ТЕНДЕНЦІЇ | FinTech 1 липня 2019 р.

Open X — майбутнє індустрії фінансових послуг

Індустрія фінансових послуг рухається в бік високоінтегрованого ринку, що вимагатиме поглиблення співпраці та спеціалізації, — такою є стрижнева тема звіту «World FinTech Report (WFTR) 2019».

Open X — майбутнє індустрії фінансових послуг Звіт «WFTR 2019» підготовлено компанією Capgemini та Європейською асоціацією фінансового менеджменту та маркетингу (Efma). В основі цього документу лежать висновки опитування 116 традиційних фінансових уставов та 40 фінтех-компаній.

Інформація, представлена у звіті, вказує на те, що хоча система Open Banking ще не досягла етапу зрілості, індустрія фінансових послуг виходить на новий етап інновацій (визначається як «Open X»), що потребуватиме тіснішої співпраці та поглиблення спеціалізації. У «WFTR 2019» наголошується, що банки та інші учасники екосистеми фінансових послуг мусять готуватися до цього вже зараз: відповідно планувати свою діяльність та розвивати бізнес-моделі.

У звіті звертається увагу на подвійну проблему: з одного боку, гравці фінтех-сфери стикаються зі складнощами при масштабуванні своєї діяльності, з іншого — банки занадто повільно налагоджують із ними співпрацю. Тому в інтересах всіх учасників ринку вийти за межі Open Banking і почати функціонувати в системі Open X, яка відкриває можливості для більш дієвої та структурованої форми співпраці. В епоху Open X сформується інтегрований ринок, на якому кожний гравець виконуватиме окрему спеціалізовану функцію, що дасть змогу безперешкодно обмінюватися даними і сервісами, вдосконалювати клієнтський досвід та прискорювати процес створення інноваційних продуктів.

Ось основні висновки, які містить звіт «WFTR 2019»:

  • Open X змінить норми та припущення, на основі яких функціонує галузь

Поява Open X зумовлена наступними фундаментальними змінами:

  • переходом від фокусування на продуктах до покладання основної уваги на клієнтський досвід;
  • еволюціюванням даних до рівня критично важливого активу;
  • зсувом від домінування внутрішніх закритих систем до уможливлення колективного доступу;
  • формуванням партнерств для генерування інновацій (замість придбання чи створення рішень окремими гравцями).

У підсумку Open X перетворить галузь на спільну екосистему чи ринок. Відповідно, і банки, і гравці сектору фінансових технологій мають переосмислити свої стратегії інноваційної діяльності та підходи до обслуговування клієнтів.

  • API буде головним рушієм розвитку Open X

Прикладний програмний інтерфейс (API), який дає доступ третім сторонам до банківських систем у контрольованому середовищі, стане каталізатором формування ринку Open X. Хоча обмін клієнтськими даними вже давно став у галузі поширеним явищем, стандартизовані API поки що не є звичними. Попри складність регуляторних вимог та положень, стандартизація допоможе зменшити зловживання, покращити взаємодію окремих структур, прискорити цикл виведення продуктів на ринок та створить сприятливіші умови для масштабування.

Також дослідження показало, що гравці галузі розглядають дві потенційні моделі монетизації API: це розподілення доходів (60% банків і 70% фінтехів вважають це реалістичним) і плата за API-доступ (підтримують 46% банків і 55% фінтехів). Але при цьому лише третина банківських топ-менеджерів сказали, що їхні структури добре підготовлені до монетизації API.

  • Прогрес можуть вповільнити питання безпеки і приватності, а також складнощі із налагодженням співпраці

І банки, і фінтехи підкреслили, що усвідомлюють значущість співпраці, зауваживши при цьому, що головне, що їх турбує в контексті Open Banking — це питання приватності та безпеки. Основну частину банків більше всього непокоїть безпека даних (76%), приватність клієнтів (76%) та втрата контролю над клієнтським даними (63%). Хоча фінтехи ставляться до Open Banking більш оптимістично, 50% опитаних висловили побоювання щодо безпеки та приватності, а 38% — стосовно втрати контролю над клієнтськими даними.

Відповідаючи на запитання про основні перепони для дієвої співпраці, 66% банків і 70% фінтехів вказали на відмінності в організаційній культурі (або способі мислення) одне одного; 52% банків і 70% фінтехів — на перепони в протіканні процесів; крім цього, 54% банків і 60% фінтехів звернули увагу на брак довгострокових візій та цілей, що створює додаткові бар'єри для продуктивної взаємодії. Лише 26% банківських топів-менеджерів і 43% керівників фінтех-компаній сказали, що визначили для себе відповідного партнера для співпраці в рамках Open Banking. Ці відповіді свідчать про те, що чимало банків і фінтехів все ще не готові до функціонування в Open Banking, не кажучи про Open X, де вимоги до обміну даними та інтегрування діяльності є суттєво вищими.

  • Учасники ринку Open X мусять обрати стратегічну спеціалізовану роль

Спочатку банки мають вдосконалити свою традиційну бізнес-модель, а потім, виходячи зі своїх сильних сторін, сфокусуватися на спеціалізованих ділянках діяльності. У звіті «WFTR 2019» описано три стратегічні ролі, котрі, як очікується, розвиватимуться як елемент Open X. Це:

  • постачальники: розроблятимуть продукти та послуги;
  • агрегатори: накопичуватимуть продукти й послуги, які є на ринку, та поширюватимуть їх через внутрішні канали, спираючись на свої міцні відносини з клієнтами;
  • оркестратори: діятимуть на ринку як «вузли» та координатори, полегшуючи процес взаємодії партнерів.

У звіті зазначається, що компаніям із інтегрованими бізнес-моделями, ймовірно, буде складно вписуватися в терміни виводу продуктів на ринок, прийняті в екосистемі спеціалізованих гравців, а також виконувати унікальні вимоги клієнтів.

Не всі гравці ринку Open X матимуть найкращі позиції для того, щоб конкурувати як оркестратори, але, використовуючи свої сильні сторони, вони можуть продуктивно діяти в іншому амплуа. Проте, яким би не був тип ролі, яку виконуватиме структура, їй потрібно підібрати відповідних фахівців, повноцінно використовувати дані та співпрацювати з фінтехами для того, щоб максимально підвищити свій потенціал та успішно конкурувати у наданні релевантних послуг у рамках актуального сценарію Open Banking.

Анірбан Боуз (Anirban Bose), гендиректор підрозділу фінансових послуг Capgemini, узагальнюючи висновки опитування, сказав:

«Open Banking вже давно вважається системою, що трансформувала сектор фінансових послуг, але, як показало дослідження, це лише один компонент набагато ширшої картини. Індустрія впритул підійшла до етапу більш всебічної еволюції, де є можливість здійснити ривок та перейти до інтегрованого ринку, який ми називаємо "Open X". Він характеризуватиметься вільним обміном даних та наявністю екосистеми, в якій партнери отримають можливості для більш всеохопної співпраці. Наше опитування дозволяє припустити, що банки і фінтехи мають підготуватися до більш радикальних змін, ніж ті, які прогнозувалися раніше».

За словами Вінсента Бастіда (Vincent Bastid), генерального секретаря Efma:

«Висновки звіту дуже чітко говорять про те, що співпраця буде підґрунтям індустрії фінансових послуг. В епоху Open X всі гравці екосистеми мусять взаємодіяти продуктивніше, ніж зараз, тому що тільки прийнявши співпрацю та взявши на себе нові спеціалізовані ролі, банки і фінтех-комапнії зможуть забезпечити свою прибутковість та обслуговувати клієнтів на відповідному рівні. Очевидно, що є перешкоди, які заважають співпраці. Тому вкрай важливо усвідомлювати нагальну потребу долати їх задля спільного блага».

За матеріалами "World FinTech Report 2019", Capgemini.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
17 липня 2019
Київ
Результативні продажі по телефону із задоволенням
18 липня 2019
Київ
Фінанси для керівників та нефінансових менеджерів
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)