НОВИНИ від 04.01.2010

Секрети успіху в період рецесії

Більшість компаній світу до сих пір потерпають від рецесії. Але це твердження справедливе стосовно далеко не всіх компаній. Попри той факт, що зростання більшості організацій сповільнилося, а в деяких випадках навіть перейшло до вираженої тенденції спаду — деяким бізнесам вдалося "осідлати" кризу і отримати від цього зиск. Одне з останніх європейських опитувань показує, що таких компаній майже кожна 10-та.

Дослідження проводилося Allied Consultants Europe (ACE ), стратегічним альянсом компаній, які займаються управлінським консалтингом. Воно виявило, що хоча криза сповільнила або повністю зупинила зростання 8 із 10-ти компаній, провідні лідери та найбільш результативні бізнеси продовжують розвиватися так само або навіть швидше, ніж до початку рецесії.

В опитуванні взяли участь майже 600 компаній зі всіх галузей із дев'яти європейських країн. 70% із них належать до розряду малого бізнесу (менше 500 співробітників). Приблизно 15% компаній є лідерами у своїх галузях і приблизно така сама кількість називає себе нішевими гравцями. Близько 50% опитаних входять до п'ятірки лідерів у своїх галузях.

Вісім із десяти респондентів відчувають, що їхня галузь постраждала внаслідок світової економічної кризи. Шість із десяти стверджують, що на їхню компанію криза вплинула так само або навіть гірше, ніж на їхніх конкурентів.

Як наслідок, дуже незначна кількість компаній відчуває себе здатними перевершити конкурентів. І це при тому, що всього два роки тому кожен п'ятий з опитаних відчував себе "суттєво попереду середнього результату по галузі". Але лише половина від цього числа очікує, що таке "самопочуття" збережеться і протягом наступних двох років.

То що ж відрізняє ці топові 10% від їхніх конкурентів. Що дозволяє їм навіть у часи кризи показувати відмінні результати і йти до своєї цілі незважаючи ні на що?

Основне відкриття, зроблене дослідженням, яскраво показує, що цією причиною є здатність не покладатися виключно на скорочення робочих місць та зниження витрат. Натомість, ці компанії продовжують фокусуватися на своїх ключових компетенціях, інвестувати та займатися інноваціями у трьох сферах: стратегії, маркетингу та продажу.

Покращення клієнтського досвіду та інновації належать до ключових стратегічних пріоритетів для більшості провідних компаній. Це вигідно відрізняє їх від слабших гравців, які фокусуються на операційній діяльності та намагаються вирішити проблеми скороченням витрат.

Вісім із десяти провідних компаній, яким навіть під час кризи вдалося зберегти тенденцію до зростання, продовжують займатися інноваціями. На відміну від менш успішних гравців ринку, які скоротили витрати на інновації разом з іншими витратами компанії, результативні організації не лише не зменшили, але навіть навпаки — збільшили інвестиції у сферу інновацій. Йдеться, звісно ж, не лише про грошові, але й про часові інвестиції та психологічну готовність співробітників приділяти цій сфері більше уваги та зусиль.

Окрім всього згаданого, провідні компанії сфокусували свої маркетингові зусилля на персональних комунікаціях із клієнтами, намагаючись виробити до кожного з них свій власний підхід та цінову модель. По суті це вказує на свідомий відхід від масового ринку. При цьому навіть винагорода продавців більшою мірою залежить від задоволеності конкретного покупця, і менше — від короткострокових числових результатів.

За інформацією management-issues.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1201


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua