Brand Finance опублікував рейтинг найдорожчих і найсильніших брендів світу 2023 року
Згідно щорічному звіту Global 500 від Brand Finance, технології залишаються найціннішою галуззю, на яку припадає близько 15% від загальної вартості рейтингу, при цьому ритейл знову посідає друге місце, а банківський сектор — третє. Amazon з оцінкою у $299,3 млрд став найдорожчим брендом у світі в 2023 році. На другому місці — Apple, а на третьому — Google.
У звіті досліджуються 5 000 найбільших світових брендів і публікується близько 100 додаткових звітів із рейтингом брендів у всіх секторах і країнах.
Global 500 виявив, що технологічний сектор має загальну вартість брендів щонайменше $1,2 трлн, тоді як сектор роздрібної торгівлі вперше перетнув поріг у $1 трлн минулого року. Банківський сектор продовжував зростати у своїй загальній вартості бренду, збільшивши її на 4% порівняно з минулим роком.

№1: Сектор високих технологій
У 2023 році вартість технологічного сектору знизилася на 6% через «повсюдні труднощі, з якими стикаються технологічні бренди, та занепокоєння щодо їхньої репутації та траєкторій зростання, що призвело до значного зниження оцінок за останній рік».
Незважаючи на це, технологічний сектор залишається найбільшим у рейтингу — з низкою інших брендів в інших секторах, таких як Amazon (роздрібна торгівля), Google (медіа), TikTok (медіа), Facebook (медіа) та WeChat (медіа), які мають очевидні зв’язки з ширшим простором технологічної індустрії — загалом 48 технологічних брендів, представлених у рейтингу.
Однак це на два бренди менше, ніж у 2022 році, коли з рейтингу вибули Snapchat і Twitter. Цінність рейтингу здебільшого пов’язана з трьома великими технологічними гравцями — Apple, Microsoft та Samsung Group. Сукупна вартість брендів цих трьох компаній становить приблизно половину вартості технологічного сектору.
№2: Роздрібна торгівля
Минулого року сектор ритейлу вперше перевищив позначку в $1 трлн, що є відображенням впливу пандемії, яка призвела до перерозподілу роздрібних витрат від невеликих офлайн-брендів до великих онлайн-маркетів.
Проте, як і у випадку з технологічним сектором, у 2023 році в секторі ритейлу відбулося повсюдне зниження вартості брендів. Автори звіту пояснюють це «складними умовами роботи, зокрема високим рівнем абсентеїзму працівників, проблемами з постачанням та зниженням довіри споживачів».
Так, наприклад, незважаючи на те, що у 2023 році Amazon став найдорожчим брендом у світі, його вартість знизилася на 15%. Однак все ще значна вартість бренду Amazon у $299,3 млрд становить понад чверть загальної вартості сектору ритейлу в рейтингу Global 500, що підкреслює, наскільки великим став бренд Amazon порівняно з іншими великими компаніями.
№3: Банківський сектор
На відміну від технологічного та роздрібного секторів, банківський сектор продовжує демонструвати зростання загальної вартості своїх брендів, демонструючи приріст на 4% у річному обчисленні.
Цей сектор також має найбільшу кількість брендів у рейтингу Brand Finance Global 500 2023, збільшившись із 64 минулого року до 72 у 2023 році.

Найдорожчі та найсильніші бренди світу
Amazon, який оцінюється у $299,3 млрд, повернувся на перше місце цього року і став найдорожчим брендом у світі. На другому місці — Apple ($297,5 млрд), а на третьому — Google ($281,4 млрд).
Місця з 4-го по 6-е зберегли за собою Microsoft (зростання за рік на 4%, до $191,6 млрд), Walmart (підвищення на 1,7%, до $113,8 млрд) і південнокорейська Samsung (вартість бренду впала на 7% до $99,7 млрд). На 7-му позицію з 8-ї перемістився китайський банк ICBC, незважаючи на падіння вартості на 7,4% (до $69,5 млрд), на 8-му з 10-ї американська Verizon (зниження на 3,2%, до $67,4 млрд).
Тим часом Tesla злетіла з 28-го місця на 9-те (зростання на 43,9%, до $66,2 млрд), а TikTok — з 18-го на 10-те (підвищення на 11,4%, до $65,7 млрд).
При цьому з топ-10 випав Facebook (падіння на 41,7%, до $59 млрд), а також китайська Huawei, яка впала до 31-ї позиції (зниження на 37,8%, до $44,3 млрд).
Найшвидші темпи зростання вартості продемонстрував бренд BYD, який піднявся на 199-те місце з 346-го роком раніше (зростання на 57%, до $10,1 млрд), що зумовлено підвищенням попиту на електромобілі. За ним слідують американський нафтогазовий бренд ConocoPhillips (вартість бренду зросла на 56% до $8,9 млрд), Maersk (плюс 53% до $7,4 млрд) та LinkedIn (плюс 49% до $15,5 млрд).
Google став найсильнішим брендом у світі, а YouTube — другим за силою — обидва належать компанії Alphabet.