НОВИНИ від 04.12.2017

Thinkers50: найвпливовіші бізнес-мислителі 2017

Опубліковано черговий перелік найвпливовіших бізнес-мислителів, який кожні два роки складається Thinkers50 — консалтинговою компанією, що базується в Лондоні. Перше місце в переліку цього року посів Роджер Мартін (Roger Martin), колишній декан Школи менеджменту Rotman (Університет Торонто), зараз голова Martin Prosperity Institute.

Thinkers50: найвпливовіші бізнес-мислителі 2017 Компанія Thinkers50 назвала Роджера Мартіна, який у рейтингу 2015-го посідав 7-е місце, «експертом у сфері дизайн-мислення». Восени цього року побачила світ десята книга Мартіна у співавторстві з Дженніфер Ріел (Jennifer Riel) під назвою «Creating Great Choices: A Leader's Guide to Integrative Thinking» («Як робити найкращі вибори: інтеграційне мислення — посібник для керівників»). Як зазначається в анотації книги: «Стикаючись із потребою прийняття важкого рішення та неприйнятними для нас опціями, ми не маємо вибирати між поганим і ще гіршим — у наших силах використати моделі, які є в наявності, та створити принципово нову та на набагато кращу відповідь». Серед тем, які досліджує Роджер Мартін, — питання, що означає бути «соціально ефективним керівником»; поглиблення нерівності в сучасному суспільстві та майбутнє демократичного капіталізму.

Дон Тепскотт (Don Tapscott), експерт у сфері блокчейн-технології, автор 15-ти книг (остання — «Blockchain Revolution» («Революція блокчейн»), написана спільно з сином Алексом), опинився на другій позиції. Тепскотт є засновником та головою Blockchain Research Institute. Це «мозковий центр», що базується в Торонто, який консультує приватний бізнес та урядові структури з питання — як використати блокчейн-технологію з максимальною користю для себе. У минулому рейтингу Тепскотт займав 4-е місце.

Професор Гарвардської бізнес-школи Клейтон Крістенсен (Clayton Christensen) став третім найвпливовішим бізнес-мислителем (2-е місце у 2015-му році). У виданій 1997-го року книзі «The Innovator’s Dilemma» («Дилема інноватора») він представив свою теорію «підривних інновацій», що показує, як головні гравці ринку уступають позиції «підривникам», котрі, запропонувавши нижчу ціну або інші переваги, стверджуються спочатку на нішовому ринку, а потім, вдосконалюючи свою пропозицію, здійснюють успішний наступ на основний. В останній праці «Competing Against Luck» («Як конкурувати, не покладаючись на вдачу») Крістенсен зі співавторами пояснює — чому успіх інноваційної діяльності залежить не лише від розуміння клієнтів, але й від усвідомлення суті «роботи, яку потрібно виконати» для них. Інакше кажучи, компанії мають сфокусуватися на питанні — чому клієнти «винаймають» їхні продукти чи послуги.

Професори INSEAD Чан Кім (Chan Kim) та Рене Моборн (Renee Mauborgne) замикають лідерську четвірку. Широке визнання їм принесла книга «Blue Ocean Strategy» («Стратегія блакитного океану»). Ґрунтуючись на вивченні 150 кейсів, автори стверджують, що основою тривалого успіху є «не подолання конкурентів, а створення "блакітних океанів" — вихід у нові ринкові простори, які дозріли до зростання». У виданій у вересні цього року праці «Blue Ocean Shift: Beyond Competing» («Зсув блакитного океану: поза межами конкуренції») Кім та Моборн представили оновлену та поглиблену версію своєї концепції.

Серед тих, хто ввійшов до першої десятки:

Адам Грант (Adam Grant), професор Вартонської бізнес-школи, здобув восьму позицію в переліку. У своїй першій книзі «Give and Take» («Брати чи віддавати?») Грант пояснює, як бажання віддавати веде до кар'єрного успіху; в «Originals» («Оригінали») — аналізує, як люди можуть ставати креативнішими та набувати вміння переконувати інших приймати їхні новаторські ідеї. Тема написаної Грантом спільно з Шеріл Сендберг (Sheryl Sandberg) книги «Option B» («Опція Б») — протистояння несприятливим обставинам і розвиток стійкості та здатності до відновлювання.

Професор Колумбійської бізнес-школи Ріта Макграт (Rita McGrath) зайняла десяте місце. У книзі 2006-го року «MarketBusters» («Ринкові прориви») вона розглядає десять базових стратегій, які можуть стати рушіями зростання (зокрема, це «змінити сукупний досвід споживача» та «переосмислити бізнес і пов’язані з цим основні метрики». 2013-го року вийшла книга «The End of Competitive Advantage» («Кінець конкурентної переваги»), в якій Макграт стверджує, що компанії мусять вийти за межі традиційної стратегії конкурування та «прокласти новий шлях до перемоги: швидко розпізнавати можливості, рішуче їх освоювати та просуватись вперед ще до того, як буде вичерпано їхній потенціал».

За інформацією Forbes.


    Методологія рейтингу Thinkers50

    Перелік готується за наступною методологією. Спочатку проводиться голосування на сайті Thinkers50, у ході якого користувачі з різних країн світу називають своїх улюблених бізнес-гуру. Потім мислителі, що зайняли перші сто місць, оцінюються за десятьма критеріями.

    Критерії 1-5 оцінюють продуктивність діяльності мислителя за останні два роки (з моменту публікації попереднього списку): 1) релевантність ідей; 2) системність досліджень (оцінюється якість досліджень, котрі лягли в основу книжок та презентацій); 3) презентація ідей (переконливість донесення ідей до аудиторії); 4) доступність (сфера поширення ідей); 5) міжнародна перспектива (інтернаціональність світогляду та способу мислення бізнес-гуру).

    Критерії 6-10 оцінюють продуктивність діяльності мислителя за останні двадцять років: 6) оригінальність ідей; 7) вплив ідей (враховується вплив ідеї на підходи до управління чи спосіб мислення менеджерів); 8) практичність ідей (оцінюється успішність впровадження ідей певного мислителя в реальних організаціях); 9) бізнес-відчуття (реалізація мислителем своїх ідей у власному бізнесі); 10) здатність надихати (наявність учнів та послідовників, які поширюють та реалізовують ідеї мислителя).



Original URL: www.management.com.ua/news/?id=1587


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua