БІЗНЕС-ОСВІТА | E-Learning 28 квітня 2017 р.

Як підвищити ефективність програм цифрового навчання

Цифрове навчання — це не просто зручний спосіб обміну інформацією, але й дуже ефективна стратегія розвитку кадрового потенціалу фірми. Проте, як пишуть у своїй статті представники Center for Creative Leadership Холлі Даунс (Holly Downs) та Самір Мехта (Samir Mehta), аби безперервно отримувати реальні переваги від e-learning, слід зробити набагато більше, ніж просто створити цифрову бібліотеку, повну різноманітного найсучаснішого контенту. Ці автори рекомендують компаніям, які приступають до розробки систем диджитал-навчання, врахувати наступні моменти.

Як підвищити ефективність програм цифрового навчання 1. Дійте за принципом «що менше — то краще». Багато компаній, розробляючи цифрові навчальні ініціативи, намагаються максимально їх урізноманітнити, пропонуючи «всього потроху» з тим, аби кожний знайшов щось цікаве й користе для себе. Але таким ініціативам бракує фокусування — тому вони рідко бувають успішними. В разі курсів із вільним відвідуванням спостерігається проста взаємозалежність: що більше часу минає з моменту їхнього запуску, то нижчим є рівень користування. Отже, щоб забезпечити якомога вищу ефективність використання програм, слід з’ясувати — набуття яких знань і навичок допоможе кожному окремому працівникові долати складнощі, з якими він стикається в роботі. Наприклад, які конкретні лідерські навички для цього потрібні? Які вміння хочуть розвинути люди для продуктивнішого виконання своєї ролі чи функції? Обмежте зміст програм потребами й побажаннями співробітників. Потім розробіть індивідуалізовані навчальні модулі, котрі дозволили б їх задовольнити.

2. Здобудьте публічну підтримку найвищого керівництва. Як і практично у всіх інших випадках, для успішної реалізації навчальних ініціатив потрібна підтримка топ-менеджменту. Тому перед усе керівники начального напряму повинні аргументувати, як інвестування часових і грошових ресурсів у навчання дозволить у тривалій перспективі підвищити продуктивність праці персоналу. Покажіть лідерам, як це сприятиме досягненню конкретних бізнес-цілей.

Далі продумайте, як можна показати колективу, що керівництво зацікавлено в ефективній реалізації навчальних ініціатив. Найпростіший спосіб — це зробити відео, на якому показано, як один або кілька управлінців найвищого рівня беруть участь в аудиторному занятті, а потім розмістити ролик на основній платформі цифрового навчання. Вже це допоможе підняти рівень відвідуваності програм.

3. Знайдіть способи стимулювати активність користувачів. Продумайте, як можна інтегрувати навчальні програми з технологією, яку вже використовує персонал. Додайте до них елементи змагальності, що стимулюватиме людей до активнішої участі в навчанні. Наприклад, можна щомісяця концентруватись на певному аспекті розвитку лідерських вмінь, відзначаючи тих, хто найкраще проявив себе в опануванні певного контенту (скажімо, для цього можна розмістити на корпоративному сайті посилання на профіль конкретних слухачів).

4. Перетворіть босів на вчителів. Слід заохочувати менеджерів ділитися з підлеглими знаннями, які вони здобувають завдяки навчальним ініціативам. Допоможіть їм стати ефективними коучами, надаючи потрібні для цього інструменти та підтримку. Адже один із найкращих способів закріпити нові знання та вміння — це допомогти оволодіти ними іншим. Буде добре, якщо управлінці максимально повно передадуть комусь зі своїх колег те, що вони засвоїли в рамках курсу, а потім ті, зі свого боку, запропонують міні-модулі для закріплення та оновлення отриманих знань.

5. Використайте потенціал партнерств. Не варто розраховувати, що пройшовши один курс люди засвоять все, що їм потрібно знати. До того, що вивчалося під час вебінару чи інтерактивної сесії, потрібно повертатися не один раз. Найкраще — це сформувати партнерства між колегами, які проходили одну й ту ж саму програму. Тоді вони можуть обмінюватися досвідом застосування нових навичок на практиці, обговорювати складнощі, які при цьому могли виникнути, та ставити для себе подальші цілі. Таким чином між людьми формуватиметься певний зв'язок, а тому вони прагнутимуть допомагати один одному та відчуватимуть взаємну відповідальність.

6. Вимірюйте віддачу від ініціативи. Постійно здійснювати оцінювання результативності програми доволі непросто, але лише так можна зібрати дані, які дадуть змогу вдосконалювати систему навчання компанії.

Аби оцінити істинну цінність ініціативи для бізнесу, слід вийти поза межі простого вимірювання рівня вдоволеності учасників навчання. Наприклад, дуже корисно провести порівняння очікувань та реальної віддачі від програми, а також проаналізувати віддачу від неї в контексті основних бізнес-метрик (як-от обсяги продажу, рівень утримування персоналу, якість підготовленості кандидатів на управлінські позиції). Окрім цього, диджитал-програма дає можливість оцінити такі фактори, як рівень участі персоналу в навчанні та час, витрачений на різні типи взаємодії з контентом. Це також буде цікаво проаналізувати у прив’язанні до процесу досягнення основних цілей компанії.

Ось що слід врахувати, оцінюючи віддачу від цифрових навчальних ініціатив:

  • цілі програми. Не маючи чітко сформульованих та вимірювальних цілей, ви ніяк не зможете порівняти очікувані й реально досягнуті результати. Якщо недоліки аудиторних програм можна перекрити за рахунок професіоналізму викладача, то в диджитал-середовищі це зробити неможливо, а тому вимірювальні цілі є основою оцінювання якості викладення матеріалу та його сприйняття слухачами;

  • попередній досвід користувачів. Збираючи дані щодо якості програми та досвіду учасників навчання, враховуйте, чи вони мали раніше справу з аналогічним способом подання матеріалу. Якщо людині доводиться спочатку витрачати час на освоювання технології і лише потім переходити до знайомства з контентом, це може негативно вплинути на її загальний досвід;

  • особливості корпоративної культури. Стратегія навчання повинна вибудовуватись навколо прийнятих у компанії засад досягнення успіху. Наприклад, програми e-learning, що базуються на симуляціях чи містять елементи геймінгу, добре підходять для середовища, де заохочується внутрішня конкуренція. Натомість використання цього в структурі, де змагальність не культивується, може бути доволі ризикованим. Бо, швидше за все, люди почуватимуть себе некомфортно, а тому намагатимуться уникнути участі в навчальних програмах. Аналогічно визначення таких цілей, як «пройти три електронні курси у першому кварталі» спрацює, якщо безперервний особистісний та професійний розвиток є в компанії нормою. Інакше це буде більшою мірою формальне проходження програми, а тому ніхто не турбуватиметься про реальне засвоєння знань чи застосування їх на практиці;

  • зв'язок із бізнес-цілями. Слід виходити з того, що працівники з більшою ймовірністю вкладатимуть час та сили в проходження навчальної ініціативи, якщо бачитимуть зв’язок між участю в курсі, своєю повсякденною роботою та стратегічними цілями бізнесу.

За матеріалами "6 Strategies to Create Digital Learning Success", Chief Learning Officer.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Можливо все!Можливо все!
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)