Менеджмент.com.ua - Інтернет-портал для управлінців

НОВИНИ від 12.12.2014


Найкращі бізнесмени 2014-го року

Видання Fortune представило свій черговий перелік найкращих бізнесменів року — «Businessperson of the Year».

Рейтинг було сформовано на основі близько 20 показників, серед яких — зростання прибутку та надходжень, коливання цін на акції фірми, сукупний прибуток для акціонерів, а також такі нефінансові виміри, як ринковий вплив бізнесу, управлінський стиль керівництва, якість стратегічних ініціатив. Крім того, аналітики Fortune провели консультації з кількома провідними фахівцями у сфері лідерства, зокрема, з Ремом Чараном (Ram Charan), радником CEO низки відомих компаній, Джеффом Пфеффером (Jeff Pfeffer), професором Стенфордської бізнес-школи, та колишнім генеральним директором Xerox Енн Малкахі (Anne Mulcahy).

До першої десятки рейтингу переліку увійшли:

Ларрі Пейдж (Larry Page)

1. Ларрі Пейдж (Larry Page), генеральний директор та співзасновник Google

Здавалося б, створивши найприбутковішу на інтернет-теренах компанію, можна і заспокоїтись… Втім, Ларрі цього явно замало. Революціонізувати транспорт? А чому б і ні? Перевернути все з ніг на голову в медицині? І це також зробимо. Після чотирьох років перебування на посаді, Пейдж проявив себе як найвідважніший CEO. Спочатку його ідеї сприймалися більшістю як щось на кшталт оповідей Мюнхаузена — тепер же вони систематично втілюються в реальних продуктах. Будь-який з цих задумів може змінити життя мільйонів людей та дати Google змогу надовго закріпитися на технологічній вершині. А це вже з царини зовсім неможливого: Ларрі Пейдж спромігся будувати свою «фабрику майбутнього» і при цьому зробити так, щоб багатомільярдний бізнес Google працював безперебійно — як годинник!



Тім Кук (Tim Cook)

2. Тім Кук (Tim Cook), генеральний директор Apple

Змінити на найвищий посаді людину-легенду — це неймовірно ризикована справа. Проте три роки, які Тім Кук провів за кермом компанії Стіва Джобса, показали: він добре знає, що робить. Ціни на акції Apple на стабільно високому рівні. Зростання обсягів продажу великого iPhone та відродження захоплення комп’ютерами Mac компенсували падіння попиту на iPad. Близький старт продажу Apple Watch та запуск сервісу Apple Pay показують: Apple надалі залишається фірмою-інноватором попри те, що її керівник більше відомий не своїм тяжінням до винахідництва, а прагненням операційної досконалості. Компанія все ще окутана завісою суперсекретності, хоча тепер вже і з певним ореолом відкритості. А придбання Beats Music з наміром запуску сервісу онлайн-радіо свідчить про те, що Apple відходить від Джобсової лінії неприйняття дуже дорогих M&A-угод.



Джон Мартін (John Martin)

3. Джон Мартін (John Martin), голова та генеральний директор Gilead

Цього року Джон Мартін, хімік за фахом, котрий очолив Gilead 1996-го, вивів на ринок Sovaldi, революційний препарат проти гепатиту C (ця хвороба, на яку страждають 130 млн. людей, щороку забирає 350 тис. життів). 2014-го року ціна акцій компанії зросла на 40%, а, згідно прогнозів, обсяги продажу препарату повинні досягти $11 млрд. Як же вдалося Gilead стрімко вирватися вперед, залишивши конкурентів далеко позаду? Багато хто вважає, що значною мірою відповідь криється у підходах Мартіна до управління та в далекозорій стратегії укладення угод.



Стів Еллс (Steve Ells) та Монті Моран (Monty Moran)

4. Стів Еллс (Steve Ells) та Монті Моран (Monty Moran), співкерівники Chipotle

На початку цього року Стів Еллс, засновник Chipotle, мережі швидкого харчування, яка спеціалізується на мексиканській кухні, сказав, що розмови про конкуренцію на ринку це просто жарт. Впродовж трьох останніх років обсяги продажу компанії зростають на 20, 5% щороку, а ціна її акцій злетіла на 99%. Цього року Стів Еллс та його колега, спів-CEO Монті Моран спромоглися розв’язати проблему зростання вартості воловини, авокадо та молочних продуктів за рахунок 6,5-відсоткового підвищення цін. Але це не налякало клієнтів. Більше того, обсяги продажу у закладах, які було відкрито рік тому, зросли на 19,8% у третьому кварталі, а в цілому по мережі — на 23% впродовж останніх 12-ти місяців. Аналітики пояснюють здатність компанії провадити таку цінову політику високою якістю їжі та обслуговування, а також стабільністю бази заможних клієнтів.



Деніз Рамос (Denise Ramos)

5. Деніз Рамос (Denise Ramos), генеральний директор та президент ITT

ITT набула свого сьогоднішнього вигляду 2011-го, коли відокремила структури, що спеціалізувалися на виробництві водяних насосів та військових технологіях, і сфокусувалася на виробництві високотехнологічних компонентів для енергетичного, транспортного та промислового ринків. Деніз Рамос, яка зайняла посаду CEO під час цієї трансформації, довела, що ITT може бути прибутковою сама по собі. Протягом останніх 12 місяців обсяги продажу корпорації збільшились на 14%, а ціна акцій — на 10%. Серед найяскравіших досягнень компанії — завоювання європейського ринку гальмівних колодок, стабільне зростання ринкової частки в Китаю, вихід на провідні позиції на світовому ринку гвинтових насосів для нафтогазової галузі.



