи регуляторів, мало законів, влада акціонерів слабка. А сьогодні покупці визначають успіх компанії, і репутація багато в чому залежить від корпоративної поведінки".

Якщо судити за географічним представництвом, то європейські компанії схильні піклуватися про свою репутацію більше інших: майже половина компаній (97), оцінених у рейтингу, розташовані в Європі. Далі йдуть компанії Північної Америки (42), Азії (34) і Південної Америки (17). "Домінування в списку європейських компаній може бути викликане тим, що вони приділяють більше уваги підтримці корпоративної репутації", — пояснює старший консультант Reputation Institute Сєргєй Мендоса. За його словами, європейці також схильні пишатися своїми компаніями більшою мірою, ніж американці чи азіати.

У цілому компанії розділили на три групи. У число кращих 15-ти компаній у світі ввійшли компанії, чия репутація була оцінена вище 80-ти балів і може вважатися відмінною. Перше місце зайняв італійський виробник пасти Barilla Holding. Відмінну репутацію також мають LEGO, Lufthansa, IKEA, Michelin, Toyota, італійська кондитерська компанія Ferrero S.p.A і Samsung Electronics. Компанія із кращою репутацією зі США, Kraft Foods, зайняла в загальному заліку лише 10-е місце, а Johnson & Johnson — 13-е. Замикають топ-15 голландський виробник електроніки і побутової техніки Philips та найбільший швейцарський рітейлер Migros Cooperatives.

"Більшість компаній із відмінною репутацією роблять товари або надають послуги, які споживачі використовують щодня. Це їжа, іграшки, меблі, побутова електроніка, автомобілі й авіаперельоти, — розповів пан Мендоса. — Тому вони помітні в житті споживачів, яким легко визначити, якщо якість цих товарів виявиться низькою або якщо їх погано обслуговують". На думку Джеймса Белліні, у найближчі 20-25 років репутація буде залежати від якостей лідерів компанії та від її стійкості. "Сьогодні в репутацію вже не потрібно вкладати гроші. У неї треба інвестувати чесність і сумлінність", — впевнений він.

До другої групи потрапили 125 компаній з хорошою репутацією, яким довіряють споживачі та які оцінили вище 70 балів. Сюди, наприклад, входять німецький автовиробник BMW, американські PepsiCo Inc, Procter & Gamble, General Electric і Microsoft, японські Canon і Sharp, і французький авіабудівник Airbus.

У третю групу Reputation Institute помістив 61 компанію, чия репутація перевищила середньосвітовий показник — 64 балів. Споживачі відчувають до них "досить позитивний рівень" довіри. До таких компаній зарахували американські PricewaterhouseCoopers, US Postal Service і Lockheed Martin, британські Unilever і GlaxoSmithKline, італійську медіагрупу Mediaset і Державний банк Індії.

За матеріалами Reputation Institute, РБК daily.