Менеджмент.com.ua - Інтернет-портал для управлінців

НОВИНИ від 22.05.2013


Найцінніші світові бренди 2013

Американські технологічні гіганти Apple, Google і IBM стали лідерами рейтингу найцінніших брендів планети 2013 року, складеного Millward Brown Optimor.

Найцінніші світові бренди 2013 Компанія Apple залишається лідером рейтингу BrandZ™ серед 100 світових брендів з найвищою цінністю в 2013 році з показником $ 185 млрд. Торік вартість Apple збільшилася всього на +1%. При цьому її найближчий конкурент Samsung продемонстрував зростання +51% і піднявся на 30-те місце у світовому рейтингу з вартістю бренду в $ 21 млрд.

Google продовжує залишатися серйозним претендентом на перше місце. Компанії вдалося впоратися з торішнім спадом і підвищити вартість бренду на +5% цього року. Google займає друге місце в рейтингу з показником в $ 114 млрд. Третім у списку йде IBM — $ 112 млрд.

«Компанія Samsung претендує на лідерство на ринку смартфонів. Вона забезпечила величезне зростання вартості бренду за рахунок поєднання яскравих інновацій та збільшення частки ринку. Торік її рекламні витрати збільшилися на $ 1,6 мільярда», — говорить Нік Купер (Nick Cooper), керуючий директор Millward Brown Optimor. «Незважаючи на зростаючу ринкову конкуренцію і появу сильних гравців, наступаючих їй на п'яти, здатність компанії Apple зберегти за собою лідерство демонструє всю важливість наявності сильного бренду. Люди як і раніше люблять цей бренд, незалежно від котирувань його акцій».

Серед основних висновків дослідження цього року можна назвати наступні:

  • Компанії з найбільшим зростанням демонструють значиму відмінність. 10 провідних компаній з найвищим зростанням вартості бренду показують значно вищі результати (порівняно з середніми) за такими параметрами оцінки BrandZ™, як Значимість, Відмінність і Помітність бренду. Найбільше зростання вартості бренду показала Prada: +63%, що вище, ніж у всіх інших люксових брендів. У даний час Prada займає 4-те місце в категорії люксових брендів (і 95-е в загальному рейтингу) з цінністю в $ 9,5 млрд.

  • Швидке зростання пивоварних компаній. У рейтингу цього року найвищий ріст продемонструвала категорія «пиво». 10 провідних пивних брендів зросли на 36% і тепер їх сукупна вартість становить $ 63 млрд. Зростання було досягнуто завдяки збільшенню продажів у Латинській Америці та Китаї. Глобальна пивоварна компанія Heineken є третім за величиною пивним брендом з вартістю в $ 8 млрд. Вона вдало скористалася успіхом фільму про Джеймса Бонда «Skyfall». Бразильський пивний бренд Brahma виріс торік на +61% і досяг вартості в $ 4 млрд.

  • Більш швидке зростання у брендів з високою вартістю. Аналіз рейтингу BrandZ™ Top100 як «портфеля акцій» за останні вісім років показує вельми позитивну динаміку порівняно з поточним індексом фондового ринку S&P500. У той час як вартість компаній у списку індексу S&P500 зросла на 23%, портфель BrandZ™ виріс на 58%. Це підтверджує, що компанії з сильними брендами здатні дати своїм акціонерам більшу прибутковість.

  • По мірі триваючого домінування в рейтингу технологічних брендів силу набирають цифрові компанії Китаю. Технологічні та телекомунікаційні бренди продовжують домінувати у світовому рейтингу BrandZ™ Top100 — зараз таких брендів вже 29. При цьому, на їх частку припадає 43% від загальної цінності 100 провідних брендів (більше $ 1 трильйона). Зростання в цьому секторі залишається незначним. На відміну від зниження вартості бренду Facebook, вартість його китайського аналога Tencent з майже 800 мільйонами активних користувачів виросла на 52%, що робить його одним із 10 брендів з найвищою позитивною динамікою. У рейтингу також з'явився бренд Yahoo після того, як призначення нового генерального директора Маріси Меєр (Marissa Mayer), яка раніше працювала в Google, підняло ціну акцій, що, у свою чергу, сприяло зростанню оцінки бренду.

Девід Рот (David Roth), генеральний директор The Store (WPP): «Рейтинг цього року демонструє ту рентабельність, яку можуть дати компаніям вкладення у власні бренди. Сильні бренди забезпечують зростання частки ринку, збільшення прибутку (завдяки здатності встановлювати преміальні ціни) і більш високу прибутковість для акціонерів».

Ейлін Кемпбелл (Eileen Campbell), глобальний генеральний директор Millward Brown: «Оцінка бренду й інші параметри, що показують віддачу від маркетингових інвестицій, зміцнюють позиції маркетологів при обговоренні корпоративних рішень. Вони дозволяють краще зрозуміти маркетингові дані і враховувати їх в якості ключового фактора фінансового та ринкового успіху».

Дослідження 100 світових брендів з найвищою цінністю (BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands), виконане Millward Brown Optimor на замовлення WPP, проводиться ось уже восьмий рік поспіль. Це єдиний рейтинг, у якому для розрахунку вартості бренду враховуються не лише фінансові дані, але й думка потенційних і реальних покупців бренду.

Сукупна вартість брендів в рейтингу Top-100 зросла з 2006 року на 77%. Тепер вона становить $ 2,6 трильйонів.

За інформацією research&trends.