Роберт «Боб» Айгер (Robert «Bob» Iger)

6. Роберт «Боб» Айгер (Robert «Bob» Iger), голова та генеральний директор Walt Disney Co.

У жовтні цього року Walt Disney оголосила, що Боб Айгер очолюватиме компанію до кінця 2018-го року (два роки довше, ніж планувалося). Під керівництвом колишнього теледиктора Disney генерувала сукупний прибуток для акціонерів на рівні більше, ніж 300%. Успішно провівши транзакції придбання таких компаній, як Pixar, Marvel Entertainment та Lucasfilm, Айгер посприяв відродженню креативності у медіа-сфері. Хоча підрозділ медійних мереж (куди входять ABC та ESPN) все ще залишається основною «дійною коровою» Disney, частка її менш масштабного кінобізнесу у рекордних $48,8 млрд. сукупних надходженнях за 2014-й фінансовий рік становить чимало, а саме $7, 3 млрд. (це на 8% більше, ніж попереднього року). Мультфільм «Холодне серце» («Frozen»), найприбутковіша стрічка в історії комп’ютерної анімації, найімовірніше, надалі «гребтиме гроші лопатою», значною мірою завдяки виходу на нові міжнародні ринки. Запущено в роботу і низку інших проектів, серед яких — «Історія іграшок-4», новий епізод «Зіркових війн», 11 фільмів про супергероїв (серія Marvel) та відкриття першого тематичного парку в Китаї.



Кен Хікс (Ken Hicks)

7. Кен Хікс (Ken Hicks), генеральний директор та президент Foot Locker

Виходячи на пенсію в грудні цього року, Кен Хікс, залишає компанію, що міцно закріпилася на лідерських позиціях. Він очолив Foot Locker 2009-го — з того часу ціна її акцій зросла у п’ять разів, а обсяги продажу злетіли до небес. Сьогодні Foot Locker (колись мережа взуттєвих магазинів, що ледь-ледь зводила кінці з кінцями) — одна із найяскравіших зірок торгових молів. Вже третій рік поспіль компанія б’є рекорди за сумами надходжень (2014-го очікується приблизно $7 млрд.) — у чому їй допомогли нова хвиля захоплення баскетболом та зростання попиту на взуття для бігу. Хікс віртуозно використав фітнесоманію, що охопила Америку, ідеально розрахувавши час виведення на ринок різноманітних пропозицій — спортивного одягу, товарів для дітей та жінок. Що ж, Річарду Джонсону (Richard Johnson), теперішньому операційному директору компанії та наступнику Хікса, непросто буде досягти рівня свого шефа.



Мері Діллон (Mary Dillon)

8. Мері Діллон (Mary Dillon), генеральний директор Ulta

Коли Мері Діллон (раніше CEO телекомунікаційної мережі U.S. Cellular) стала до керма Ulta в липні 2013-го, компанія вже демонструвала високі темпи зростання. Проте Діллон хотілося більшого — у вересні вона представила п’ятирічний план відкриття 500 нових магазинів (що означає майже подвоєння існуючих торгових точок) до 2019-го року. Серед інших визначених цілей — доведення частки електронної комерції до 10% (зараз вона становить 4%) та досягнення 5-7-відсоткового щорічного зростання темпів продажу в кожному окремому магазині мережі. Тишком-нишком Ulta стає провідним гравцем на ринку спеціалізованих товарів для краси. Обходити конкурентів компанії вдається з допомогою дуже простої формули: послуги салону краси + товари, котрі споживачі не знайдуть у таких мережах, як Target і Walgreens — і все це в одному місці. З початку цього року ціна акцій Ulta зросла на 28,6%.



Джордж Скангос (George Scangos)

9. Джордж Скангос (George Scangos), генеральний директор Biogen

Джордж Скангос — колишній викладач біології, який свого часу змінив університетську аудиторію на кабінет топ-менеджера біотехнологічної фірми — став керівником Biogen 2010-го року. Серед перших кроків, які Скангос вчинив на посту CEO, було звуження спектру діяльності компанії до кількох напрямів, з яких найважливішим стала розробка препаратів для лікування розсіяного склерозу. Так, 2013-го на ринок було виведено Tecfidera, препарат-блокбастер, котрий дав компанії змогу зайняти домінуючи позиції на ринку. Завдяки цьому, компанія, яка в серпні дала старт своєму п’ятому препарату від цієї хвороби, очікує 40-відсоткове зростання надходжень.



Джек Ма (Jack Ma)

10. Джек Ма (Jack Ma), виконавчий голова Alibaba

Вересень побалував Джека Ма по-справжньому грандіозними подіями. Відразу після виходу Alibaba на IPO він очолив перелік найбагатших людей Піднебесної. Новина стрімко поширилась світом і Ма став відомим далеко за межами Китаю. Зараз позиції компанії такі ж міцні, як і завжди. Як заявив цей гігант ринку електронної комерції в листопаді, обсяги продажу за квартал зросли на 54%, а чисельність активних покупців компанії сягнула рекордних 307 млн. Трейдери оцінюють ринкову вартість Alibaba у $260 млрд., що перевищує вартість Wal-Mart.