Автор: kotusenko
Дата: 08.06.25 22:54
Шановна Світлано,
як на мене, дистанційні програми MBA є дуже перспективною галуззю, про що свідчить ріст як кількості, так і рівня професіоналізму таких програм. Тобто, безсумнівно те, що серед них вже є серйозні програми, які дійсно мають навчальний ефект, який можна порівнювати з очними програмами, а в окремих аспектах є навіть ефективнішими за них. Щоправда, це має місце не завжди, і досить часто такі програми - це, по-суті, продавання сертифікатів.
Деякі порівняння є тут:
http://mbastrategy.com.ua/content/view/1407/lang,Rus/
http://www.eiuresources.com/mediadir/default.asp?PR=2008012301
Загалом, таке навчання очевидно має купу переваг для зайнятих мобільних чи віддалених людей. Разом з тим, його реальна віддача (як інтелектуального продукту), на мою думку, залежить від декількох технічних факторів:
1) Рівень залучення тюторів/інструкторів до процесу навчання. Cкільки часу вони приділяють слухачу? Просте електронне навчання (e-learning) зараз не вважається достатньо ефективним, говорять про "змішане навчання" (blended learning) як нову тенденцію. Серед найцікавіших сучасних методів - т. з. "вебінари" (синхронне електронне спілкування з інструкторами) та "вебкасти" (записані вебінари).
2) Використання інтерактивних методів навчання. Наскільки використовуються в навчанні сучасні мультимедіа-технології? Наскільки навчальний продукт віддалений від простого тексту з малюнками і декількома примітивними тестами?
3) Система зворотнього зв'язку. Чи може слухач отримати відповіді на свої запитання, і якої якості будуть ці відповіді? Чи є можливість висловити прохання, коментар чи зауваження?
4) Управління знанням. Чи супроводжують програму, наприклад, якісь бази даних "частих запитань", wiki (БД знань з можливістю всім учасникам її редагувати), міні-енциклопедії, словники і т. д.
5) Використання елементів E-Learning 2.0. Ми живемо в епоху web 2.0, і це дає поштовх для використання в електронному навчанні таких допоміжних соціальних методів, як форуми, блоги, wiki, і т. д. Такі речі дуже підвищують зацікавлення слухачів, їхню залученість, а загалом - якість продукту, який вони отримують. Дійсно сучасні програми зараз все більше модернізуються в цьому напрямку.
За цими факторами вже можна оцінювати різні програми дистанційного MBA на предмет їхньої ефективності.
З повагою,
Віктор
|
|