НОВИНИ від 24.03.2009

Конфлікт може мати позитивні наслідки

Люди, які захоплені своєю роботою, почуваються щасливішими і показують вищу результативність навіть під час конфлікту. Більше того, часто конфлікт здатен підштовхнути команду до розвитку, піднісши її на нові вершини результативності та інноваційності.

Нове дослідження, проведене Kingston University спільно з HR-спільнотою Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD), виявило, що хороше лідерство залежить від здатності надихати та мотивувати людей анітрохи не менше, ніж від наполегливості та здатності послідовно виконувати свою роботу.

Дослідники звернули прискіпливу увагу на поведінку співробітників у чотирьох організаціях, дві з яких працюють у приватному секторі, а дві — у державному. Працівникам було запропоновано обрати ті фактори, які, на їхню думку, найбільше впливають на рівень лояльності та залученості, а потім оцінити, наскільки сильно ці фактори підвищують рівень задоволеності та продуктивності персоналу.

Це дослідження доводить, що більшість менеджерів занадто заглиблюються у стратегію, політику та процеси, забуваючи приділяти достатньо уваги своїм підлеглим.

Професор Кеті Трас (Katie Truss), директор Центру досліджень із питань працевлаштування, навичок та суспільства у Kingston University, говорить: "Коли йдеться про вміння надихати людей, ми повинні звертатися до їхньої емоційності, а не тільки до їхньої раціональності. Допомогти людям відчути себе "на своєму місці", і, як наслідок, посприяти підвищенню результативності, можна дуже просто. Потрібно стежити, щоб у ваших співробітників завжди зберігався баланс між роботою та особистим життям, прислухайтеся до свого персоналу, давайте людям можливість ділитися своїми ідеями. Але найважливіше — завжди помічайте їхні досягнення і не забувайте винагороджувати за них".

Сучасна економічна криза та постійна істерія навколо скорочення коштів примушує багатьох менеджерів забути про необхідність мотивувати персонал. І це може дуже сильно "вдарити" по компаніях у майбутньому.

"Працівники повинні бачити і розуміти, що їхня робота має реальну цінність. Завдання менеджера часто полягає в нагадуванні про це! — додає Майк Еммотт (Mike Emmott), радник із питань мотивації персоналу у CIPD. — Люди, які щасливі на своїй роботі, не лише працюють краще, але й розповсюджують позитивні відгуки про свою організацію та при кожній нагоді рекомендують організацію іншим людям. А цього неможливо досягнути жодними іншими способами.

Найбільш прикро те, що лише дуже незначна частина працівників по факту лояльні до своєї компанії. Абсолютна ж більшість не відчувають, що їхній внесок хтось цінує".

У той же час інше дослідження, проведене організацією Psychometrics Canada, виявило, що конфлікт, якщо ним керувати правильно, може мати позитивний вплив на організацію, підштовхуючи її до кращих рішень, інновацій, підвищення мотивації та інших переваг.

Більше, ніж три чверті з опитаних 350 HR-спеціалістів вважають конфлікт чудовим рушієм до кращого порозуміння в компанії. Більше, ніж половина вважає, що він призводить до кращих рішень проблем та викликів, тоді як чотири з 10-ти стверджують, що він покращує результативність команди. Третина опитаних вважають, що конфлікт позитивно впливає на мотивацію. А кожен п'ятий респондент переконаний, що конфлікт може бути рушієм інновацій в компанії.

"Це дослідження чітко показує, що конфлікт у компанії може мати не лише негативні, але й позитивні наслідки, — пояснює Шон Бейкер (Shawn Bakker), психолог та дослідник у Psychometrics Canada. — Проте, якщо компанія хоче перетворити конфлікт на рушій розвитку професійних стосунків між співробітниками, їй потрібно здійснювати значні інвестиції в навчання та коучінг своїх співробітників. Адже їм потрібно конструктивно справлятися з різними точками зору, особистостями та робочими стилями".

Якщо ж компанія не навчилася справлятися з конфліктами — то наслідки від них швидш за все будуть негативними.

Дослідження також виявило серйозний розрив між важливістю навичок управління конфліктами та ефективністю сучасного лідерського складу компанії. Дев'ять із десяти опитаних відзначили, що здатність справлятися з конфліктами має дуже велике значення для топ-менеджера.

За інформацією management-issues.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1116


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua