НОВИНИ від 29.12.2005

Гроші — це ще не все

Точка зору, що збільшеня бюджету на R&D є справжнім спасінням від усіх бізнесових бід, є не завжди вірною. Це підтверджують результати останнього дослідження 1000 Глобальних інноваційних компаній, проведеного Booz Allen Hamilton. Воно підкреслює, що нематеріальні фактори можуть бути найважливішими чинниками віддачі від інноваційного інвестування (ROI).

Представляємо читачам найважливіші висновки, зроблені під час дослідження:

  • Money doesn't buy results (Результати не можна купити). Не існує взаємозв'язку між витратами на R&D та основними показниками економічного або корпоративного успіху, такими як зростання, рентабельність підприємства, дивіденди.

  • Size matters (Розмір відіграє роль). Масштаби приводять до переваг. Більші організації можуть витрачати менший відсоток виручки на R&D, що не дуже відображається на загальних результатах.

  • You can be too rich or too thin (Ви можете бути чрезмірно багатими, або дуже економними). Збільшення затрат не завжди допомагає, у той же час надзвичайно малі затрати можуть серйозно зашкодити.

  • There isn't clarity on how much is enough (Не існує чітких стандартів щодо визначення межі "достатньо"). Рівні бюджетів R&D суттєво відрізняються, навіть у межах однієї галузі. Загально прийнято, що відсутність єдиного підходу до витрачання грошей на інноваційний розвиток є найефективнішою стратегією.

  • It's the process, not the pocketbook (Це процес, а не записник). Схоже, що у багатьох випадках високі результати залежать від якості інноваційного процесу організації, а не від величини інноваційного інвестування.

  • Collaboration is key (Ключовий фактор — співробітництво). Зв'язок між затратами та результатами є найміцнішим у найбільш контрольованих сферах з боку R&D (наприклад, створення продукту), і найслабшим там, де кросс-функціональне співробітництво є найскладнішим (наприклад, комерціалізація).

Ці висновки породжують в уяві знайомі образи незадоволення. Старанно працюючі команди R&D інвестують час та гроші у помилкові проекти (виробництво, маркетинг та продажі), роблять помилки при виборі товарів та послуг. А вище керівництво просто викидає більше грошей на R&D, помилково вважаючи, що це допоможе компанії виділитися. Але коли справа доходить до інноваційного інвестування, виявляється, що у багатьох випадках все ж таки "менше є більшим".

Анна Качкалда, за матеріалами strategy+business.

Original URL: www.management.com.ua/news/?id=718


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua