Менеджмент.com.ua - Інтернет-портал для управлінців

НОВИНИ від 26.12.2005


Які управлінські інструменти використовуються у Вашій організації

За результатами опитування про найбільш використовувані управлінські інструменти в організаціях, проведеного Management.com.ua (MCUa), перше місце посіло бюджетування (12,73% отриманих голосів). До 10-ки "переможців" потрапили:

  1. Бюджетування*
  2. Стратегічне планування (Strategic Planning)
  3. Управління взаєминами з клієнтами (Customer Relationship Management, CRM)
  4. Місія і Візія (Mission and Vision Statements)
  5. Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Process Reengineering, BPR)
  6. Аутсорсінг (Outsourcing)
  7. Бенчмаркінг (Benchmarking)
  8. Управління знаннями (Knowledge Management, KM)
  9. Управління лояльністю (Loyalty Management)
  10. Процесно-орієнтоване управління (Activity-Based Management, ABM)

(* Bain & Company не опитували респондентів по даному управлінському інструменту).

Дослідження проводилося по аналогії з глобальним дослідженням Bain & Company про використання та успішність використання управлінських інструментів. За результатами даного опитування, перше місце посіло стратегічне планування. Серед 10-ти найкращих:

  1. Стратегічне планування (Strategic Planning)
  2. Управління взаєминами з клієнтами (Customer Relationship Management, CRM)
  3. Бенчмаркінг (Benchmarking)
  4. Аутсорсінг (Outsourcing)
  5. Сегментація споживачів (Customer Segmentation)*
  6. Місія і Візія (Mission and Vision Statements)
  7. Управління ключовими бізнес-компетенціями (Core Competencies)
  8. Стратегічні альянси (Strategic Alliances)
  9. Стратегії зростання (Growth Strategies)*
  10. Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Process Reengineering, BPR)

(* MCUa не опитували респондентів по даному управлінському інструменту).

Цікаво відмітити деякі спільні та відмінні риси у результатах обох (локального та інтернаціонального) досліджень. У цілому, тенденції досить подібні. Однаково великою популярністю у світі користуються стратегічне планування (2-а сходинка — опитування MCUa; 1-а сходинка — опитування Bain & Company) та управління взаєминами з клієнтами (3-я та 2-а сходинки, відповідно). Сім з десяти кращих позицій обох досліджень є однаковими, хоча й не завжди зберігають послідовність. Щодо решти трьох, то це переважно позиції, що властиві лише одному з досліджень.

Також є деякі географічні особливості застосування управлінських інструментів, помічені під час проведення дослідження Bain & Company:

  • Виявилося, що стратегічне планування є широко використовуваним засобом у всіх регіонах, крім Азії.
  • CRM найменш застосовується у Північній Америці.
  • Бенчмаркінг, як і стратегічне планування, широко використовується скрізь, крім Азії.
  • Тотальне управління якістю (TQM) є дуже поширеним в Азії, але не потрапило до десятки у жодному з решти регіонів.

Порівнюючи провідні управлінські показники протягом певного періоду часу можна зробити наступні висновки:

  • одні інструменти (стратегічне планування, бенчмаркінг тощо) широко використовуються великою кількістю компаній;
  • інструменти, які одного разу втратили довіру, можуть знову стати популярними (наприклад, реінжиніринг бізнес-процесів, який активно застосовували ще у ранніх 90-х, потім на кілька років взагалі випав з десятки, зараз же знову інструмент набув популярності).

Ще однією вартою уваги читачів характеристикою, виявленої під час другого дослідження є те, що топ-менеджери з усього світу виказують особливу прихильність до наступних п'яти управлінських інструментів:

  • Управління ланцюжками поставок (Supply Chain Management)
  • Стратегічні альянси (Strategic Alliances)
  • Реінжиніринг бізнес-процесів (Business Process Reengineering, BPR)
  • TQM
  • CRM

Щодо методології дослідження, то слід відмітити 3 ключові характеристики, які мали бути обов'язково властивими переліченим в опитуванні управлінським інструментам:

  • важливість для топ-менеджменту
  • актуальність (виражена, у першу чергу, через згадування у бізнес-пресі)
  • можливість бути оціненим.

За матеріалами MCUa та Bain & Company.