НОВИНИ від 24.09.2008

Рейтинги найдорожчих брендів від Interbrand і Brand Finance

Рейтинг найдорожчих брендів від Interbrand Coca-Cola восьмий рік поспіль продовжує утримувати лідерство в рейтингу Interbrand із вартістю нематеріальних активів $65,3 млрд. Цього року конкуренцію найбільш "сімейному" бренду світу склали технологічні торговельні марки — IBM, яка зненацька перемістилася на друге місце, і Microsoft, що замикає трійку лідерів. На четвертому місці опинилась компанія General Electric, на п'ятому — Nokia, пише AdWorker.

Найбільший ріст вартості в порівнянні з попереднім роком показали Google (43%); Apple (24%); Amazon (19%); Zara (15%) і Nintendo (13%). Тільки один бренд із топ-20 упав — це банк Citi, що переживає кризу кредитування.

У перший раз у топ-100 потрапили наступні бренди: H&M (22-е місце), Thomson Reuters (44), BlackBerry (73), Ferrari (93), Marriott (96), FedEx (99) і Visa (100).

У п'ятірку найгучніших падінь року входять фінансові компанії Merrill Lynch (21%), Morgan Stanley (16%), Citi (14%). Торгова марка Gap знизила свою вартість на 20%, а Ford упав на 12%.

Серед фінансових інститутів непогані показники тільки в банку HSBC (27-е місце), що впав лише на 3%.

За словами CEO компанії Interbrand Джеза Фремптона, рейтинг — це відбиття тенденцій у сучасній економіці. "Кредитна криза в США, що спостерігається сьогодні, ріст ринків, що розвиваються, і підвищена увага до альтернативних шляхів розвитку брендів — ключові тенденції, що вплинули на зльоти й падіння, — коментує Фремптон. — Проблеми в глобальній економіці обумовлюють важливість захисту й розвитку бренда. Це найцінніший і найменш мінливий актив компанії в період нестабільності".

Рейтинг найдорожчих брендів від Brand Finance Інше дослідження, проведене консалтинговим агентством Brand Finance, показало, що протягом перших дев'яти місяців поточного року сумарна вартість 100 найбільших брендів знизилася на 4,2%. У грошовому вираженні — $67 млрд.

При розрахунку вартості бренду враховується безліч факторів, що впливають на обсяг його продажів і прибутковість. Серед іншого в увагу приймаються позиціювання бренду, розмір капіталу, знання марки, імідж і якість продукту й інші вимірювані характеристики. На думку CEO Brand Finance Девіда Хея (David Haigh), саме з майбутніми продажами і можливістю їхнього росту в багатьох брендів виникли серйозні проблеми.

Купівельна спроможність населення світу знижувалася протягом всіх дев'яти місяців цього року. Безробіття зросло. Споживчі ціни теж. Ринки акцій падали, досягаючи чергових історичних мінімумів і знижуючи вартість компаній.

У таких умовах рітейлеру Wal-Mart удалося потіснити Coca-Cola, стрибнувши із четвертого рядка в рейтингу найдорожчих брендів світу відразу на перший. "Гіпермаркети Wal-Mart — це те місце, куди люди йдуть, коли затягують пояси", — пояснює Девід Хей. Таким чином, рецесія зіграла бренду на руку.

Microsoft, що посідав друге місце, скотився до третього. IBM здійнявся до четвертого. А Google упав із третього на п'яте.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1063


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua