НОВИНИ від 30.01.2007

Рейтинг найвпливовіших брендів у світі від Brandchannel.com

Відомий американський інтернет-журнал Brandchannel.com опублікував підсумки щорічного дослідження, ціль якого — назвати найвпливовіший бренд року, що минув.

Brandchannel.com щорічно публікує дослідження впливовості торговельних марок для найбільших регіонів світу, які засновані на опитуванні декількох тисяч професіоналів і студентів, кожному з яких пропонується відповістити на просте запитання: "Який бренд у році, що минув, мав найбільший вплив на наше життя?"

Як з'ясувалося, в 2006-му році в лідери вийшли переважно високотехнологічні бренди. YouTube і Wikipedia вперше потрапили в п'ятірку кращих брендів Америки.

Brandchannel.com свідомо не враховує фінансову складову бренду, інакше, за словами видавців журналу, незмінним лідером рік у рік залишалася б Coca-Cola. Ще однією особливістю досліджень є те, що в них оцінюється абсолютне значення впливовості торговельної марки без урахування позитивності або негативності цього впливу. У результаті перші місця в цьому рейтингу нерідко дістаються досить несподіваним компаніям. Так було, наприклад, у 2004-му році, коли в п'ятірку самих найвпливовіших брендів потрапив катарський супутниковий телеканал "Аль-Джазіра".

У 2006-му році, однак, таких сюрпризів не відбулося. У Північній Америці лідером другий рік поспіль став Google — найпопулярніша в регіоні пошукова система, чиї розробники освоїли також найбагатший ринок інтернет-реклами. На другому місці, як і торік, Apple Computer, який продовжує завойовувати світову популярність за допомогою mp3-плеєрів iPod. А от на третьому і четвертому місцях розташувалися дебютанти: відеопортал YouTube (у жовтні минулого року придбаний Google) та інтернет-енциклопедія Wikipedia. Новачкам удалося обігнати кавового гіганта Starbucks, який у минулому стабільно входив у трійку лідерів.

Такий успішний дебют YouTube і Wikipedia дозволяє говорити про тенденції. "Все більшим впливом починають користуватися бренди, в основі яких лежить контент, що генерується самими користувачами", — відзначив головний редактор Brandchannel.com Ентоні Зумпано (Anthony Zumpano). І ця тенденція буде прогресувати, впевнені експерти.

У Європі й Азії в 2006-му році розумами споживачів також володіли торговельні марки, пов'язані з високими технологіями, однак перші п'ятірки в кожному із цих регіонів складаються переважно з місцевих компаній. Так, лідерами в Європі стали шведський меблевий гігант IKEA і фінська телекомунікаційна компанія Nokia, а в азіатському топ-листі — японські виробник електроніки Sony і автовиробник Toyota (докладніше див. таблицю). Вибилися із загального технократичного тренду лише жителі Латинської Америки. Тут перші місця займають напої — пиво Corona і ром Bacardi. На третьому місці стільниковий провайдер Movistar, слідом розташувалися бразильський виробник сандалій Havaianas і мексиканський хлібопекарський гігант Bimbo.

За інформацією RBCDaily.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=882


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua