Автор: Андрій, mako
Дата: 2007-10-09 13:08:26
Аналіз ситуації, яка склалась у системах охорони здоров’я в країнах пострадянського регіону, наразі дає підстави вважати, що «Охорона здоров’я України», не лише за змістом, але й за формою — є не що інше як жертва реформування фундаментальних понять і трансформації відносин у сфері медицини й охорони здоров’я. Не факт, що звернення по пораду до ”експерта з якості – свого пацієнта” виявиться саме тим аспірином, що здатен встановити стандарти якості. Більше того, ані думка про пацієнта (орієнтація на споживача), ані чітка мета (стратегічне планування), ані командні дії (оптимізація процесів) по окремо взяті - не варті жодного врятованого життя чи задоволеного пацієнта.
Стан системи охорони здоров’я на сьогоднішній день опинився в шаховій, мало не патовій ситуації, яка потребує комплексного підходу. Погоджуюсь з авторами у тому, що вихід з цього чи не єдиний – зсув парадигми мислення та світогляду («швидкий перехідний період рядянсько-гібридної філософії»).
Претендуючи на «розруху в головах» давайте не плутати «праведне з грішним». Оперуючи медичною допомогою Української Радянської Соціалістичної Республіки не вішати їй ярлики із законо-проектного сьогодення по типу життєзабезпечення чи здоров’язбереження; не плутати ролі та не ототожнювати поняття «лікар» та «клініка», «пацієнт» та «хворий».
Давайте визначатись “who is who” у ланцюжку хворий-пацієнт-клієнт. Не малювати рівносторонніх трикутників, бо ланцюжки не голосують, а тим більше «не голосують гривнею». Не забувати, що держава все ще є «тим хто дає гроші клінікам» та «платить зарплати лікарям» хоча б в переносному значенні. Пам’ятати, що культура інформаційної рівності залежить не від красиво завуальованих слів а від їх змісту і розуміння.
Усвідомлювати, що «повністю якісною» лікарня стає не від «найкраще вилікують»; що «ми», «ви», «їхня», наша» не інструменти бізнесу.
Вірю, що еволюції ринку медичних послуг в Україні на п’яти наступає революція. Бізнес в охороні здоров’я був є і буде. Наше з Вами завдання його організувати та зробити соціальну складову цього бізнесу пріоритетною.
|
|