РЕЦЕНЗІЇ | Книга 26 липня 2007 р.

Перемагає той, хто володіє кращою інформацією

Competing on Analytics: The New Science of Winning

У своїй новій книзі "Змагання аналітики: Нова наука перемоги" (Competing on Analytics: The New Science of Winning), Том Давенпорт і Джин Харіс (Tom Davenport, Jeanne Harris) розповідають, яким чином успішні компанії стратегічно використовують дані та інформацію, інформаційні технології, моделі прогнозування та управління, яке базується на фактах, для перемоги над конкурентами. Якщо колись і були сумніви, що перемагає той, хто володіє найбільш якісною інформацією — то сьогодні вони остаточно розвіялися.

Аналітика як стратегічний диференціатор

До недавнього часу компанії більше займалися аналізом історичних даних, ніж розробкою аналітичних моделей прогнозування для прийняття рішень. Скажімо, виробник міг використати інформацію кількарічної давності для покращення якості продукту. Проте такий підхід не має жодного відношення до стратегії — інформація не використовується як стратегічний диференціатор.

Настав час серйозно замислитися, яку ще користь ми здатні отримати із наявної у компанії інформації. Дослідження, проведене компанією Accenture виявило, що успішні бізнеси, що стабільно показують кращі результати ніж їхні конкуренти, вдвічі частіше використовують доступну їм інформацію у стратегічних цілях.

Для прийняття важливих рішень керівники все більше покладаються на інформаційні технології. Понад 30% менеджерів вищої ланки, які взяли участь в опитуванні Accenture, проведеному в 2006-му році, ствердили, що використовують інформаційні технології для "підтримки прийняття рішень та аналітики". Ще чотири роки тому лише 19% респондентів погоджувалися із цим твердженням.

Інформаційний надмір

Аналіз даних існує з давніх давен. Проте особливу увагу на нього почали звертати лише у 1960-их роках, коли з'явилися перші комп'ютери, які могли допомогти людині у прийнятті рішень. Статистичний аналіз поширився у 1970-их роках, разом із появою перших комп'ютерних програм. На той час ще не йшлося про стратегічне використання отриманої інформації.

З часом ситуація змінилася. Сьогодні ми перейшли від нестачі інформації (коли вважалося — "знання — це сила") — до інформаційного надміру. По суті компанії володіють такою кількістю даних, що навіть не знають, що з нею робити. Ми більше не говоримо про мегабайти — тепер інформація вимірюється терабайтами. Скажімо інформація відділу продаж гіганта роздрібної торгівлі Wal-Mart налічують 583 ТВ. При цьому ще в 2006-му році вся бібліотека американського конгресу поміщалася на диску розміром приблизно 20 ТВ.

Водночас на компанії тисне потреба виділятися серед конкурентів. Організації, які роблять ставку на інноваційну діяльність, дуже швидко виявляють, що пів-світу вже встигло скопіювати їхній винахід. Життєвий цикл продукції швидко скорочується, в той час як очікування споживачів продовжують зростати. Тому діяльність компаній вимагає від топ-менеджерів надзвичайно розумних та добре проінформованих рішень. Без аналітики тут не обійтися.

Чотири основні принципи

Успішні компанії розуміють, що сама по собі технологія не гарантує якісної аналітики. Звісно, для підсилення ефективності прогностичних технік, таких як моделювання, прогнозування та оптимізація, ключові гравці ринку використовують можливості ІТ-інструментів. Проте, вони ніколи не забувають про чотири основних принципи успішного використання інформації:

  • Лідери розуміють, "навіщо це потрібно". Широкий аналітичний підхід вимагає суттєвих змін всередині компанії, її культурі, поведінці та навичках. Єдиним справжнім керівником організації є генеральний директор. Якщо він не розуміє, чому інформація повинна бути стратегічним рушієм, тоді компанія ніколи не стане ключовим аналітичним гравцем на ринку.

  • Люди люблять цифри. По суті, в компанії повинна існувати особлива культура, яка базується на фактах. І вона повинна діяти не лише всередині організації, але й розповсюджуватися на колег, постачальників і т. п. Тому дуже важливо, щоб персонал компанії не лише розумівся на числах, але й любив працювати з ними. Іноді це вимагає додаткових інвестицій у тренінги, навчання та ін.

  • Процеси в компанії повинні базуватися на фактах. Повинна існувати лише "одна версія правди". Оцінки та виміри не повинні перекручуватися та інтерпретуватися по-різному.

  • Технології повинні повністю відповідати потребам компанії та накопичувати лише "правильні" дані. Сьогодні немає ніяких проблем із комп'ютерними потужностями. Величезна кількість програмного забезпечення також доступна компаніям. Єдиний виклик полягає у потребі відбору найбільш придатного та "правильного" забезпечення, яке ефективно працюватиме у структурі компанії.

Хороша новина для тих, хто прагне стати аналітичними асами — вже зараз вони володіють більшістю необхідної інформації. Їм залишилося тільки обрати правильний інструментарій для її опрацювання. Вихід на стабільну систему опрацювання даних зазвичай займає близько 18 місяців. Тому варто поспішити.

Ярослав Федорак, за матеріалами "Forget the toys — it's the guy with the best data who wins", Accenture.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Мотивація «під ключ»: від ефективності до оплати праці в рамках обмеженого бюджету (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
7-8 грудня 2017
Київ
Оцінка персоналу від А до Я (Оксана Кондратенко)
7-8 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Видатний керівник: Лідерство. Менеджмент. Управління людьми. Мотивація. Управління ключовими фінансовими показниками (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Поцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможностиПоцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможности
Эмоциональный интеллект 2.0Эмоциональный интеллект 2.0
Сделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой следСделай себя сам. Советы для тех, кто хочет оставить свой след
Стиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целейСтиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целей
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)