БІЗНЕС-ОСВІТА | Інтерв'ю 29 березня 2007 р.

Опозиція молодіжному рухові

У той час, як багато передових американських бізнес-шкіл дозволяють студентам поступати до них відразу після отримання диплому про вищу освіту, далеко не всі спеціалісти, які працюють у сфері бізнес-освіти, вважають це позитивною тенденцією. Наприклад, Нік Барнівіл (Nick Barniville) із Ireland's Smurfit School переконаний, що дозвіл новоспеченим випускникам різних факультетів переходити відразу на MBA, може лише зашкодити популярності та цінності бізнес-освіти.

Барнівіл працює у Smurfit з 2005-го року. Раніше він протягом 5-ти років перебував у INSEAD, а ще раніше працював директором з комунікацій, маркетингу, розвитку бізнесу та мовним інтерпретатором. Нижче наведено коротке інтерв'ю з цією людиною.

Нік Барнівіл (Nick Barniville) З.: Велика кількість передових бізнес-шкіл, серед яких і такі бренди, як Harvard, Stanford та Wharton, намагаються залучити до лав своїх студентів молодих спеціалістів. Звідки з'явилося Ваше негативне ставлення до цієї тенденції?

В.: Основна концепція бізнес-освіти полягає в обміні досвідом між колегами — людьми, які потрапили до школи з різних культур, принесли із собою різні знання та навички і намагаються перетворити свій досвід на структуровану базу знань. Я не вважаю, що освічені, а головне — досвідчені люди, зможуть отримати багато користі від спілкування зі вчорашніми студентами денних програм різних напрямків, у яких навіть немає досвіду роботи. І водночас, я не переконаний, що висококласні компанії будуть брати таких випускників МВА на ключові посади у своїх відділах. Адже роботодавець очікує від МВА насамперед структурованого досвіду. А звідки візьметься досвід у вчорашніх студентів?

З.: Тоді чому передові школи все ж впроваджують програми залучення випускників із інших вузів? Невже вони не розуміють наведених вами доказів?

В.: Чудово розуміють. Але вони розуміють також і те, що зі стін багатьох університетів та коледжів виходять дуже яскраві та непересічні особистості. І якщо вони найближчим часом не включаться до конкуренції за ці таланти, тоді можуть втратити багатьох потенційних клієнтів. Адже інші університетські програми не вимагають ніякого досвіду роботи — юридичні школи, медичні школи та багато інших. А оскільки вони відкриті для молодших абітурієнтів, то існує велика ймовірність, що студенти рушать саме до цих закладів. Адже частенько люди роблять свій кар'єрний вибір, базуючись на тому, що їм доступно вже сьогодні. Вони не готові сказати собі: „Мені слід працювати, спершу здобути необхідний досвід, і тільки потім поступити до МВА”.

Одна з найбільших проблем, з якою стикаються великі програми МВА — нестача людей для того, щоб заповнити всі можливі курси. Тому вони й готові брати студентів без досвіду. Це не означає, що до програм потраплятимуть менш яскраві люди. Просто бізнес-школи намагаються розширити свою цільову аудиторію.

Така стратегія, безперечно, має право на існування, але іноді я не можу погодитися зі всіма її аспектами. Інколи мені навіть смішно стає. Наприклад, масове прийняття людей, які ніколи раніше не працювали, дуже сильно вплине на рейтинги бізнес-школи, адже після випуску вони отримають високооплачувану роботу і показник зростання їхньої зарплатні (який впливає на рейтинг школи) буде просто захмарний. Адже до цього їхня зарплатня дорівнювала нулю.

З.: Чи відомі Вам приклади, коли випускники МВА, які потрапили до бізнес-школи відразу після коледжу, отримували таку ж зарплату, як і люди з досвідом?

В.: Ні, я не думаю, що це можливо. Проте, якщо дивитися на відсоток зростання зарплати, то звісно, у людей, які раніше не працювали, цей відсоток буде набагато вищим.

З.: Якщо люди успішно піднімаються по кар'єрній драбині, їм може бути складно перерватися у роботі, щоб здобути ступінь MBA. Можливо бізнес-школи хочуть захопити студентів відразу після коледжу, оскільки побоюються, що яскраві особистості, почавши будувати свою кар'єру, відмовляться від подальшої освіти?

В.: Деяким людям ступінь МВА дійсно не потрібен. Бізнес-школи повинні просто визнати це і перестати абсолютизувати освіту, яку вони надають. Існують ті люди, які досягнули великих успіхів у бізнесі, задоволені своєю роботою, здатні залучати та мотивувати інших, а також розвивати самих себе. Основне завдання МВА — прискорити цей процес, або, при необхідності, змінити напрямок, сферу діяльності чи галузь.

За матеріалами "Opposing the Youth Movement", Business Week.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)