НОВИНИ від 17.03.2014

Сталий розвиток бізнесу: що найважливіше

Як компанії виконують свої зобов’язання щодо сталого розвитку (sustainability) бізнесу? Це питання стало темою дослідження, проведеного Boston Consulting Group спільно із виданням MIT Sloan Management Review. Його висновки опубліковано у звіті BCG за 2013-й рік.

SUSTAINABILITY’S NEXT FRONTIER
» SUSTAINABILITY’S NEXT FRONTIER
Метою дослідження, у якому взяло взяли участь 1 847 респондентів, було: по-перше, з’ясувати, які питання сталого розвитку бізнесу — соціальні, екологічні або економічні, — на думку керівників, є найбільш значущими; по-друге, зрозуміти, як фірми підходять до їх розв’язання; і, нарешті, визначити, що компанії, які вирішують такі проблеми найефективніше, роблять інакше, ніж решта фірм.

Відповідно до результатів дослідження, компанії приділяють головну увагу не глобальним проблемам, таким, як вплив їхньої діяльності на зміни клімату, а у першу чергу питанням, безпосередньо пов’язаним із бізнесом, зокрема, енергоефективності. Особливо це характерно для енергоємних бізнесів, а також для глобальних компаній.

Проте, як показало дослідження, існує великий розрив між намірами компаній щодо забезпечення стійкості своєї діяльності та їхніми реальними діями. Так, майже 90% керівників переконані, що стратегія, зорієнтована на сталий розвиток, є критично важливою для забезпечення тривалої конкурентоспроможності бізнесу. Близько дві третини опитаних зазначили, що розглядають соціальні та екологічні питання (скажімо, здоров’я персоналу і забруднення довкілля) як «важливі» або «дуже важливі». Втім, лише 40% респондентів відповіли, що їхні організації вчиняють реальні кроки для розв’язання таких питань. Ще більше занепокоєння викликає те, що тільки 10% учасників дослідження сказали, що компанії, в котрих вони працюють, запропонували повноцінні рішення проблем, пов’язаних зі сталим розвитком.

Зрозуміло, що між компаніями, котрі заявляють про значущість питань сталого розвитку, та тими, що запроваджують це на практиці, існують суттєві відмінності. Так, останні, зокрема:

  • мають чітко сформульовану стратегію сталого бізнесу;
  • роблять питання сталого розвитку предметом постійної уваги найвищого керівництва;
  • обґрунтовують, які реальні переваги дає бізнесу системний підхід до запровадження ідеї сталого розвитку;
  • змінюють свої бізнес-моделі так, щоб якнайкраще розв’язати найбільш важливі питання у вищезазначеній сфері.

Крім усього, ці компанії набагато ефективніше ніж решта вимірюють свою загальну результативність. Отже, не дивно, що саме вони з найбільшою ймовірністю отримують реальні переваги від ініціатив, націлених на сталий розвиток.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1523


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua