Розділ: Кейси

Інноваційна практика польських підприємств, заснованих до 1990 року

<< до Змісту

2. Кооператив "Амех" — розвиток на основі співпраці

Протягом 40 років кооператив постійно працює в галузі виробництва антикорозійних засобів та побутової хімії. Антикорозійні засоби складають 80% продукції, побутова хімія — 20%. Фірма продає 95% продукції польським замовникам, 5% експортує до країн Західної Європи. Половину всієї продукції антикорозійних засобів фірма продає на підставі багаторічної угоди фірмі "Фіат". Інші 50% продаються польським оптовим покупцям, частина продукції потрапляє до війська, і в даному випадку подробиці становлять таємницю. "Амех" вже багато років співпрацює з Інститутом господарської хімії та Інститутом бронетехніки. Фірма має власну дослідницьку лабораторію. Підприємство дістало позитивну оцінку концерну "Фіат", необхідну для отримання сертифікату IS0 9000.

З огляду на організаційну форму підприємства кількість працівників, зумовлена членством у кооперативі, протягом багатьох років лишається незмінною — 150 осіб. За 40 років діяльності фірми тут працювало кілька поколінь, що змінювали одне одного природним способом. Варто підкреслити дуже добру фінансову ситуацію підприємства.

Найважливішими перевагами підприємства є:

  • багаторічна присутність на ринку;
  • висока якість продукції, яка відрізняється лише назвою від західних аналогів;
  • багаторічна співпраця з концерном "Фіат", який купує в кооперативі 95% всіх антикорозійних засобів, необхідних для діяльності його польських підрозділів;
  • організаційна форма підприємства — кооператив, члени якого працюють продуктивніше та розраховують не тільки на оплату, але також на дивіденди й інші привілеї (зокрема, соціальні).
Загрозу діяльності фірми становлять зміни форм власності державних фірм, їх занепад та погана фінансова ситуація. Подібна ситуація була, наприклад, із судноверфями, які значно скоротили закупівлю антикорозійних засобів. Західні фірми, що викуповують польські підприємства, часто мають власних постачальників і, незважаючи на нижчі ціни та аналогічну якість, не купують продукцію фірми "Амех". Винятком є фірма "Форд Поланд", яка знає про плідну співпрацю кооперативу "Амех" із концерном "Фіат" і проводить переговори щодо постійної закупівлі значної кількості антикорозійних засобів.

Конкурентноспроможність, заснована на досвіді та інноваційності

Ефективність фірми "Амех" виявляється у щоденній діяльності, яку проводять окремі її відділи. Посилює інноваційність тісна співпраця з великими клієнтами та швидке реагування на нові потреби та вимоги. Показовим прикладом такої співпраці може бути кооперація з концерном "Фіат". Італійське підприємство під час впровадження нової технології фарбування шукало антикорозійні засоби, які б відповідали його вимогам. На підставі запропонованих норм фірма самостійно виконала завдання, використовуючи власні дослідницькі та матеріальні можливості. Після проведення протягом кількох місяців дослідницьких та підготовчих робіт у фірмі "Амех" були виготовлені антикорозійні засоби нової генерації. Ці засоби, крім постачання "Фіату" (50%), потрапили на ринок, де їх купують навіть дуже дрібні клієнти. З точки зору діяльності фірми на ринку дуже продуктивною ідеєю було впровадження різних типів упаковки товару — від великих та кількакілограмових бочок до невеликих банок.

Нові заходи вживаються фірмою з метою її адаптації до оточення. Для їх реалізації на підприємстві не використовуються спеціально створені колективи. Зазвичай впровадження нової продукції чи технології відбувається відповідно до такої схеми:

  • отримання сигналу від клієнта,
  • збирання інформації про іншу, кращу продукцію, що з'являється на ринку,
  • визначення лабораторією вимог до нового продукту,
  • розробка проб та нових технологій,
  • випробування та тестування нових технологій,
  • початок виробництва.
Такі дії, спрямовані на реалізацію конкретних потреб, визначених великими оптовиками, пов'язані з незначним ризиком. Впровадження виробів, призначених на продаж на роздрібному ринку, завжди пов'язане з більшим ризиком. У таких випадках кооператив застосовує перевірений метод пропозиції на ринку 8-10 виробів подібних за призначенням та технічними параметрами. Невдовзі ринок "відповідає та вирішує", які з виробів лишаються на ньому. На наступному етапі вдосконалюється продукція, яка користувалася найбільшим попитом серед клієнтів.

Важливою складовою ринкової активності є тісна співпраця з невеликими оптовими складами. Останнім часом "Амех" разом з іншими суб'єктами починає утворення мережі оптових складів поблизу східного кордону Польщі. Ці дії мають підготувати фірму до рішучого виходу на східні ринки.

Результати діяльності

Оцінюючи результати діяльності фірми, варто підкреслити, що найважливішим показником є її хороша фінансова ситуація, завдяки якій фірма:

  • у 1993 році завершила спорудження власних очисних споруд,
  • на рубежі 1995/1996 років закінчила роботи та запровадила в дію власну масляну котельню (ліквідувала дороге опалювання вугіллям),
  • у 1997 р. завершила будівництво та запровадила в дію новий виробничий комбінат,
  • значні кошти призначила на дослідницькі роботи,
  • виплачує робітникам відносно високу платню, членські дивіденди та різні соціальні гарантії.
Ця фірма здається перлиною порівняно з іншими кооперативами, що занепадають або ледь животіють.
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua