ТЕНДЕНЦІЇ | CSO 13 липня 2023 р.

Як у буремні часи зростає роль директорів зі стратегії

Четверте глобальне щорічне дослідження від Monitor Deloitte показує, як керівники, відповідальні за розробку стратегії, стимулюють зміни та зростання, а також долають розриви у своїх організаціях і в екосистемах для вирішення комплексних проблем.

Deloitte представила результати четвертого щорічного глобального опитування директорів зі стратегії (CSO) — Global Chief Strategy Officer Survey, — у рамках якого було опитано 117 респондентів із 20 країн, збалансовано представлених у різних географічних регіонах і галузях, а також проведено інтерв’ю з різними групами CSO. Дослідження проливає світло на еволюцію функції стратегії та ролі CSO, а також на проактивні кроки, яких вживають організації, щоб йти в ногу з мінливими ринками.

Як у буремні часи зростає роль директорів зі стратегії

Висновки цьогорічного звіту зосереджені навколо наступних трьох ключових тем.

Функція стратегії та роль CSO модернізуються та розвиваються

Директори зі стратегії відіграють ключову роль у спрямуванні зростання, прибутковості та розбудові стійкості організацій. Оскільки організації продовжують адаптуватися до мінливого середовища, респонденти опитування відзначили структурні та фундаментальні зміни у своїх стратегічних функціях. Зокрема, вони стали більш формалізованими (74% респондентів повідомили про наявність офіційної функції стратегії та персоналу), більшими за розміром (35% організацій повідомили, що мають більше 10 спеціалістів) та більш гнучкими.

Слово для CSO у 2023 році — «Перетин»

Директори зі стратегії все частіше проводять дискусії на перетині як всередині, так і поза межами своїх організацій. Для того, щоб стимулювати дієві зміни та зростання всередині своїх компаній, CSO відійшли від централізованої операційної моделі та все частіше працюють на рівні підприємства, а також на рівні бізнес-підрозділів і функціональному рівні. Ця зведена структура, поширеність якої зросла на 15% із 2021 до 2023 року, дає змогу CSO працювати на перетині стратегії та виконання, щоб сприяти бізнес-успіху та розвитку талантів.

Поза межами своїх організацій CSO активно визначають роль бізнес-екосистем, у яких беруть участь їхні компанії. Переваги участі в екосистемі зростають. Дані опитування показують сильну кореляцію між ефективністю організації та її участю в екосистемі — компанії з найвищими показниками більш схильні до екосистемного мислення, 81% CSO з організацій, що пребувають у верхній квартилі, відзначили активну роль у бізнес-екосистемі.

CSO у верхньому квартилі та організації з показниками нижче середнього по галузі працюють по-різному

Директори зі стратегії, які належать до верхнього квартилю організацій, як правило, більше зосереджені на перспективних темах, у той час як ті, що знаходяться нижче середнього по галузі, більше фокусуються на внутрішніх питаннях, щоб покращити свій бізнес.

CSO, які належать до верхньої квартилі організацій, проводять більше часу в ролі радника та керівника спеціальних проєктів, тоді як ті, що належать до нижчої квартилі організацій, більше зосереджені на ролі інженера, який керує впровадженням стратегії. Незважаючи на відмінності, вони однаково прагнуть переорієнтувати частину (12%) своїх інвестицій з основної діяльності на сфери зростання, щоб краще підготувати свої організації до майбутнього.

Однак дані опитування показують, що інвестиції в основну діяльність залишаються стабільними на рівні 66% щороку, що, ймовірно, пов’язано з проблемою досягнення хиткого балансу між інноваціями та стабільністю, а також із пошуком компромісу між довгостроковими та короткостроковими перспективами.

«Директори зі стратегії та їх стратегічні команди є незамінними для успіху своїх організацій, привносячи міжфункціональне мислення та здатність до зростання, що дозволяє їм справлятися з сьогоднішнім непередбачуваним середовищем та завтрашніми викликами», — сказав Гаган Чавла (Gagan Chawla), директор Deloitte Consulting LLP і керівник відділу бізнес-стратегій Monitor Deloitte. — «Цьогорічне опитування показує, що вони трансформують і розвивають функцію стратегії, щоб найкраще працювати в сучасному мінливому кліматі, стаючи більш гнучкими, взаємопов’язаними та інноваційними».


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)